Gränsrallyt 20-21/4
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Gränsrallyt 20-21/4
Dags för tredje deltävlingen i årets RBR-Serie.
Denna gång är det ett lite kortare rally på 6 ss med enbart 1 service i mitten på rallyt då de tävlande har 1 timme på sig att laga bilen, så det gäller att hushålla med materialet. Specialsträckorna mäter tillsammans 55,6 km
Vädret är torrt och fint innan servicen men övergår till blöta vägar efter.
HÅLL KOLL PÅ DÄCKSVALEN
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 304c97fad0
Glöm inte att vi har utökad kontroll av setuper denna tävling, även framöver kommer det kollas ganska noggrant
Inte gör detta för att sätta dig någon men tävlandet måste ske på lika villkor
För att komma med på Roys film från tävlingen så ska era repriser vara uppe senast torsdag 24/4 kl 23:59 på pluginsidan.
Som vanligt är de de 3 bästa på varje sträcka som ska ladda upp i varje klass och sen kommer SS1 vara sträckan där betydligt fler kan komma med om reprisen är uppladdad i tid.
Lycka till allihopa!
//Tävlingsledningen
Denna gång är det ett lite kortare rally på 6 ss med enbart 1 service i mitten på rallyt då de tävlande har 1 timme på sig att laga bilen, så det gäller att hushålla med materialet. Specialsträckorna mäter tillsammans 55,6 km
Vädret är torrt och fint innan servicen men övergår till blöta vägar efter.
HÅLL KOLL PÅ DÄCKSVALEN
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 304c97fad0
Glöm inte att vi har utökad kontroll av setuper denna tävling, även framöver kommer det kollas ganska noggrant
Inte gör detta för att sätta dig någon men tävlandet måste ske på lika villkor
För att komma med på Roys film från tävlingen så ska era repriser vara uppe senast torsdag 24/4 kl 23:59 på pluginsidan.
Som vanligt är de de 3 bästa på varje sträcka som ska ladda upp i varje klass och sen kommer SS1 vara sträckan där betydligt fler kan komma med om reprisen är uppladdad i tid.
Lycka till allihopa!
//Tävlingsledningen
Last edited by Björn Lövdahl on 2008 Apr 20 2:04 pm, edited 1 time in total.
//Björn
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Då har man kört men det blev ett totalt fiasko!Längtar till asfalten
Last edited by Erik Brodin on 2008 Apr 20 8:09 pm, edited 1 time in total.
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Real: Vovlo 940 VOC
-
- Posts: 166
- Joined: 2008 Mar 20 1:59 am
Då har man kört klart sitt andra rally i serien, och det gick helt ok för min del.
Inte för att det det räcker nån stans tror jag men jag kom imål
och med relativt bra tider med mina mått mätt.
Inga större incidenter på vägen vad jag minns, slog i ett träd
SS2, det var väll det mest allvarliga som hände, bilen la av då
också så jag trodde faktiskt tävlingen var över, men bettan hostade
igång igen som tur var, tappa inte speciellt mycket tid tror jag,
Efter service var det 3 avslutande sträckor på vått underlag, DET VAR HALT
kan jag säga men ganska roligt att köra på.
I det stora hela kan man väll säga att det var ett tekniskt krävande rally men roligt som bara den,
Kommer på i skrivande stund förresten att jag var ruggigt nervös på SS1
satt och skaka halva sträckan ungefär, innan det släppte.
LYCKA TILL ALLA
Inte för att det det räcker nån stans tror jag men jag kom imål
och med relativt bra tider med mina mått mätt.
Inga större incidenter på vägen vad jag minns, slog i ett träd
SS2, det var väll det mest allvarliga som hände, bilen la av då
också så jag trodde faktiskt tävlingen var över, men bettan hostade
igång igen som tur var, tappa inte speciellt mycket tid tror jag,
Efter service var det 3 avslutande sträckor på vått underlag, DET VAR HALT
kan jag säga men ganska roligt att köra på.
