Filmer 2009

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har nu lagt upp den på downloadsidan. De e ju lite snabbare uppkoppling på den servern.

Snyggt jobbat Roy.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Takker for det :)

Som nevnt er det noen navn som mangler bokstaver. Dette ville ikke min Movie-Maker rette på, så det får bli som det blir.

På den første strekka er alle bilene i rekkefølge etter totallisten. Derfor kommer det blandede klasser underveis. På SS8 er rekkefølgen 25 - 1 på totallisten (av de jeg har bilder på). De øvrige strekkene inneholder topp 3 i hver klasse, fra 1-3 :)
Last edited by Roy Magnes on 2008 Apr 13 11:24 am, edited 1 time in total.
"I love it when a plan comes together"
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Bra jobbat PDT_003

Mvh Bengan
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Mycket bra job Roy.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Härligt att du tar dig tid Roy! Bra jobbat, det var kul att se!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, nu hoppas vi bara att vi får synas mer i nästa film :D
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Bra jobbat Roy PDT_003
Johan Bergstrand
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 25 9:34 am

Post by Johan Bergstrand »

Tack Roy Bra jobbat :D
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

STRÅLANDE Roy, Keep up. :wink:
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Bra jobbat Roy. Roligt att kolla in hur andra kör.
Men jag tyckte ljudet var lite lustigt, ibland var det 240 ljud på vissa bilar.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Stefan_Håkansson wrote:Bra jobbat Roy. Roligt att kolla in hur andra kör.
Men jag tyckte ljudet var lite lustigt, ibland var det 240 ljud på vissa bilar.
Det var enkelte ganger jeg glemte å skifte motorlyden før jeg gjorde opptakene. Men alt av motorlyder er fra den siste audio-pakken fra BHM :)

Takker for alle kommentarer, ser fram til neste rally :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Ja, ska man "klaga" på nåt så var det främst ljudet. Många av motorljuden hade massa hemska klick och pop ljud i looparna och volymen varierade fram och tillbaka så ibland hoppade man till i fåtöljen när det bytte till nåt med jättehög volym.

Men det här är ju bara för att kanske få eventuella framtida filmer ÄNNU bättre, jag är jätteglad att det blev nån alls! Tack igen!

Tänkte även dela med mig av en idé som jag tyckte kändes skoj. Vad sägs om att kolla igenom förarkommentarerna och försöka få med den/de intressantaste händelsen från varje sträcka i filmen? Nära-ögat, herrejösses-sladdar, galna rullningar och allt vad det nu må vara. Då får folk lite mer motivation att skriva en kul och bra kommentar också... jag tycker det är riktigt kul att läsa vad folk skriver i dem! :lol:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Robert Sahlstedt wrote:Ja, ska man "klaga" på nåt så var det främst ljudet. Många av motorljuden hade massa hemska klick och pop ljud i looparna och volymen varierade fram och tillbaka så ibland hoppade man till i fåtöljen när det bytte till nåt med jättehög volym.

Men det här är ju bara för att kanske få eventuella framtida filmer ÄNNU bättre, jag är jätteglad att det blev nån alls! Tack igen!

Tänkte även dela med mig av en idé som jag tyckte kändes skoj. Vad sägs om att kolla igenom förarkommentarerna och försöka få med den/de intressantaste händelsen från varje sträcka i filmen? Nära-ögat, herrejösses-sladdar, galna rullningar och allt vad det nu må vara. Då får folk lite mer motivation att skriva en kul och bra kommentar också... jag tycker det är riktigt kul att läsa vad folk skriver i dem! :lol:
De klippene med Clarence Blom i filmen ble tatt opp på en annen maskin, derfor er lyden så himla høy i forhold. Skal mikle mer med movie maker før neste film så jeg får justert alt så det blir likt.

Når det gjelder førerkommentarer og sånt så har jeg planlagt det etterhvert. Tror ikke jeg kommer å ta med alle strekkene på neste film, men konsentrere meg om noen få strekker og samle opp litt "herrejösses-sladder" (skitbra ord, btw :D ). Ulempen er som med alt annet at døgnet bare har 24 timer. Og at man bare har to rene fridager i uken til å kunne jobbe på heltid med dette.

Har gjort noen erfaringer med dette, og de skal jeg ta med meg når jeg begynner på neste filmen :)
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

"dagens idiotladd" måste ju vara med :D
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Robert Sahlstedt wrote:Ja, ska man "klaga" på nåt så var det främst ljudet. Många av motorljuden hade massa hemska klick och pop ljud i looparna och volymen varierade fram och tillbaka så ibland hoppade man till i fåtöljen när det bytte till nåt med jättehög volym.

Men det här är ju bara för att kanske få eventuella framtida filmer ÄNNU bättre, jag är jätteglad att det blev nån alls! Tack igen!

Tänkte även dela med mig av en idé som jag tyckte kändes skoj. Vad sägs om att kolla igenom förarkommentarerna och försöka få med den/de intressantaste händelsen från varje sträcka i filmen? Nära-ögat, herrejösses-sladdar, galna rullningar och allt vad det nu må vara. Då får folk lite mer motivation att skriva en kul och bra kommentar också... jag tycker det är riktigt kul att läsa vad folk skriver i dem! :lol:

Jag håller med dig Robert i detta till 100% det skulle vara skitkul med det.

Även jag brukar läsa förarkommentarer, tycker det är roligt, och som Robert sa så kanske det kan höja motivationen att skriva lite längre kommentarer

suverän ide :wink:
Post Reply