Billig Ratt

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Billig Ratt

Post by Robin Nilsson »

Söker en ratt för under 1000 kr ska bara köra rbr med ratten vill ha förslag så jag hinner köpa en ny innan säsongen tacksam för tips har kollat mycket på saitek r440 ratten men har absolut ingen aning om hur den är
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Köp Logitechs Driving Force Pro. Tror den kostar under tusenlappen och Saitekratten e pedalerna inte så bra på.
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Här är den ratten som Erik prata om. http://www.webhallen.com/prod.php?id=21605 Jag änvänder den själv och tycker att det är en riktigt bra ratt.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Och det står att den är för ps2, men fungerar till pc åxå.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

har en sån som bara ligger eftersom ja köpte G25 !
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

köp en DFP, bästa ratten under 1000 kronor....Sen kan det va lätt att hitta en till salu eftersom den funkar te både PS2 och dator så...
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ska beställa ratten så snart jag fått pengarna tillbaks för den ratten jag fick i julklapp den var nämligen skitdålig sen blir det en driving force pro
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag skulle ju rekomendera en G25 direkt fast den är dyrare. Både MOMO och driving force pro har jätte dåliga pedaler som tappar kalibrering och ibland slutar helt att fungera. Har haft 2st MOMO och en DFP, alla med samma problem efter ett tag. DFP har ju hyffsad ratt men pedalerna är exakt samma som MOMO. Kör man med vänsterbroms vilket man borde göra i rbr så kan man inte ens jämföra G25an med dom andra. Kör man dock utan att vänsterbromsa kan man nog ha vilka pedaler som hellst.

Med en G25 får man troligtvis bättre resultat plus att den kommer att hålla bra mycket längre, så den är nog billigare i längden iaf.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Ska även säga att mina pedaler aldrig knövlat Hamreus, annars håller jag med dig fullständigt...Ändå om jag kör på DFP..
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

ja det är vissa som aldrig haft problem men jag vet också en stort antal som har detta problem så man kan ju alltid chansa ;) Fast jag har då lyckats få 3 sådana pedaler att börja strula, det kanske har med fotsvetten att göra :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har lyckats få kontakten till pedalerna som sitter på undersidan av G25 ratten att hoppa loss mitt i ett rejs...

mindre kul att helt plötsligt tappa alla pedalerna samtidigt :D
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Andreas Karlsson wrote:jag har lyckats få kontakten till pedalerna som sitter på undersidan av G25 ratten att hoppa loss mitt i ett rejs...

mindre kul att helt plötsligt tappa alla pedalerna samtidigt :D

måste varit jobbit när du inte kunde gasa vidare när du väl kommit upp på 2:an :lol: :P
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

haha, ja... någon tyckte nog det gick för fort ;)
Post Reply