Rattproblem MoMo Racing logitech

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Fredrik Levstad
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 02 8:17 am

Rattproblem MoMo Racing logitech

Post by Fredrik Levstad »

MoMo Racing ratten tappar kallibreringen så efter typ halva ss så står ratten ett halvt varv fel så man kan tex inte svänga fullt åt ena hållet oftast åt höger
problemet blev värre med Windows Vista
tacksam om någon har något svar på vad det kan vara .
använder G25ans drivrutiner som ska funka enligt andra forum
Last edited by Fredrik Levstad on 2007 May 31 6:25 pm, edited 3 times in total.
RALLI Full Gas i Potatisåkern barra
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Vilken ratt har du?
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

tror det beror på att din ratt inte har rätt drivrutiner. Du ska ha drivrutiner till ratten som klarar av Windows Vista. Och det finns inte till alla rattar om jag fattat rätt men gå in på tillverkarns sida och kolla på drivisar till ratten. Oftast står det "kompatibilitet xp,2000" eller nått dylikt och där måste det stå Vista för att det ska funka rätt.
Om du skriver vilken ratt du har så blir det enklare att hjälpa:D
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Testa att ladda ner de nya drivrutinerna till logitech g25, lovar inte att de kommer att fungera men tror jag läste detta i nån annan tråd på engelska.
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag ser 2 alternativ!

Om det funkar i win XP andvänd det istället. Har hört att vista inte är bra för vissa spel.

Om det inte funkade i Win xp så är det nog dax att köpa ny ratt :(.

Erik är expert på momo ratten om någon! han har hjälpt många här om jag nu minns rätt!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Har haft lite liknande problem med min MOMO force, fast inte lika allvarligt. Problem med pedalerna kan man offtast bli av med genom att se till att rensa ur allt skräp och damm som slinker in under dem. Men ratten är nog knepigare. Jag har haft små kalibreringsfel i ratten, det har löst sig genom att rycka ur usb:n ur datorn vänta en stund och sen plugga i den igen. Då nollställs kalibreringen i windows så det är bara att gå in i "speleheter" och kalibrera från grunden.
Post Reply