Page 28 of 29

Posted: 2010 Jun 21 9:52 pm
by Andreas Karlsson
senast jag pratade med robert så hade han väldigt lite tid över, men det är inte nedlagt utan går bara väääääldigt sakta för tillfället.

Posted: 2010 Jun 25 10:33 am
by Elias Lundberg
Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med rutorna till volvon? för på mitt phothoshop så kan man inte ha färg på rutorna

Posted: 2010 Oct 07 7:11 pm
by Niklas Lundkvist
Är projektet nerlagt eller blir de nån update på volvon?? Nyfiken :D

Posted: 2010 Nov 26 5:54 pm
by Daniel Edlund
Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten

Posted: 2010 Nov 26 9:20 pm
by Håkan Björkman
Daniel Edlund wrote:Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten
Det tycker jag också

Posted: 2010 Nov 29 4:45 pm
by Carl Eriksson
alla verka ha problem med för lite ork i 242an, hehe bara jag som inte klagar över det? min går jätte fint och funkar perfekt ;) heheh men jag kör ju inte så fort heller så kan va därför haha

Posted: 2010 Nov 29 8:49 pm
by Gert Pettersson
Daniel Edlund wrote:Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten
Mera förgasare som vrålar Mera vrid och gärna en starväxel också

Posted: 2010 Nov 29 9:00 pm
by Carl Eriksson
pumpa bara till han på kopplingen ;) hehe min går loss fin på gruset ;) hehe

Posted: 2010 Dec 13 8:18 am
by Oyvind Andersen
Hvorfor blir det ikke laget en ny fysikk til denna bilen ? Den er jo totalt ukjørbar, og har ingen ting med likheten av Volvo oppførsel og gjøre.

Posted: 2010 Dec 13 10:16 am
by Tom Östertun
Det var ett väldans gnäll om fysiken på volvon här. Visst, den är lite slö när man ska igång på asfalt, men det är ju inget man dör av direkt. Lär er köra bilen eller gör en ny fysik själva och få den godkänd på pluginet (med Robert Sahlstedts tillstånd förstås). Annars är det bara att trixa lite i fysiken själv och köra offline. Man kan ändra hur mycket man vill i fysiken, det är bara att öppna "common.lsp" med anteckningar.

Posted: 2010 Dec 13 1:34 pm
by Oyvind Andersen
Tom Östertun wrote:Det var ett väldans gnäll om fysiken på volvon här. Visst, den är lite slö när man ska igång på asfalt, men det är ju inget man dör av direkt. Lär er köra bilen eller gör en ny fysik själva och få den godkänd på pluginet (med Robert Sahlstedts tillstånd förstås). Annars är det bara att trixa lite i fysiken själv och köra offline. Man kan ändra hur mycket man vill i fysiken, det är bara att öppna "common.lsp" med anteckningar.
Oj, Oj, hva, dette var inte ondt menad, og om det er du som har lagat den, syntes jag du angriper en oskyldig man på fel sett. Jag tror kanskja alla hadde hatt mer glede av den Svenska bilen om fysiken var rett.
Å kjøra offline er vel inte så skojigt for nogon.

Posted: 2010 Dec 13 4:21 pm
by Marcus Jansson
Robert är till skillnad mot alla andra som gör physics expert på detta och jag e helt säker på att den inte går o göra mer verklig än vad den är, sen om ni vill ha en bil som e trevlig o köra eller verklig o köra får ni bestämma själva...men åker man med ett bra flyt har jag större problem med och hitta fäste istället för o hitta kraft...

Posted: 2010 Dec 13 4:39 pm
by Andreas Karlsson
glöm inte att David även varit testpilot i rbr bilen så den är garanterat så likt verkligheten man kan komma.

det tog ju också låååång tid att övertyga tjeckerna om att det är så det skall vara.

Posted: 2010 Dec 13 6:08 pm
by Erik Brodin
måste vara racing kammar på denna volvo iaf då den är så slö på låga varv.....

Posted: 2011 Dec 25 7:55 pm
by Niklas Lundkvist
Några framsteg med 940:n Robert???