I det stora hela kan man väll säga att det var ett tekniskt krävande rally men roligt som bara den,
Kommer på i skrivande stund förresten att jag var ruggigt nervös på SS1
satt och skaka halva sträckan ungefär, innan det släppte.
LYCKA TILL ALLA
Last edited by Erik Danielsson on 2008 Apr 20 10:38 pm, edited 1 time in total.
- Johan Gustavsson
- Posts: 853
- Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Ojoj vilken rysare har precis setat och titta när Peter Sandberg kört jag ledde inför sista med0.9sek men han dängde dit mej med 5,9 sek Mycket bra avslutning Peter. Jag bugar, // Christer V
Last edited by Christer Vestlund on 2008 Apr 20 11:34 am, edited 1 time in total.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Gick hyffsat!
Efter att jag bytt xsaran mot Impreza 05, så har jag börjat få mycket bättre tider och i dom flesta fall så lyckas jag hålla mig på vägen.Nu idag på Gränsrallyt så gick det väl hyffsat, fegade lite för jag ville hålla mig på vägen, tyvärr så gick toppackningen i början på andra sträckan så jag fick köra nästan hela ss2 och hela ss3 med en motor som lämnade ca 60% i effekt, jag får nog ta ett snack med mina tekninker .
Ligger just nu trea totalt och tvåa i WRC så det är jag nöjd med, hoppas att det håller i sig.
Mvh//Fredrik Wengberg.
Ligger just nu trea totalt och tvåa i WRC så det är jag nöjd med, hoppas att det håller i sig.
Mvh//Fredrik Wengberg.
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Ang film.
För att komma med på Roys film från tävlingen så ska era repriser vara uppe senast torsdag 24/4 kl 23:59 på pluginsidan.
Som vanligt är de de 3 bästa på varje sträcka som ska ladda upp i varje klass och sen kommer SS1 vara sträckan där betydligt fler kan komma med om reprisen är uppladdad i tid.
För att komma med på Roys film från tävlingen så ska era repriser vara uppe senast torsdag 24/4 kl 23:59 på pluginsidan.
Som vanligt är de de 3 bästa på varje sträcka som ska ladda upp i varje klass och sen kommer SS1 vara sträckan där betydligt fler kan komma med om reprisen är uppladdad i tid.
//Björn
- Christian Larsson
- Posts: 182
- Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
jahopp..
först hade jag problem med Evo9an så vi fick släpa med den gamla N12an till tävlingen (tur den inte var såld än) och sedan gick körningen väldigt knackigt fram till SS5 då motorn i N12an valde att ge upp, till synes helt utan anledning så mekanikerna inte kunde finna några alvarligare skador på bilen annat än rent kosmetiska.
möjligen kan det vara en kabel eller liknande som hoppat loss vid en trädkontakt strax innan motorhaveriet.
så det var bara att kasta in handduken ca 2km från mål på SS5 och vänta på bärgare.
först hade jag problem med Evo9an så vi fick släpa med den gamla N12an till tävlingen (tur den inte var såld än) och sedan gick körningen väldigt knackigt fram till SS5 då motorn i N12an valde att ge upp, till synes helt utan anledning så mekanikerna inte kunde finna några alvarligare skador på bilen annat än rent kosmetiska.
möjligen kan det vara en kabel eller liknande som hoppat loss vid en trädkontakt strax innan motorhaveriet.
så det var bara att kasta in handduken ca 2km från mål på SS5 och vänta på bärgare.
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
Det første rallyet i serien jeg fullførte i år I skrivende stund ligger jeg på tredjeplass av N4-bilene som har fullført, men regner med å bli kastet ned derfra når storkanonene kommer...
