L-E Torph Memorial

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

SS 1: Premiär i en lånad 307'a, Nu skulle här åkas, men den fege kartläsaren skrek och lyckades hålla tillbaka mannen med hornen, så ingen topp tid här inte.

SS 2: Hornmannen får mer att säga till om, vilket resulterar i en lättare avåkning efter en vallning med en bergsknalle, kartläsarn skriker 'va vad det jag sa....'

SS 3: En svår sträcka, här får vi info av team chefen under sträckan att splittiderna är i paritet med dom bästa, men jag fegar ändå ur på slutet och tappar tid igen.

SS 4: Här börjar vi direkt med att ställa oss på tvären i andra vänstern, i med backen och iväg, full attack fram till sista hårnålen innan första split där vi gör samma sak igen fast denna gång mot en betonggris, fronten verkar ju sticka ut som på en limousine, tar ju i hela tiden. Hittar ej in rytmen efter dessa klantigheter så vi slår av på tempot och glider in i mål.

Nu blir det grusåka igen :lol:
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Marcus Sundh
Posts: 32
Joined: 2007 Aug 16 9:55 am

Post by Marcus Sundh »

Dåligt Rally redan fråm början för min del. Asfalt går helt enkelt inte!
Jag har funderat lite och jag får ingen alls känsla i detta spelet.. Det är svårt att köra då.
Det hjälper inte att sitta vid datorn och köra känns det som. Jag skulle behöva ha tid till annat så jag vet ej ifall jag avgår. Gruskörningen är 1+ i alla fall!

ha det bra alla!

/Marcus
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Tävlingsrapport:

SS1: Gjorden några missar men inga driekta tidsförluster, undrar mycket över hur man kan vara 07.83 efter.

SS2. Max attack, var ändå inte i närheten tyckte jag av top tiderna var nära 2 sek efter när jag kört havla sträckan. I målkruvan touchar jag betong suggorna och hamnar rätt i en fotograf, det kändes nästan som om fotografen stod på vägen.

SS3. Startade i bra tempo, var efter mycket IGEN, kom inte långt innan man blev kvar på sträckan, körde ner for en slänt och kom aldrig upp på vägen igen.

Jag tycker att pluginet känns rätt världelöst just nu av någon andledning. Finns ett par bilar som är mycket snabbare än de andra. Kvittar hur mycket man tar i så tappar man mycket på mellantidena. Tycker det känns som Peugoet 307 WRC Cup. Tack för ordet.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kan det vara pluginet som gör att vissa bilar verkar vara mycket strykkänsligare än andra också?
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Andreas Karlsson wrote:kan det vara pluginet som gör att vissa bilar verkar vara mycket strykkänsligare än andra också?
Tur och otur, vet inte vad som påverkar, men vi kör ju med reduced damage också.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jo, och det kör jag på träning också, men tycker bilen håller bättre då...
kanske är ren inbillning iofs, kan ju vara så att man omedvetet satsar lite hårdare på tävlingarna...

men den senaste smällen på Joux Verte i tävlingen där jag knappt touchade ett träd och slog sönder allt vitalt på bilen blir jag fan sur på....
ok, trädet tog förvisso mitt i fronten, men det var inte hårt och det gick inte fort...
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

När man modellerar nya bilar så får man sätta ut punkter för exempelvis motor, turbo, växellåda osv. Dessa används av spelet för att avgöra varifrån ljuden från de olika delarna ska komma, men jag tror att de även kan ha att göra med om en del får en smäll eller inte... I vissa bilar kan jag tänka mig att den som gjort bilen inte vetat vad dessa pluppar i modellen gör och har låtit dem vara där dem var från början. Om då exempelvis punkten för motorn sitter väldigt långt fram i den nya modellen blir den ju känsligare för stötar i fronten. Det här är inget jag är helt 100 på, utan bara något jag funderat på själv, men det verkar ju inte helt orimligt... :?

Man kan även sätta värden i fysik-filerna för hur mycket vridmoment varje drev i växellådan skall tåla innan det går åt skogen, hur mycket hjulupphängningen kan hamna snett och lite annat sånt. Tror inte man kan sätta hållbarhet på hjulupphängning dock.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

hållbarhet

Post by Anders Jonsson »

Min erfarenhet är att xsaran är mycket känslig i fronten, den tål ingenting, medans Fabian tog en riktig frotsmäll mitt fram utan skador på motor/låda, så jag är rätt säker på att det skilljer mella olika bilar
www.jis.se - The Driver
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Volvo

Post by Anders Jonsson »

Hmm kom på en grej Robert, volvomotorn är väl rätt långt tillbaka :roll: flyttad va!!!!!
www.jis.se - The Driver
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, volvo 240 borde man ju kunna flytta betongsuggor i full fart med :D
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jaha, man kanske ska skriva nåt om tävlingen från LFT Racing Team.

SS1 Ok höll mig på vägen, långsamt tempo.

SS2 Ökade, tyckte det gick hyggligt.

SS3 Kraschade och slog sönder bilen, motortempen blev hög.

SS4 Startade med felpå kylet, lyckades krascha igen så något hände med kopplingen. Bilen lät som en galen gnu, men rörde sig knappt. På slutet av sträckan la motorn av. Överhetteningen hade knäckt subaru maskinen. Lyckades dock rulla över mållinjen med trasig maskin. Nja inget bra rally, fick dessutom pisk av sonen som körde ett bra rally :twisted:

Mvh Bengan
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Fick en stund över idag så jag hyrde en tidsmaskin, åkte tillbaks till innan helgens tävling och lackade om bilen :smt072 Så om ni fångade den på film så är den inte vit längre, hehe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Robert Sahlstedt wrote:Fick en stund över idag så jag hyrde en tidsmaskin, åkte tillbaks till innan helgens tävling och lackade om bilen :smt072 Så om ni fångade den på film så är den inte vit längre, hehe
Men använde du dig av samma tidsmaskin när du warpade dig till målet på sträckorna? Du har ju kört fort!
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Är rallyt stängt nu?
Har för mig att den skulle vara uppe till den 16:e.......
Hade strömavbrott igår och har fortsatt idag.... :evil: :evil: :evil:
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Baril Ignatius wrote:Är rallyt stängt nu?
Har för mig att den skulle vara uppe till den 16:e.......
Hade strömavbrott igår och har fortsatt idag.... :evil: :evil: :evil:
Nej! Såvitt jag kan se så är det fortfarande öppet och ska vara det till den 16:e :)

// Mange
Post Reply