Problem uppstår med Windows Vista?

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Problem uppstår med Windows Vista?

Post by Jonas Frännfors »

Har en kompis som ska börja köra Burns som jag var hem till och fixade allting som ska fixas innan det är dags för race MEN...sen dök vi på ett problem!

Spelet skapar tydligen ingen SavedGames mapp och sparar ingenting när man trycker på SAVE, allt från OPTIONS-inställningar till t.ex om han kör SÄSONG, tror det kan vara problem som uppstår när han har WINDOWS VISTA? Vi har laborerat en del men får ingen ordning :(

Nån som vet nått om detta? Tråkigt när han inte kan spara någonting och därför har spelandet lagts på is helt nu för honom :?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skapa en SavedGames mapp manuellt då..
jag kan nästan garantera att det funkar
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Andreas Karlsson wrote:skapa en SavedGames mapp manuellt då..
jag kan nästan garantera att det funkar
Tyvärr, testade det men det funkade inte, testade hela min Burnsmapp men det funkade inte heller :cry:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vad händer om ni skapar en SavedGames mapp? inget hamnar i den, eller?
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

När du öpnnat mappen Richard Burns Rally finns det en flik längst upp i mitten nånstans som heter Kompatibilitetsfiler, där hamnar endel Replay- och SavedGames-filer. Om jag minns rätt så skapade jag en ny mapp för SavedGames och kopierade över allt från den med så krångligt namn till den nya som ska ligga i "RBR" mappen.
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Erik Persson wrote:Vad händer om ni skapar en SavedGames mapp? inget hamnar i den, eller?
Nej du har så rätt, händer ingenting alls... :?
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Jimmy Alfredsson wrote:När du öpnnat mappen Richard Burns Rally finns det en flik längst upp i mitten nånstans som heter Kompatibilitetsfiler, där hamnar endel Replay- och SavedGames-filer. Om jag minns rätt så skapade jag en ny mapp för SavedGames och kopierade över allt från den med så krångligt namn till den nya som ska ligga i "RBR" mappen.
Hittade ingen sådan, men har du VISTA?
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Post by Stefan Ohlsson »

Fick samma problem i mitt Vista.. Som ny körde jag rally school och nästa gång så vara aalt borta...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

JA ÄR SÅ GLAD ATT JA HAR KVAR MIN XP :D
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Har fortfarande inte löst problemet jag skapade inlägget för, nån som har nått tips?
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Ska försöka hjälpa lite.

Börja med att öppna Richard Burns Rally-mappen och kontrollera ifall den överensstämmer med bilderna här nedan.

Bild 1, Visar vart du hittar Kompatibilitetsfilerna. SavedGames, Replays och lite annat småttogott samlas här av nån anledning.. :?

Bild 2, Öppna SavedGames mappen. De två filerna (fler filer om du har fler profiler) ska ligga där men används tydligen inte då de inte sparas över.

Bild 3, Klicka på Kompatibilitetsfiler i SavedGames mappen nu. Här hittar man setuper samt "samma" filer som bild 2 visar men med skillnaden att resultaten sparas i dessa två. Det är VIKTIGT att filerna ligger kvar även om de inte används!

Jag är långt ifrån nån dataexpert men hoppas det kan hjälpa nånting :)
Attachments
hejavista003.jpg
(19.26 KiB) Downloaded 386 times
hejavista002.jpg
(21.95 KiB) Downloaded 385 times
hejavista001.jpg
(17.63 KiB) Downloaded 390 times
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Mitt Problem är att spelet funkar när jag bara har det som vanligt sen när jag installerar patcher plugin och en bil så funkar inte spelet när jag kommer fram till att jag ska välja profil men det slutar funka precis innan den skärmen kommer upp
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Dä är det nästan garanterat så att det är något fel på subaru 03:an eller den bilen som ligger i den sloten.
Eller så fel på grafikkortet eller dess drivisar, att den inte klarar den upplösning som är inställd. Den byter ju grafikläge när spelet kommer till det läget.

Kanske något med drivrutiner till grafikkortet, eller directx. prova att köra spelet i "kompabilitetsläge" för windows xp.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

men allting funkar innan ja installerar grejerna hur ska jag göra
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ja, men patcharna kanseke förändrar något som inte ditt grafikkort tycker om. Testa drivisar och att köra i kompabilitetsläge för xp.
Post Reply