Var av veien tidlig på SS1, og rulla og fikk en CFH på SS2. Med en bil som styrte dit den selv ville ble det ingen bra tid på SS3 heller. Men på det bløte gikk alt mye bedre, og bilen holdt hele veien til mål
er kjempefornøyd med dette rallyet, håper det holder til poeng og topp 25 totalt
Var av veien tidlig på SS1, og rulla og fikk en CFH på SS2. Med en bil som styrte dit den selv ville ble det ingen bra tid på SS3 heller. Men på det bløte gikk alt mye bedre, og bilen holdt hele veien til mål
er kjempefornøyd med dette rallyet, håper det holder til poeng og topp 25 totalt
"I love it when a plan comes together"
- Vegard Bjorhovden
- Posts: 102
- Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm
Hadde fin flyt på SS1 til ca 1.5km før mål, skled ut i en venstresving, traff ett tre og mista to differ og oljetrykk. Bilen døde 800m før mål. Ble tauet til service og de ukrainske mekanikerne gjorde igjen en kjempejobb og fikk bilen kjørbar til SS4. Bare så synd teamsjef og sjåfør skuffer teamet så sinnsykt! Kort vei inne på etappe 4 så la jeg bakparten inntil ett tre i utgangen av en sving. Ett bremserør bak gikk i stykker og rallyet var over for min del. Dette rallyet vil jeg bare glemme.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
-
- Posts: 83
- Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: 2007 Jan 02 9:01 am
VARFÖR väljer man torrdäck som förval och ej våt däck när det är 3 SS med vått?
Jo jag vet att det är mitt fel men ändå.....
Nu klantade jag mig och missade detta så jag fick åka på torr däck och så kan man EJ byta efter Tanner utan måste åka ALLA 3SS på samma däck !
Så jag bröt efter Tanner..........
Jo jag vet att det är mitt fel men ändå.....
Nu klantade jag mig och missade detta så jag fick åka på torr däck och så kan man EJ byta efter Tanner utan måste åka ALLA 3SS på samma däck !
Så jag bröt efter Tanner..........
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
Jag gjorde bort mig totalt sammtidigt som datorn dumma sig så in i h-vete.
SS1 körde jag skit bra var riktigt het idag men sen kommer mina grafik buggar in igen trots att jag formaterat datorn och instalerat om hela hårddisken. Fick bryta SS1 före andra mellantiden pga buggen.
Tänkte kolla sen hur jag skulle ligga till på resten av sträckorna efter servicen.
SS4 körde jag på som tidigare och hela 12 sekunder före alla andra vid målgång.
SS5 Körde grymt bra igen och ledde med 4 sekunder efter första mellantiden men självklart hade man glömt skriva in Headgasket problemet i richardburns.ini filen så bilen blödrade rejält några hundra meter efter första mellan tiden...
Visar bilden som avgjorde tävlingen för mig här nedan. Han ta bild före för jag visste att kraschen skulle komma..
EDIT visar bilden sen folk kan se vilken bana det är :S
SS1 körde jag skit bra var riktigt het idag men sen kommer mina grafik buggar in igen trots att jag formaterat datorn och instalerat om hela hårddisken. Fick bryta SS1 före andra mellantiden pga buggen.
Tänkte kolla sen hur jag skulle ligga till på resten av sträckorna efter servicen.
SS4 körde jag på som tidigare och hela 12 sekunder före alla andra vid målgång.
SS5 Körde grymt bra igen och ledde med 4 sekunder efter första mellantiden men självklart hade man glömt skriva in Headgasket problemet i richardburns.ini filen så bilen blödrade rejält några hundra meter efter första mellan tiden...
Visar bilden som avgjorde tävlingen för mig här nedan. Han ta bild före för jag visste att kraschen skulle komma..
EDIT visar bilden sen folk kan se vilken bana det är :S
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Det gick OK men på SS2 börjar den bludra och hela SS3 också.Glömmde Head Gasket efter en ominstalation av spelet.Gjorde mitt bästa sen men det är INGE bra i detta land som jag är sämst i! Längtar till asfalten.
PS:En crasch på SS5 6 km in på sträckan kanske något att ha Roy
PS:En crasch på SS5 6 km in på sträckan kanske något att ha Roy
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Real: Vovlo 940 VOC