L-E Torph Memorial

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

En sak jag glömde skriva... Det är inte självklart att alla de nya bilarna blir tillåtna. Vi vill ju inte ha överlägsna bilar i serien, eller hur?
Håkan Pettersson
Posts: 28
Joined: 2007 Aug 14 10:54 am

Post by Håkan Pettersson »

Jag röstar med på att dela upp dom, att ta L-E denna helg, nästa rally var ett långt rally, vilket kanske kan vara svår för endel att hinna köra båda nästa helg, men om jag har förstått det rätt så är det väl nya WRC-bilar som har tillkommit inte N4 som jag kör? :)
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

fysik

Post by Anders Jonsson »

det är väl inte äns säkert att det är klart med test av fysik tills nästa helg? skjuts upp längre
www.jis.se - The Driver
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Äh, vafan!

Vi kör igång L-E Torph nu om några minuter och det är öppet till och med fredag (16/11) kl 23:59.

Vi kör med den "gamla fysiken" och skulle den mot förmodan plockas bort innan fredag får vi stänga rallyt då. Det är alltså samma bilar som tidigare som gäller, inga nya har tillkommit!

Jag vet att det här känns kanske lite hastigt, men gör nu så att ni kör detta rallyt i tid! för de som missar för att det stängs i förtid, missar helt enkelt.

Förtydligande: Rallyt kommer alltså endast att stängas i förtid om den nuvarande (den vi använt tidigare) fysiken plockas bort. Det kan jag ju inte råda över.

Sprid detta nu till alla i serien!
Last edited by Erik Persson on 2007 Nov 10 5:16 pm, edited 1 time in total.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

jag åker en hyundai accent detta rally med startnummer 90
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Direktlänk

Om jag e dålig på att svara snabbt så har jag problem med uppkopplingen denna helg som det verkar...
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

så har man kört rallyt med en lånad Subaru N12....gick lite hackigt i början o hitta inte flytet i alla hårnålar som finns....:S o en Call for help hjälpte inte heller så mycke....tack för mig
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

jag hade stora problem med tempot i detta rally bilen var ny och asfalt är inte mitt favorit underlag men det var som vanligt skitkul att köra och jag ser fram emot nästa rally
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

ja då var den första asfaltstävlingen för året körd, gick väldigt dåligt (som vanligt)...

SS1
Gick rätt så bra och hade häng på sundztröm i bägge split tiderna med med ca 1 km kvar att åka genar jag lite för mycket och slår i träd lite lätt, kylaren hade gått sönder...bilen gick varm väldigt fort och en sträcka kvar till service.

SS2
att börja sträckan med trasig kylare är inte bra för självförtroendet, men det här var sträckan som vi hade varit och testat på i veckan som gått så man hoppade ju lite gran på en bra tid trots problemen, gick bra i 1,5 km där jag får sladd och retur gör att bilen går upp på 2 hjul och rullar över staketet och ner en bit i slänt, publiken var snabbt där och hjälpte mej upp på vägen igen, fast efter rullningen så kändes bilen lite konstig den började dra åt höger.

Service:
På servicen han vi laga/byta allt utom den trasiga framvagnen, så med en trasig stötdämpare höger fram och hjulet som låg i mot skärmen gav vi oss iväg mot SS3

SS3:
gick bra till en början men efter ca 600 m så hörde jag fel på en not åkte alldels för fort slog i trästaketet och vände in i ett träd, kylaren trasig igen... men nu var även bakvagnen trasig, bilen svajade fram och vid varje inbromsning så kastade bilen rejält, jag och Brosan (kartläsaren) trötnade på problemen och valde att kasta in handduken efter SS3.

Nu ser vi fram imot rejmeknixen nästa helg, imorgon blir det nog att börja med att plocka ner bilen och byta det som är trasigt.

det va allt för denna tävling//Mackan Andersson
//Mackan
User avatar
Sebastian Johansson
Posts: 33
Joined: 2007 Oct 21 7:44 am

Post by Sebastian Johansson »

Jaha då har man förnedrat sig på asfalten :?
defalt set + avåkning inte riktigt vad jag tänkte mig :(
aja hoppas flera gör som jag :) :)

lycka till alla
Sebastian "Nollan" Johansson
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

sebastian du är snabbast totalt än så länge jag leder wrc och onkamo leder grp-n men det är många dagar kvar att åka
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

ja vad ska man säga.Fick låna en skoda fabia 05 eftersom jag har sålt min och det började bra dom 3 första sträckorna men på 4 så kommer jag lite för fort ut ur en kurva och jag måste andvända lite mer väg en vad som fanns och där stog ett träd som jag träffa men jag tyckte inet det gick så jätte fort in i det men jag slog sönder kopplingen och sen bara varva den max så jag fick köra så nästan hela sträckan.. värkar som jag inte ska få till en tävling bra någon gång har vart strul på varje tävling..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

rulltårta
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hej allihopa!! Då har man gjort sitt första försök i denna serie.. Ja e nöjd me tävlingen förutom lite missar här o där.. Men, många dagar kvar på tävlingen o allt kan hända, svårt me asfalt:)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nej, detta går inte...
vröt SS1 ca 100m före mål med motorhaveri efter att i låg fart (15km/h ca) glidit in i ett trad och pajjat kylare, oljepump fram och center diff.
och bröt sedan SS3 efter första vänster 3an där jag gled ut och snuddade ett träd och tappade bromsarna, linkade efter det vidare bara för att vända runt och klippa trästaketet i kurvan efter så kylaren och oljepumpen gick sönder..

detta blir defenitivt sista tävlingen med denhär bilen då bilen är allt för känslig mot stötar...
ju lösare smäll desto mer går bilen sönder verkar det som..
är det någon som snabbt kan tipsa om en GruppN bil som är till salu?
gärna nåt som är byggd som en pansarvagn så man slipper oroa sig för att köra snabbare än 50 och krocka med nåt hårdare än en hummla?

//Andreas som är lite bitter efter att ha kommit i mål sammanlagt 4 sträckor på 3 tävlingar med Evo6 TME grupp N
Post Reply