Rejmeknixen
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Rejmeknixen
Ni hittar information om rallyt i kalendern.
Last edited by Erik Persson on 2007 Nov 21 4:52 pm, edited 2 times in total.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Direktlänk
Rallyt är nu upplagt, så det startar i morgon (torsdag).
Jag är lite osäker angående A8-fysiken för Toyota Celica, Lancia Delta och Ford Escort. Återkommer med vilka som gäller.
Jag påtalar det igen:
Kolla däcksvalet vid varje service!
Rallyt är nu upplagt, så det startar i morgon (torsdag).
Jag är lite osäker angående A8-fysiken för Toyota Celica, Lancia Delta och Ford Escort. Återkommer med vilka som gäller.
Jag påtalar det igen:
Kolla däcksvalet vid varje service!
-
- Posts: 67
- Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
brutalt roligt rally
SS1 började lite skakigt med minnet från tidigare tävlingar i åtanke.. satte kylaren i ett träd i slutet på sträckan och tvingades byta med trasig växellåda.
SS2, var en favoritsrtäcka så nu ökade vi gasen lite, såg att jag ledde i klassen vid målgång, kunde dock öst på lite bättre..
SS3, återigen en favorit, nu var själförtronendet tillbaks efter SS2 så nu öste vi på ordentligt.
SS4 fullt ös, rullade och ladade på taket så publiken fick rycka in. resten var helt ok..
SS5, samma som SS2 men nu var det blötare, hade dock helt rätt däck så öste på, dock gick det något långsammare än första passagen, men tempot kändes mycket högre nu.
SS6, samma som SS3, dock i regn, öste på järnet och gjorde en bra åkning, trots lite små missar så var tiden helt ok.
SS7 gick bra tills jag kom fel över ett krön och rullade, nu ville växellådan inte hänga med längre så fick släpa in bilen i mål utom tävlan..
SS8 full fart, rullade och skadade nånting på biloen så den drog kraftigt vänster, trots det fortsatte vi gasa på och kom tillslut i mål utan problem.
SS9, visste att jag inte hade nån chans på poäng så satsade järnet för att se vad bilen klarade.. rullade ett par gånger, första gången så jag gled rakt in i en betongsugga i full fart med fronten före (tror ni inte växellådan höll?), fortsatte sedan och missade en kurva pga ett dike lite senare, återigen full fart med fronten före in i ett träd, och tro på fan, växellådan höll fortfarande, dock var kylaren skadade..
fortsatte gasa allt vad det gick och var vid en H2 ute i ett kalhygge och vände, fick hjälp av publiken där, återigen höll växellådan trots näkontakt med en stubbe... fortsatte gasa och rullade precis vid målet så jag gled på taket över mållinjen, kom dock tillbaka på hjul utan hjälp och kunde köra upp bilen på släpet och åka hem..
kanonkul rally var det och nu är sjlvförtroendet tillbaks igen, så nu får ni akta er på nästa tävling
tävlingen visade att bilen tål inte långsamma kollisioner, dock klarar den fullfartskollisioner utan problem
den lånade EVO6an går som en klocka och kommer få hänga med på nästa tävling.
SS1 började lite skakigt med minnet från tidigare tävlingar i åtanke.. satte kylaren i ett träd i slutet på sträckan och tvingades byta med trasig växellåda.
SS2, var en favoritsrtäcka så nu ökade vi gasen lite, såg att jag ledde i klassen vid målgång, kunde dock öst på lite bättre..
SS3, återigen en favorit, nu var själförtronendet tillbaks efter SS2 så nu öste vi på ordentligt.
SS4 fullt ös, rullade och ladade på taket så publiken fick rycka in. resten var helt ok..
SS5, samma som SS2 men nu var det blötare, hade dock helt rätt däck så öste på, dock gick det något långsammare än första passagen, men tempot kändes mycket högre nu.
SS6, samma som SS3, dock i regn, öste på järnet och gjorde en bra åkning, trots lite små missar så var tiden helt ok.
