Medlemsavgift?

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

De felsta har väl tillgång till internetbank i dagens samhälle, föräldrar som de myndiga. Så jag tror också på att sätta in pengar, men jag tror inte helt på att alla MÅSTE betala, då tror jag att vi kommer få mindre startande.

Man måste börja någonstans, och donera kanske är en bra början.
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Robert Sahlstedt wrote:Vad jag menade med mitt inlägg var inte att folk blir bortskrämda av tanken att behöva betala 50/100 spänn, det är småpotatis för folk som redan haft råd att skaffa spelet, dator nog för att spela det och vanligtvis även en rätt så potent ratt...

MEN, om man blir tvungen att betala in så kommer nog många helt enkelt inte orka böka med att få pengarna till rätt ställe. Hur ska betalningen ske? Ska man sätta in på ett konto? Skicka i kuvert? Visa-kort? Paypal? Alla kan inte använda alla alternativ och att bli tvungen att skaffa sig exempelvis ett Visa-kort bara för att kunna betala in 50 spänn för att få köra RBR... DET kommer avskräcka folk.

Nu skriver jag ju detta inlägg utan att veta vilka smidiga betalsätt som kan tänkas användas, men jag hoppas ni förstår vart jag vill komma i alla fall. Det är inte pengarna i sig som är problemet, det är betalningen.
Bra att du skriver Robert, hade faktiskt inte börjat fått en tanke på hur det ska lösas det där...Har ni bra idéer så skriv så fingrarna glöder :)

Skulle faktiskt också vilja att Erik blandar sig in i denna diskussion så får vi höra vad du har att säga om detta...

Vilka sköter sidan och sånt?
Christian Johansson
Posts: 29
Joined: 2007 Feb 12 5:51 pm

Post by Christian Johansson »

Säger som många andra,, det låter som en jätte bra ide då det finns folk som lägger ner mycket tid på att hålla igång detta! Jag är med på det! PDT_001
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har själv haft funderingar på någon typ av donering. Men frivillig. Något annat kommer inte på fråga än så länge.

Jag har haft funderingar på typ sms som man kan skicka, men alla som handhar det tar så ofantligt mycket av pengarna så det känns inte som om det är någon mening.

Ska kolla om jag kan fixa ett enekelt bankkonto som kan få vara "rbr-seriens" konto. Så kan alla få chansen att sätt in pengar där. De flesta lär väl göra sina bankaffärer på nätet förmodar jag?
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

De låter bra Erik med eget konto ! Är nog de lättaste :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Jag har själv haft funderingar på någon typ av donering. Men frivillig. Något annat kommer inte på fråga än så länge.

Jag har haft funderingar på typ sms som man kan skicka, men alla som handhar det tar så ofantligt mycket av pengarna så det känns inte som om det är någon mening.

Ska kolla om jag kan fixa ett enekelt bankkonto som kan få vara "rbr-seriens" konto. Så kan alla få chansen att sätt in pengar där. De flesta lär väl göra sina bankaffärer på nätet förmodar jag?
PDT_003 De låter bra Erik. Har du återhämtat dig efter Stockholms resan ännu? Det va kul o träffa dig. Lite annat mot o chatta här. Hoppas det blir fler gånger :D
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Vill bumpa denna tråden oach samtidigt passa på att ge min syn på saken med betalnig till de som står bakom detta finfina arrangemang.

Självklart är jag beredd att betala en slant för att vara med och köra i ligan, inget snack om saken. Nackdelen med en startavgift däremot är att sådana som jag som är helt nya inom rbr eller de som inte har någon erfarenhet av just den svenska rbr-serien kan bli avskräckta från att börja köra i denna serie. Nu förutsätter jag i.o.f.s att ni vill locka folk till serien och utifrån det kan jag säga att i alla fall jag hade varit mycket skeptisk till att joina rbr-serien om det första jag hade behövt göra var att betala en medlemsavgift. Som utomstående har man ju ingen aning om hur bra serien sköts och utifrån mina erfarenheter från andra spel och deras ligor online så är jag mycket skeptisk tills de som står bakom det hela visat att de är seriösa samt att de som är med och tävlar har en skön attityd till spelandet. Det är många som är duktiga på att dra igång grejjer och lova guld och gröna skogar men verkligen få som faktiskt får ihop ett bra upplägg. Dessutom är deltagarna och stämmningen dem emellan minst lika viktig i mina ögon.
Utöver detta så är jag nog inte ensam om att nära en hälsosamm skepcis mot olika websidor som vill ha betalt för axcess o dyl. Innan man vet mer om de som står bakom är det ju en fullständigt anonym person man ska skicka iväg sina hopgnetade peningar till vilket känns lagom oseriöst ibland.

Detta gäller ju givetvis inte de av er som varit med och kört här sen Regalskeppet Wasa sjönk, med erat tempo måste det vara så något annat accepterar inte mitt ego, men det vore kanske synd att skrämma iväg de som ännu inte upptäckt vilken fantastisk serie ny har här.

Aja, för att komma till punkt så håller jag med om att någon typ av ersättning är helt ok, men att den bör vara frivillig så att de som inte vill, kan eller bara vill prova på först inte stängs ute. För att kittla oss latmaskar och snåljåpar så kanske det borde finnas någon typ av belöning för de som betalat, t.e.x en extra tävling någon gång eller någon annan morot. Givetvis inte något som påverkar ens chanser i huvudserien utan någonting fristående från den, kanske en stjärna framför ens nick i forumet. Folk är galna i extra krusiduller, titta bara på alla miljoner som spelar World of Warcraft :lol:

Långt och tråkigt inlägg, men så blir det ibland när man ska försöka säga något seriöst.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det är utan tvekan bara frivilliga bidrag som kommer att vara aktuella.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska få till det än.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Erik Persson wrote:Det är utan tvekan bara frivilliga bidrag som kommer att vara aktuella.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska få till det än.
okej :) men när de blir verklighet så kommer det ett bidrag från mig i ala fall.
Håkan Pettersson
Posts: 28
Joined: 2007 Aug 14 10:54 am

Post by Håkan Pettersson »

Erik Persson wrote:Det är utan tvekan bara frivilliga bidrag som kommer att vara aktuella.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska få till det än.

Det kanske skulle vara att dom som vill betala kör om nått mindre pris, kanske 20% av bidragen eller nåt, oftast blir det nog dom som har kört ett tag och dom som bara vill köra lite då o då eller är nya o vill testa kör utanför "prisligan"

själv är jag villig att lägga ett bidrag även om jag inte skulle vara i närheten av övre halvan i serien 8) men det är riktigt kul
Post Reply