Bergslagsrallyt

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Bergslagsrallyt

Post by Björn Lövdahl »

Jaha då var det dags för deltävling 2 i Svenska RBR-Serien.
Hur kommer det sluta?
Kommer Emanuelsson vinna igen, eller teamkamraten i Peugeot Sport, Hamréus, eller någon helt annan?

På måndag kväll har vi svarat om vad som händer i Bergslagsrallyt

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... c61a5b73b7
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

rullade ut på tävlingen som 3e bil, hade 2 förare i WRC bilar framför som sopade bort lössnön (Privatförare?).

vi började lite lugnt på SS1 och kände direkt att körningen satt så vi gasade på som galningar, och trots en snurr ganska tidigt på sträckan så blev den en för teamet mycket bra tid.
tyvärr så fick jag av okänd anledning ett tidspåslag på 33s på sträckan.

SS2 gick ungefär som SS1, inga större misstag, troligen nytt personbästa på sträckan.

SS3 började som de föregående sträckorna men 3km innan mål som kom vi ut för långt med baken i en kurva och rullade, som tur var hamnade bilen på hjulen så vi kunde ganska snabbt komma loss igen.
2,3km innan mål så slog bilen i en sten på innern och höll på att rulla igen men vi klarade oss. 1km senare så genade vi lite för friskt i sekundjakten och klippte ett träd på innern men ingen större fara där.

SS4 gick bra tills ca 2km innan mål när vi missade i en kurva och frontalkrockade med en liten björk som stod i innern och slog sönder växellådan. bara 2ans växel kvar resten av sträckan.

på transporten till SS5 så började växellådan fungera igen och SS5 tog vi det lugnt inledningsvis men efterhand så återkom rytmen och vi kunde gasa på lite mer.. dock 3e sträckan som vi fick 33s tidspåslag.

på SS6 så gick det ganska bra, men stötdämparna är lite stötiga efter rullen på SS3 i övrigt inga bekymmer här.

vid start på SS7 hade vi lyckats fixa det mest vitala på bilen, växellådan var inte alls så illa däran som vi trodde så vi fick lite tid över att nödlaga stötdämparna innan sträckan. sträckan flöt på helt felfritt förutom en totalmiss på samma ställe som SS3, dock rullade vi inte denhär gången utan kunde snabbt komma upp på vägen igen.

SS8 som nu börjar bli lite av en favorit gick som smort förutom en rullning några km in på sträckan, men då turen håller i sig så landade vi återigen på hjulen och kunde köra vidare. efter rullen laddades det hårt men ena framhjulet wobblade ganska bekymmersamt, tror dock inte det påverkade sluttiden så våldsamt mycket.

i det stora hela den mest framgångsrika tävlingen för teamet hittils dock har vi av okänd anledning fått 1min och 6s tidspåslag.
kanske poängplats denna gången?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

jaha då var rallyt avklarat... hade hyfsade tider hela rallyt så nu hoppas vi bara på att dom håller sig..råkade få ett snett bakhjul på ss7 så de vart extremt svårkört efter de men ja tapapde inte så jätte mycket och vi kom i mål...Tack för ett bra rally björn :D
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kommer det bli någon film från den här deltävlingen? :D
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

de hoppas jag värkligen:P
Impreza for live!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, och hoppas då mina rullar och min 2hjuling kommer med i eftertexterna :D
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Andreas Karlsson wrote:ja, och hoppas då mina rullar och min 2hjuling kommer med i eftertexterna :D
Om alla dom ska me så kommer du behöva en egen film :wink: :wink:
//Mackan
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Ang filmer så är det Erik som kan svara på det...

Själv bröt man tävlingen efter tekniska problem
//Björn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hm gick väll som det brukar göra på snö EJ BRA.... Ibland hittar man känslan o då är det härligt att köra på detta underlag men ej idag :wink:
Fast nu är det Svenska serien och jag tror inta jag har tagit en ända pinne i denna serie :? Kanske dåliga tävlingsnerver :oops:
Kanske om många andra förare kör som krattor kanske jag tar en poäng.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

fick conection timeout men det är ej värt att starta om
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Ännu en besvikelse.
Halva sista SS, en lätt rullning,
och nästan ingen koppling efter det.
1km innan mål så snurrar jag och får inte iväg bilen längre.
Kopplingen måste varit helt slut.
Gick ganska bra dit.
Så tänkte jag ta lungt på sista SS,
som inte är min favorit.
Och då händer det.
Saknar ord just nu.... :cry: :cry: :cry: :cry:

Roligaste med detta är,
att nu slipper vi snön ett tag framöver.
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Ja då var berslagsrallyt kört för min del tappade mycket på ss1 efter flera missar och en avåkning vid förvarning mål som resulterade i krökt bärarm vänster bak hamnade långt ner i listan. Jobbigt att köra 2ss med stukat hjul

jobbade mig upp till en 2ndra plats nu i skrivande stund efter peter sandberg men det kommer inte att räcka till podium denna gång

Lycka till alla ni som inte kört det är som vanligt dåliga däck.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Gick riktigt bra fram till ss7 där vi naggade lite i snövallen på innern i första sväng och givetvis låg det en sten där som kastade oss på tak. Som tur var tippade bilen ner själv, för det fanns ingen publik i sikte, men vi satt fast i snön. Innan vi tuggat oss lös hade dryga 20 sek passerat, och när vi drog iväg kände vi att hjulen inte pekade riktigt som de skulle. Men men de va bara å göra de bästa av situationen å gasa så mycket man vågade :wink:
Kom iaf i mål i ledning med 6 sek marginal, men de lär inte räcka mot de som startar senare. Synd för det hade gått riktigt bra före det. Nu siktar vi mot grussäsongen, då vi får en upptaderad bil från Lada, med bl a mer kräm under huven, kan tänka mig att de behövs när det blir lite bättre fäste....
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Det gick bra dom 2 första sträckorna och sista annars vare pankaka
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

nä nu vill jag ha sommar
Post Reply