SS7 gick bra tills jag kom fel över ett krön och rullade, nu ville växellådan inte hänga med längre så fick släpa in bilen i mål utom tävlan..
SS8 full fart, rullade och skadade nånting på biloen så den drog kraftigt vänster, trots det fortsatte vi gasa på och kom tillslut i mål utan problem.
SS9, visste att jag inte hade nån chans på poäng så satsade järnet för att se vad bilen klarade.. rullade ett par gånger, första gången så jag gled rakt in i en betongsugga i full fart med fronten före (tror ni inte växellådan höll?), fortsatte sedan och missade en kurva pga ett dike lite senare, återigen full fart med fronten före in i ett träd, och tro på fan, växellådan höll fortfarande, dock var kylaren skadade..
fortsatte gasa allt vad det gick och var vid en H2 ute i ett kalhygge och vände, fick hjälp av publiken där, återigen höll växellådan trots näkontakt med en stubbe... fortsatte gasa och rullade precis vid målet så jag gled på taket över mållinjen, kom dock tillbaka på hjul utan hjälp och kunde köra upp bilen på släpet och åka hem..
kanonkul rally var det och nu är sjlvförtroendet tillbaks igen, så nu får ni akta er på nästa tävling
tävlingen visade att bilen tål inte långsamma kollisioner, dock klarar den fullfartskollisioner utan problem
den lånade EVO6an går som en klocka och kommer få hänga med på nästa tävling.
-
- Posts: 34
- Joined: 2007 Nov 09 12:59 am
Häpp!
Mitt första rally någonsin i RBR och tja vad ska man säga. Detta var både bedrövligt och bedrövligt kul på samma gång, helt klart nåt av det sköjigaste jag har gjort framför burken.
Nåväl, ss1 var minst sagt nervöst, det enda jag tänkte var -Sakta nu, SAKTA! eftersom jag känner mej själv och som alltid behöver peppa ned lite när man är het. Gick inge vidare men klarade mej med några lättare avåkningar i alla fall. Mycket glad när jag kom i mål och såg att jag i.a.f inte var i en helt egen farmorsdivision vilket gjorde att jag slappnade av lite inför ss2 som väl gick ungefär som första sträckan ändå.
Ss3 blev en riktig mardröm när jag åkte sidlänges ned i diket redan i första vägkorset och fick hanka mej i mål med bara första växeln. Gissa om kartuslingen fick sina fiskar varma där, han borde ju ha skrikit ut varningar redan 200 meter i förväg när han såg att jag tuggade fradga och hade Lucifer på ena axeln och Ari Vatanen på andra, så med ett tapp på nästan 3 minuter var man ju lite upprörd minst sagt.
Inför ss4 var jag lite deppig och lade in en snus och skulle köra av den på 1:ani 66 km/h men tydligen hade kartis insett sitt misstag och velat göra bot och bättring för han hade reparerat växelådan på transporten när jag var och skrev autografer för helt plötsligt så funkade allt igen men det var lite svårt att komma in i rytmen sådär i ett huj så det gick inte heller något vidare.
Resten av rally flöt på som det börjat utan några riktiga katastrofer men med avåkningar på varje sträcka, en del lindrigare och somliga lite värre, men jag tog mej i mål till slut utan att ha gjort bort mej kapitalt åtminstone fast jag inser att en lugnare attityd krävs för att prestera lite bättre tider.
Slutligen vill jag bara säga att detta var svinkul och att det inte var det sista ni sett av mej i svenska rbr-serien även om ni bör stå långt ut i skogen för att ha störst chans att få en skymt av min Cittra överhuvudtaget.
Tack till Erik och er andra som ordnar detta och ikväll bjuder Hellman alla på öl i tältet för att fira premiären, jag måste bara försöka hitta mina inbjudna sponsorer, någon yppade att deras direktionsvagn drog iväg med en rivstart till Storstan redan efter ss3.
