Huvudstaloppet 11/5 - 12/5
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
Huvudstaloppet 11/5 - 12/5
Ja vad tror ni om tävlingen? första tävlingen på asfalt har det testats mycket?
själv så sitter man här hemma och väntar på att klockan ska bli så mycke att man kan åka till båten.
nya lånebilen står lastad och 8 asfalt däck är med ska bli kul och köra på asfalt igen och se hur man hänger med.
//Mackan Andersson Gotlands MF BK
själv så sitter man här hemma och väntar på att klockan ska bli så mycke att man kan åka till båten.
nya lånebilen står lastad och 8 asfalt däck är med ska bli kul och köra på asfalt igen och se hur man hänger med.
//Mackan Andersson Gotlands MF BK
//Mackan
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
-
- Posts: 166
- Joined: 2008 Mar 20 1:59 am
Jag har testat en hel del med setuper inför tävlingen och det har funkat riktigt bra. Självförtroendet är på topp iaf så gasa ska vi iaf sen hur långt det räcker det får tiden utvisa men en pallplats är iaf målet.
Passar på att önska min gamla team kompis Broddan lycka till också, kör hårt nu Erik. , och min nuvarande team kompis Andreas Karlsson också självklart....Nu tar vi poäng Andreas
Passar på att önska min gamla team kompis Broddan lycka till också, kör hårt nu Erik. , och min nuvarande team kompis Andreas Karlsson också självklart....Nu tar vi poäng Andreas
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 103
- Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
så, då har team DK motorsports förste åkare kört och det gick helt åt skogen.
SS1. Vi hade problem med växellådan redan från start på SS1 och bilen ville inte växla som den skulle, dock började lådan fungera efter några svängar men vi tog det ändå försiktigt.
SS2. sträckan började ganska bra men redan efter knappa kilometern så gled bilen rakt fram i en böj och slog i ett ensamt träd, bara att bryta och bogsera bilen till servicen.
SS3. Sträckan gick väl på det hela utan större problem och vi kände att tempot finns där men bilen känns inte helt bra.
SS4. blev ungefär som SS2, efter nån kilometer så slog vi i en kant, rullade och mosade motorn igen. bara att släpa bilen till service och byta ut de trasiga delarna, tur vi har ett stort lager och en extra reservdelsbil med på asfaltstävlingarna.
SS5. bilen går som sagt inte som den skall och vi rullade och kraschade flera gånger men kom trots allt imål, dock kändes det som en drifting bil mot slutet av sträckan då drivningen fått sig en del smällar.
SS6. Sista sträckan, då vi inte ansåg oss ha nån chans på poäng så bestämde vi oss för att ta i och ge publiken en upplevelse.
tempt kändes mycket bra och vi gjorde inga större misstag på första delen av sträckan, men ändå visade timern +14s mot första passagen på sträckan.
så nu tog vi i ännu mer och det gick ju som det brukar.
slog i en kant, voltade, rullade, slog i ett räcke och gled utför en slänt med stendöd motor.
till nästa tävling så kommer vi ha kört mycket asfaltstester och försökt knåpa ihop en bättre setup.
detta är dock absolut sista säsongen i gruppN bil då det numera står en WRC bil under uppbyggnad i garaget.
SS1. Vi hade problem med växellådan redan från start på SS1 och bilen ville inte växla som den skulle, dock började lådan fungera efter några svängar men vi tog det ändå försiktigt.
SS2. sträckan började ganska bra men redan efter knappa kilometern så gled bilen rakt fram i en böj och slog i ett ensamt träd, bara att bryta och bogsera bilen till servicen.
SS3. Sträckan gick väl på det hela utan större problem och vi kände att tempot finns där men bilen känns inte helt bra.
SS4. blev ungefär som SS2, efter nån kilometer så slog vi i en kant, rullade och mosade motorn igen. bara att släpa bilen till service och byta ut de trasiga delarna, tur vi har ett stort lager och en extra reservdelsbil med på asfaltstävlingarna.
SS5. bilen går som sagt inte som den skall och vi rullade och kraschade flera gånger men kom trots allt imål, dock kändes det som en drifting bil mot slutet av sträckan då drivningen fått sig en del smällar.
SS6. Sista sträckan, då vi inte ansåg oss ha nån chans på poäng så bestämde vi oss för att ta i och ge publiken en upplevelse.
tempt kändes mycket bra och vi gjorde inga större misstag på första delen av sträckan, men ändå visade timern +14s mot första passagen på sträckan.
så nu tog vi i ännu mer och det gick ju som det brukar.
slog i en kant, voltade, rullade, slog i ett räcke och gled utför en slänt med stendöd motor.
till nästa tävling så kommer vi ha kört mycket asfaltstester och försökt knåpa ihop en bättre setup.
detta är dock absolut sista säsongen i gruppN bil då det numera står en WRC bil under uppbyggnad i garaget.
