Rapport/Hjälp

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Johan Bergstrand
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 25 9:34 am

Rapport/Hjälp

Post by Johan Bergstrand »

Skönt då har man lyckats att ta sig i mål.Blev orolig när jag loggade in på tävlingen.Visade sig vara realistic.Jag har kört några tävlingar med realistic o då har man inte kommit långt innan blockpackningen har gett sig.Så jag mesade i denna tävling växlade på låga varvtal o väldigt lite V-broms plus att jag släppte
gasen över alla lyft ändå började motorn att gå tungt islutet på ss7.Läste efter tävlingen att det finns en meny att gå in i för att ändra gasket till true men ej hittat denna ini fil eller vad det var den hette.kan jag få ett tips?Får tacka för en jävligt rolig tävling o nu börjar man kunna skruva upp tempot med bibehållen säker körning,men det fattas fortfarande mycket träning o inställningar för att vara med uppe i toppen

Mvh

Johan
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Om du går in i mappen där spelet är installerat så finns en fil som heter RichardBurnsRally.ini. Öppna den med notepad. Pluginet har lagt till en kategori med inställningar under följande rubrik:

[RBRTMSettings]

Lägg till följande, eller bara ändra "false" till "true" om du kan hitta denna rad:

FixGasketBug = true

Spara filen och stäng den. Klart!
User avatar
Roger Holmquist
Posts: 13
Joined: 2008 Feb 26 10:45 pm

Post by Roger Holmquist »

Robert Sahlstedt wrote:Om du går in i mappen där spelet är installerat så finns en fil som heter RichardBurnsRally.ini. Öppna den med notepad. Pluginet har lagt till en kategori med inställningar under följande rubrik:

[RBRTMSettings]

Lägg till följande, eller bara ändra "false" till "true" om du kan hitta denna rad:

FixGasketBug = true

Spara filen och stäng den. Klart!


Körde precis min första tävling i serien och packningen gick sönder på ss6 så jag tänkte testa fixa det här men i min RichardBurnsRally.ini finns inte delen med [RBRTMSettings] med. Kan man lägga till det själv och spelar det någon roll var i filen man skriver in det?

Varför finns inte den delen med i min fil när andra har den med? Har ni skrivit in det själva eller har vi olika versioner av pluginet?
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

............

Post by Kenneth Nyström »

varför inte testa att söka här på forumet??? finns fina svar på era frågor!

knappt så man behöver söka till och med...gå in under problem med spelet så finns det förklaring där
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Post Reply