I wanna go FAST! / Ricky Bobby
Mitt första rally någonsin i RBR och tja vad ska man säga. Detta var både bedrövligt och bedrövligt kul på samma gång, helt klart nåt av det sköjigaste jag har gjort framför burken.
Nåväl, ss1 var minst sagt nervöst, det enda jag tänkte var -Sakta nu, SAKTA! eftersom jag känner mej själv och som alltid behöver peppa ned lite när man är het. Gick inge vidare men klarade mej med några lättare avåkningar i alla fall. Mycket glad när jag kom i mål och såg att jag i.a.f inte var i en helt egen farmorsdivision vilket gjorde att jag slappnade av lite inför ss2 som väl gick ungefär som första sträckan ändå.
Ss3 blev en riktig mardröm när jag åkte sidlänges ned i diket redan i första vägkorset och fick hanka mej i mål med bara första växeln. Gissa om kartuslingen fick sina fiskar varma där, han borde ju ha skrikit ut varningar redan 200 meter i förväg när han såg att jag tuggade fradga och hade Lucifer på ena axeln och Ari Vatanen på andra, så med ett tapp på nästan 3 minuter var man ju lite upprörd minst sagt.
Inför ss4 var jag lite deppig och lade in en snus och skulle köra av den på 1:ani 66 km/h men tydligen hade kartis insett sitt misstag och velat göra bot och bättring för han hade reparerat växelådan på transporten när jag var och skrev autografer för helt plötsligt så funkade allt igen men det var lite svårt att komma in i rytmen sådär i ett huj så det gick inte heller något vidare.
Resten av rally flöt på som det börjat utan några riktiga katastrofer men med avåkningar på varje sträcka, en del lindrigare och somliga lite värre, men jag tog mej i mål till slut utan att ha gjort bort mej kapitalt åtminstone fast jag inser att en lugnare attityd krävs för att prestera lite bättre tider.
Slutligen vill jag bara säga att detta var svinkul och att det inte var det sista ni sett av mej i svenska rbr-serien även om ni bör stå långt ut i skogen för att ha störst chans att få en skymt av min Cittra överhuvudtaget.
Tack till Erik och er andra som ordnar detta och ikväll bjuder Hellman alla på öl i tältet för att fira premiären, jag måste bara försöka hitta mina inbjudna sponsorer, någon yppade att deras direktionsvagn drog iväg med en rivstart till Storstan redan efter ss3.
I wanna go FAST! / Ricky Bobby
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Ingen tur tävling det här inte Körde som en kratta igår , sen efter ca halva racet hoppar spelet till skrivbordet ,begär reqest ,får det o kör om racet idag. Hinner 2 eller 3 SS idag kör fortfarnande som en kratta o hamnar på skrivbordet igen Tror ni att spelet känner av att man kör dåligt o kastar ut en Testar nu att starta på det tredje alternativet i spelet så får vi se.......
Får ta nya tag till nästa tävling o kanske har jag lärt mig ratta G25 an lite bättre
Ha det
Anders
Får ta nya tag till nästa tävling o kanske har jag lärt mig ratta G25 an lite bättre
Ha det
Anders
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Posts: 17
- Joined: 2007 Apr 17 7:26 pm
Nu jäklar hade skiten åkt genom rutan om ratten vart min!!
rallyt går jäkligt bra för min del förutom några däcksval som var fel och en snurr på en sträcka. log 2:a i wrc klassen efter brorsan vissiligen en bra bit efter men ändå när 2 sträckor återstår. Då börjar det såklart att strula å det var inte lite heller tappa ca35 sek på ss8 sträckan efter en träddträff och massvis med småsnurrar, tappar 2:andraplatsen med 5 sek mot Niklas Hellman har jag för mig så då ska man så klart ladda allt på sista sträckan.
börjar perfekt med en 2:andra tid efter första spliten men då sladdar man ju såklart in i timmerhögen direkt efter och man måste ta hjälp av publiken. sen kommer det värsta av allt å det är att bilf*n får för sig att stanna i utgången i sista kurvan innan mål, eftersom man skada kylarn på sträckan innan.
