Var är Erik

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Var är Erik

Post by Anders Alm »

Jag har inte sett Erik på länge här i RBR. Har det hänt något eller :?:
Tror det är många som undrar o kanske till o me saknar han :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag är här och kollar nu och då, men inte alls sugen på rbr.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Jag är här och kollar nu och då, men inte alls sugen på rbr.
Inte jag heller. Inte samma sak längre när dom flesta har slutat. då en annan började.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Jag är här och kollar nu och då, men inte alls sugen på rbr.
Inte jag heller. Inte samma sak längre när dom flesta har slutat. då en annan började.
Jag kommer nog kanske sluta efter en viss person klagomål på mig hela tiden så känns det trökigt att köra RBR.Kommer i alla fall köra RBR-seriens deltävlinga och driva S2000 serien.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.......

Post by Kenneth Nyström »

antar du menar mig erik *S* bara för jag gjorde en jämnförelse mellan att starta med grusdäck på asfalt och om du skulle stå med slicks om det började regna?`är det klagomål? och efter det har jag inte pratat eller svarat dig och mitt inlägg ikväll kom efter detta om man kollar på tiden....

men du kanske får medhåll från nån nu *S*

men kör du dina serier och så kör jag mina så blir detta jättebra


tack och adjö
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Jag började med RBR för ca 2 år sedan och har varit med här i ca 1.5 år. Sen Erik och övriga "native" försvann tycker jag det har dött ut här.

Tjeckiska pluginet var bättre förr punkt slut. Nu är det så halt att det inte längre går att åka på rimliga promisser om man är ny i gemet. Detta är dock inget vi kan rå för utan villigt får acceptera och det är lika för alla. Jag förstår om de som började innan mig nu tappat intresset för RBR, för det börjar även jag göra.
För att vinna en tävling numer krävs erfarenhet för att veta var gränsen går när det börjar bli halt. Att åka torrt o fint grus på 8 sträckan i ett rally o ligga 20 s från vad man normalt åker på en sträcka tycker jag inte är roligt, men samtidigt är jag beredd att acceptera det om man åker en seriös serie som sköts på rätt sätt. Ungerska pluginet lever iaf inte upp till mina förväntningar just nu vad det gäller resultathantering och layout, men gör förhoppningsvis det i framtiden då körglädjen just nu är långt mkt mer positiv än på det tjeckiska pluginet.
Jag inser hur mycket jobb det är att sköta en serie av denna kvalite, men som det känns nu är denna serie på väg att dö ut. Flera personer klagar och jag håller med dem om att det fungerade bättre förut.
Björn, jag vill verkligen inte att du tar illa upp av det här men just nu går allting för långsamt. Efter en tävling som "SM" skall man inte behöva vänta i 1.5 vecka på uppdaterad serie tabell, förare intervjuer o allt annat. Det skall hända med en gång!

Man kan dock inte bara klaga utan att komma med förslag på hur vi kan lösa/förbättra denna situation.
Jag är beredd att stå till förfogande i denna serie för att hjälpa till med något så att saker o ting går snabbare att uppdatera på denna sida.

Då vi får mer o mer deltagare för varje deltävling och vi på ngt sätt måste hjälpas åt för att utveckla denna serie är några av mina förslag följande:

Vi måste se till att många personer hjälper till för att få snabba uppdateringar och inte slita ut en person.

Björn har fortsatt huvud ansvar för serien.

1 pers. räknar samman resultaten och sickar till Björn direkt efter avslutad tävling så att han kan uppdatera.

1 pers kontrollerar setuper enligt de tidsramar som satts upp i regler. (som det är nu slarvas det vädigt mkt med repris uppladning mm)

1 eller flera personer ser till att göra film från tävlingen. Inte nörvändigt, men kul o höjer intresset för serien. Man kan även alternera personer då det är mkt jobb med filmer.

1 pers som ser till att hålla koll på uppateringar av physics, bilar osv som kommer på de olika pluginen, bhmotorsport.

