Mellandagsrea

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Mellandagsrea

Post by Erik Persson »

Nu har jag köpt mig en ny skärm. Det har legat på lut länge då min 19-tummare var en tidig LCD med 25 millisekunders svarstid. Släpet har jag vant mig vid men till och från har det varit störande.

Och man vill ju inte gärna gå ner i storlek. Så det fick bli en 24-tummare denna gång. Stod på OnOff och de hade faktiskt en splitter som gav samma bild på flera skärmar. Efter en del pillande med inställningarna fastnade jag för den här som jag tyckte gav en bättre bild än en dyrare samsung.

Än så länge är jag mäkta imponerad i jämförelse med den gamla som var en sådan här och den kommer nu att få bli sekundär skärm.
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

själv har ja en acer också tycker d funkar bra..men dock inte 24" wide har bara en 19"wide .....
att man alltid har på sig skorna me stålhätta
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Vilken svarstid/frekvens osv osv är rekomenderat för att köra t.ex. RBR där det går snabbt? Ny dator på G så, skulle gärna ta emot tips :)
//Jaeger
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu har jag två ytterligheter att uttala mig om. Min gamla skärm hade 25ms svarstid och där var det släpigt ibland. Inte så illa, men visst syntes det ibland. Led mer av det vid körninga av GTR2.

Den nya har 2ms svarstid och där ser jag inget släp alls. Personligen tror jag att 5ms räcker gott och väl.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

g

Post by Niclas Jagerhult »

Tack! :) Ska leta på blocket :P
//Jaeger
Post Reply