Nu förstår jag mig iaf varför Luis Moya fick för sig att kasta en hjälm genom backrutan 98
rallyt går jäkligt bra för min del förutom några däcksval som var fel och en snurr på en sträcka. log 2:a i wrc klassen efter brorsan vissiligen en bra bit efter men ändå när 2 sträckor återstår. Då börjar det såklart att strula å det var inte lite heller tappa ca35 sek på ss8 sträckan efter en träddträff och massvis med småsnurrar, tappar 2:andraplatsen med 5 sek mot Niklas Hellman har jag för mig så då ska man så klart ladda allt på sista sträckan.
börjar perfekt med en 2:andra tid efter första spliten men då sladdar man ju såklart in i timmerhögen direkt efter och man måste ta hjälp av publiken. sen kommer det värsta av allt å det är att bilf*n får för sig att stanna i utgången i sista kurvan innan mål, eftersom man skada kylarn på sträckan innan.
Nu förstår jag mig iaf varför Luis Moya fick för sig att kasta en hjälm genom backrutan 98
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Då har man gjort sin insats.
Min hat SS nr.1, fanns i detta rally.
Vilket syns på tiderna.
Måste öva på den, helt klart.
Annars gick det ganska bra.
Inga stora olyckor, många nära volta situationer dock.
Klurigt också med däcks valen.
Men helt otrolig fart på mr Svärd.
På nästan alla SS kunde jag hålla någorlunda fart,
så jag tappade inte så mycket på honom.
Men på hat SS:et förlorade jag för mycket tid.
Ligger på andra plats nu.
Men den lyckan är kort när snabbaste GrpN förarna hittar till sträckorna.
Önskar ändå lycka till till er.
Har det något med physics filen att göra,
att jag inte kan se Svärds N11 bil i replayn,
när jag laddar N11 med Erik´s program ??????
Min hat SS nr.1, fanns i detta rally.
Vilket syns på tiderna.
Måste öva på den, helt klart.
Annars gick det ganska bra.
Inga stora olyckor, många nära volta situationer dock.
Klurigt också med däcks valen.
Men helt otrolig fart på mr Svärd.
På nästan alla SS kunde jag hålla någorlunda fart,
så jag tappade inte så mycket på honom.
Men på hat SS:et förlorade jag för mycket tid.
Ligger på andra plats nu.
Men den lyckan är kort när snabbaste GrpN förarna hittar till sträckorna.
Önskar ändå lycka till till er.
Har det något med physics filen att göra,
att jag inte kan se Svärds N11 bil i replayn,
när jag laddar N11 med Erik´s program ??????
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
Team Nikon har fått ett erbjudande från Subaru om att få köpa en N12 inför nästa sesong. teamet kommer under veckan att få låna och testa en bil, den får dock inte ställa upp i kommande tävlingar denhär sesongen..
hittils verkar det dock lovande och enligt tillverkaren så skall bilen tåla mer stryk än vad min nuvarande Evo6a gör så det låter lovande (sedan hur mycket vikt man lägger vid dem orden är en annan sak)
hur som helst så säger teamets missnöje med den nuvarande bilen att det eventuellt kan bli en N12 nästa sesong, om inget annat erbjudande dyker upp.
hittils verkar det dock lovande och enligt tillverkaren så skall bilen tåla mer stryk än vad min nuvarande Evo6a gör så det låter lovande (sedan hur mycket vikt man lägger vid dem orden är en annan sak)
hur som helst så säger teamets missnöje med den nuvarande bilen att det eventuellt kan bli en N12 nästa sesong, om inget annat erbjudande dyker upp.
-
- Posts: 34
- Joined: 2007 Mar 20 9:22 am
-
- Posts: 30
- Joined: 2007 Jan 02 10:08 pm