Regler

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Re: ........

Post by Ulf Carlsson »

Kenneth Nyström wrote:
Ulf Carlsson wrote:Någon som har tips på hur jag ska göra för att få dom 2 att funka med skitig snö' Annars får jag ju hoppa av serien, O det vore mycket tråkigt, Tycker jag har testat alt nu, :evil: :evil: :D :D
funkar bra för dom flesta skulle jag tro...installerar man modden som ger skitigare snö först sen installerar baklänges sträckorna så funkar det bra
Det har jag gjort men har i alla fall 2 ss som inte funkar,
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Petter Olsen wrote:Jag tror man kan kor mye snabbare med fiestaen enn volvoen. Jag har inte sjangs mot fiestaene på noen SS`er :S
Håller med dej Peter, Jag kör i alla fall bra mycket fortare med Fiestan,
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Ulf Carlsson wrote:
Petter Olsen wrote:Jag tror man kan kor mye snabbare med fiestaen enn volvoen. Jag har inte sjangs mot fiestaene på noen SS`er :S
Håller med dej Peter, Jag kör i alla fall bra mycket fortare med Fiestan,
ja fiestan är snabbare på knixgare sträckor iaf. På längre och snabbare sträckor har nog volvon lite större chans mot fiestan.
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

jeg har ikke prøvd møkkete snø, men det kan da umulig være så ille å kjøre på "normal" snø at man gir opp spillet pga to strekker? :)

Når jeg kjører Volvo så kan man som regel spasere fortere :S Synd de ikke tillater Lada'en :(
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Vegard Bjorhovden wrote:jeg har ikke prøvd møkkete snø, men det kan da umulig være så ille å kjøre på "normal" snø at man gir opp spillet pga to strekker? :)

Når jeg kjører Volvo så kan man som regel spasere fortere :S Synd de ikke tillater Lada'en :(
Jag ger inte upp dom, Men vet ju inte om spelet låter mej köra dom, Tidsmässigt spelar det ingen större roll för min del,
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kan du köra dem offline är det inget problem...

den skitiga snön är inget som krävs, det gör det bara lite lättare att se vägen ;)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:kan du köra dem offline är det inget problem...

den skitiga snön är inget som krävs, det gör det bara lite lättare att se vägen ;)
Dom funkar bra i RSCenter, Så då borde det gå även i pluginet, hoppas jag,
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Modden för skitig snö är ju som sagt inget måste, och funkar det offline så funkar det säkert online också :)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Angående Volvo vs. Fiesta så har Volvon potential att vara snabbare än Fiestan, men det är betydligt svårare att lyckas. För att analysera lite djupare kan jag säga att jag som testat en hel del med båda bilarna brukar vara lite snabbare med Volvon när man hotlap'ar, inte på alla sträckor men på de flesta. Men det är alltså när man kör samma sträcka om och om igen tills man lyckas perfekt och det krävs oftast många fler försök i Volvon än med Fiestan. Lyckas man alltså lära sig Volvon till perfektion så tror jag den är snabbare, men för vanliga dödliga så är Fiestan ett mycket säkrare kort i längden. Har man bara ett försök på sig så brukar i alla fall jag lyckas bäst med den lugnare kärran som sladdar i "fel" ände.

Så, är det rättvist att de kör mot varandra? Egentligen inte, de är ju bilar från olika klasser, men samtidigt är det det eftersom bägge bilarnas maximala kapacitet är ungefär den samma. I praktiken får väl tiden utvisa hur det blir, jag misstänker att vi kommer hålla koll på Fiestorna för sig och Volvosarna för sig lite inofficiellt oavsett. Blir det helt åt skogen ojämnt får vi väl ändra till sommar- eller höstsäsongen eller när nu nästa omgång startar.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alltså det blir ju så i praktiken att de som kör 242:an får jämföra sig med de andra som kör 242:an och de som kör Fiestan jämför sig med de som kör Fiesta.

Anledningen till att de ligger i samma klass är återigen administration och för att hålla ner den alltså färre klasser.
Post Reply