Detta är bara ngr förslag men vi måste i vilket fall som helst försöka hålla ihop denna serie genom att hjälpas åt och fördela arbetuppgifter.
1 pers. löser inte alla dessa bitar utan att förr eller senare tröttna på det. Och om vi inte hjälps åt kanske det inte blir ngt "SM" framöver utan vi får alla istället börja med fia med knuff.

Det finns mkt vi kan hjälpas åt med för att få denna serie mer intressant. Jag är beredd att ställa upp, hoppas fler personer är det!
Björn, tveka inte att höra av dig till mig om du behöver hjälp med något!

Mvh Daniel Molin
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Hei

Jeg har spillt rbr i snart 4 uker, og det siste jeg vil er at det skal dø ut nå :cry: Så langt så syns jeg denne siden/serien er mest interessant. Nivået på kjøringen er veldig høyt, skal man hevde seg i toppen så må man trene mye(akkurat slik det burde være). Anyways.. jeg kan godt hjelpe til med noen oppgaver. t.ex sjekke setups i forhold til limits, Eller regne sammen resultater mm.. Jeg er heldigvis ikke plaget med noe real-life i øyeblikket, så tid har jeg nok av ;)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag håller helt klart med dig Daniel. Serien måste hållas mer uppdaterad det kan inte gå flera veckor efter avslutat tävling för att få resultat. Jag kan gärna ta på mig ansvaret med resultat tavlan om de skulle hjälpa till något :wink: ..Angående pluginet så tycker jag att det tjeckiska är för overkligt när det gäller fäste men det verkar också vara mer stabilt. Det ungerska är 10 gånger roligare och köra på men det är dåligt att man inte ser tiderna så bra som man borde men ja gillar det ungerska endå för det är ju körglädjen man vill åt. Det finns ju 300användare varav 100 är aktiva. Det borde inte vara så svår att få det här att funka om vi hjälps åt med förs och främst rbr serien..Så derför så tar jag på mig resultaten för det sista jag vill är att serien ska läggas ner,....angående pluginen så varför jobbar vi inte på ett svenskt plugin i stället för att håller på och trälar med alla andras för jag kan säga att ja tappar lusten att köra mer och mer och det är tack vare pluginen så va fan varför inte sattsa på ett bra plugin sen så har vi nått som vi kan göra hur vi vill med, det måste ju finnas flera som kan programera sånna saker sen om det tar 4 månader är ju skit samma bara de är på gång om ni förstår hur jag menar.. ja vet inte vad alla andra tycker men varför inte sattsa lite och försöka att förbättra saker och ting :wink:
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Hej
Daniel har en stor poäng i det han skriver, jag tycker själv att det går för långsamt med mina uppdateringar.

Så jag kan kanske skriva lite tankar jag har också.
Om jag som Erik skriver behåller ansvaret för serien och lägga upp tävlingar osv och samordnare.

Sen kunde man ta hjälp av en person som sköter allt med resultat enligt reglerna, allt från att presentera de på sidan från deltävlingarna samt uppdatera totalresultaten. Det är väldigt enkelt gjort.

Filmer verkar det ju som det löser sig med hjälp av Roy och kanske någon till?

Förarintervjuer står Dennis Hernehult för och jag hoppas han fortsätter med det. Folk som är intresserade av att hjälpa till med diverse saker, tag jättegärna kontakt med mig. Tror det kan bli roligt när man är flera som hjälps åt

Kolla setuper enligt reglerna vore bra om någon eller ett par kan göra, ganska tidskrävande
//Björn
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Johan Gustavsson ger sig just nu på resultatlistor
//Björn
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Björn Lövdahl wrote:Filmer verkar det ju som det löser sig med hjälp av Roy och kanske någon till?
Om noen har lyst til å hjelpe meg med film framover, så vi kan dele 50/50 på jobben eller noe sånt, så gi meg beskjed. For Memorialen er det ingen problem, der går det greit, men fra neste løp av kan det være fint med litt hjelp :)

Det er gøy å lage filmene, man kan jo få noen tips på enkelte svinger o.l. men det er samtidig litt arbeid for å få det til. Om noen vil hjelpe meg videre, så kan jeg ta ansvaret for at filmene fortsetter å dukke opp i fremtiden :)
"I love it when a plan comes together"
Post Reply