Geningar och geningskontroll

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

nej exakt....men när det ä såna här speciella tillfällen så måste vi kanske ha en jury som får titta på repriser när det ä flera minuters straff för geningar för att verkligen se att personen i fråga ska ha ett sånt stort straff eller om det ska ändras till ett mindre.......Bara en tanke jag har
The speed was okay but the corner was to tight!
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Håller med att straff kan ges vid gening men inte 12 min som man fick nu, då är ju hela rallyt kört för att man la ner framhjulet i en kurva. Tycker inte en sån sak ska avgöra ett helt rally.
Jag tog ju retire direkt vad fan ska man köra efter då!!
Ok om det hade varit 30sek eller nått likande.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Tycker hellre att man pressar tjeckerna till att förbättra geningskontrollfunktionen (för det är väl deras?) så att den blir rimlig med både minuter och med hur mkt man egentligen genar (dvs 2 hjul på vägen).

och geningskontrollen är väl avsedd för att t.ex. förhindra enorma geningar (som på Jouw Verte) där man kan tjäna många sekunder när man totalt aviker från banan. Men som sagt, kritik och diskussion riktad mot tjeckerna, inte rbr serien =D
//Jaeger
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Måste bara få fråga nu om geningarna å ja jag vet att detta är en debatt som varit uppe förut.

Jag är inte emot geningskontrollen men om man nu får straff på flera minuter så måste det väll ändras eller????? För det ä ju inte rimligt å jag tror att de flesta håller med mig om det....
The speed was okay but the corner was to tight!
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Mikael Wiberg wrote:Måste bara få fråga nu om geningarna å ja jag vet att detta är en debatt som varit uppe förut.

Jag är inte emot geningskontrollen men om man nu får straff på flera minuter så måste det väll ändras eller????? För det ä ju inte rimligt å jag tror att de flesta håller med mig om det....
Här har vi ett litet dilemma, jag kan väl egentligen hålla med dig om att 12 minuters tillägg för 2 hjul i snön är galet men samtidigt blir det helt fel att göra undantag från reglerna, som någon skrev är det tjeckerna vi borde påverka att förbättre geningskontrollen
//Björn
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Trist att detta kostade mästerskapspoäng.

Hur ska man kunna veta vart geningskontrollen är hyperkänslig?
Kan man få fram den visuellt i spelet? (Typ gränslinje)
Kommer ju att ta evigheter innan man listat ut det på alla sträckor.

Jag brukar inte gena särskilt mycket, men ibland får man inte
bilen dit man vill..

Nån som har tips på sträckor som man bör vara extra försiktig på?
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Andra vägbytet på chirdon (H1) ska man inte gena i, de jag åkt på i alla fall.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Henrik Olsson wrote:Trist att detta kostade mästerskapspoäng.

Hur ska man kunna veta vart geningskontrollen är hyperkänslig?
Kan man få fram den visuellt i spelet? (Typ gränslinje)
Kommer ju att ta evigheter innan man listat ut det på alla sträckor.

Jag brukar inte gena särskilt mycket, men ibland får man inte
bilen dit man vill..

Nån som har tips på sträckor som man bör vara extra försiktig på?
Hur man ska veta? Ja, du får väl göra som oss andra och säga upp alla andra fritidsintressen och köra alla sträckor överallt en massa gånger för att hitta geningskontrollerna... :wink:

Skämt åsido så är det så att jag har åkt på geningsstraff en eller två gånger och minns bara den ena gången och det är första vägbytet (vänster) på Tanner (Japan) där jag genade så det sjöng om det mer av misstag än något annat. Fick geningsstraff och förtjänade det. Annars har jag alltid hållit mig innanför de osynliga gränser som finns. Och nej, de går inte att få synliga.

En sträcka där geningskontrollen är väldigt känslig i vägbytena framför allt är Mineshaft (Australien).
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.......

Post by Kenneth Nyström »

se till att åka på vägen så blir allt bra ;) skulle det var fel på just den kurvan så vore det fler som fick straff!!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Kenneth, geningen ser du på bilden på sid 2 i denna tråd. Om du fortfarande misstror mig skickar jag gärna en replay.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

det var ett skämt! men undrar hur många av dom snabba som genar...gillade inte onkamos inlägg när han tyckte man skulle åka o kolla hur mycket man kunde gena! men henrik är det geningen på bilden så är det konstigt du fått straff....men står i reglerna att man inte plockar bort eller lägger till straff dock

jag tycker dock att man skulle ta stickprov för att få bort dom värsta geningarna! inte att man får straff för nån enstaka gening utan när man hela tiden genar...minst 2 hjul på vägen tycker då jag!och kan då vara helt ärlig att så kör då jag...men så blir jag efter också ;)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: .........

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:det var ett skämt! men undrar hur många av dom snabba som genar...gillade inte onkamos inlägg när han tyckte man skulle åka o kolla hur mycket man kunde gena! men henrik är det geningen på bilden så är det konstigt du fått straff....men står i reglerna att man inte plockar bort eller lägger till straff dock

jag tycker dock att man skulle ta stickprov för att få bort dom värsta geningarna! inte att man får straff för nån enstaka gening utan när man hela tiden genar...minst 2 hjul på vägen tycker då jag!och kan då vara helt ärlig att så kör då jag...men så blir jag efter också ;)
Den Onkamo som genade minst av oss alla har slutat. Jag däremot har gjort tvärtom. Eftersom pluginet ska styra det. Så är det fritt fram o gena. :D
Post Reply