Virus?!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Alexander Holmstrom
Posts: 52
Joined: 2009 Jan 20 4:59 pm

Virus?!

Post by Alexander Holmstrom »

tjena... mitt virus program (Avira antivirus) säger att RBRTM087EInst och RBRTM.dll är ett virus... och jag kan inte välja tournamets i spelet!? vad ska jag göra?? :S :S :(
Kalle_svensson
Posts: 26
Joined: 2009 Nov 17 10:12 pm

Post by Kalle_svensson »

de stämmer de är rn trojan som spökar. hade samma problem men fick de inte att fungera så jag installera avast pro eter de funka de kanon. men tycker avira borde ha nån lösning på problemet
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Det är samma med Norton
Alexander Holmstrom
Posts: 52
Joined: 2009 Jan 20 4:59 pm

Post by Alexander Holmstrom »

Ulf Carlsson wrote:Det är samma med Norton
ok men hur gör du då när du ska köra online? :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kontaktade F-secure och Kaspersky och skickade filerna. De kollade igenom dom och lade till dom som ofarliga filer. Så ett tips är väl att göra detsamma.

Tydligen triggar någon del av pluginets filer någon trojanvarning. Detta även om det inte är något sådant i filen.

http://rbr.onlineracing.cz/forum/viewto ... ight=virus
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Alexander Holmstrom wrote:
Ulf Carlsson wrote:Det är samma med Norton
ok men hur gör du då när du ska köra online? :)
Jag har fått gå in i virusprogrammet o bocka för att det ska godkänna dom sakerna, Det är samma i RBR 2010 + lite mer RBR saker som jag har haft problem med,Har funkat bra förut men när jag uppdaterade till Norton 2010 började problemen,

Men fråga mej inte hur jag gjorde, :wink: :wink: :oops: :oops: :D men nu får jag en förfrågan i bland om jag godkänner programmet, då är det bara att markera ja så funkar det,
Post Reply