- Vegard Bjorhovden
- Posts: 102
- Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm
Team Rådebank's første(og eneste) fører startet som bil nr 2 i gruppe N. Grunnet trussler om streik, og det som værre var, fra de Ukrainske mekanikerne(nå klager de over for lav lønn ) så hadde teamet fått testet veldig lite i forkant av løpet. Men en løsning på arbeidskonflikten kom i siste øyeblikk og vi fikk i alle fall varmet opp bilen ørlite på asfalt før start.
SS1 gikk noenlunde ok, litt overladning fra sjåførens side men ingen større skader på bilen.
På SS2 så satt kartleseren min å passet på så jeg ikke overladet. I en sving så lå det en oljeflekk og jeg skled rett fram i utgangen. Jeg la igjen støtfangeren der. Har mistanke om at oljen tilhørte Mr.Karlsson som startet før meg Ellers så gikk det greit.
SS3 gikk veldig fint, ingen skader på bilen og under 5s fra personlig bestetid.
Det var med god selvtillit jeg rullet bilen til SS4 og klarte å sette ny personlig rekord.
På SS5 så hadde jeg godt driv, under sekundet bak bil nummer en på split 1. Men midtveis på etappen så kom jeg for fort inn i en venstresving Jeg rakk å tenke "denne svingen nyper mer enn jeg har skrevet i notene". Fikk lagt bilen litt sideveis men det var ikke nok til å klare svingen. La bredsiden inn i ett tre og skjønte umiddelbart at rally var over.
Kartleser klagde litt over hodepine seinere på dagen, men de fant ingen tegn til skade på sykehuset. Jeg tror det var fantomsmerter.
Som vanlig, ett rally uten så mange gode minner, men mekanikerne får i alle fall noen timers arbeid og penger i pungen.
Gleder meg til neste rally!
Takk til arrangøren
SS1 gikk noenlunde ok, litt overladning fra sjåførens side men ingen større skader på bilen.
På SS2 så satt kartleseren min å passet på så jeg ikke overladet. I en sving så lå det en oljeflekk og jeg skled rett fram i utgangen. Jeg la igjen støtfangeren der. Har mistanke om at oljen tilhørte Mr.Karlsson som startet før meg Ellers så gikk det greit.
SS3 gikk veldig fint, ingen skader på bilen og under 5s fra personlig bestetid.
Det var med god selvtillit jeg rullet bilen til SS4 og klarte å sette ny personlig rekord.
På SS5 så hadde jeg godt driv, under sekundet bak bil nummer en på split 1. Men midtveis på etappen så kom jeg for fort inn i en venstresving Jeg rakk å tenke "denne svingen nyper mer enn jeg har skrevet i notene". Fikk lagt bilen litt sideveis men det var ikke nok til å klare svingen. La bredsiden inn i ett tre og skjønte umiddelbart at rally var over.
Kartleser klagde litt over hodepine seinere på dagen, men de fant ingen tegn til skade på sykehuset. Jeg tror det var fantomsmerter.
Som vanlig, ett rally uten så mange gode minner, men mekanikerne får i alle fall noen timers arbeid og penger i pungen.
Gleder meg til neste rally!
Takk til arrangøren
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
-
- Posts: 166
- Joined: 2008 Mar 20 1:59 am
Då var mitt rally avklarat med ett totalt fiasko...800 meter in på ss3 dör ljudet..inget ljud överhuvudtaget på resten av rallyt och inga ikoner har man framme heller I övrigt gick det inge bra heller rulla 2 ggn och sladda & for på vägen. Det var bara SS5 jag var nöjd med med tanke på att inte höra nått
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Då var man imål på det här rallyt
Gick inget specielt hade trasig bil hela rallyt typ men är lite nöjd med tiderna jag fick med skadorna.Det största misstaget kom på SS2 då jag bromsar i en nerförsbake och bilen går upp på ställ och slår i ett träd och fick backa och hålla på.Komemr inte ihåg riktigt för man ville bara glömma misstaget Roligt rally var det och jag hade gu hoppats på topp 5 men får rikta in mej på topp 15 i WRC nu
Gick inget specielt hade trasig bil hela rallyt typ men är lite nöjd med tiderna jag fick med skadorna.Det största misstaget kom på SS2 då jag bromsar i en nerförsbake och bilen går upp på ställ och slår i ett träd och fick backa och hålla på.Komemr inte ihåg riktigt för man ville bara glömma misstaget Roligt rally var det och jag hade gu hoppats på topp 5 men får rikta in mej på topp 15 i WRC nu
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Real: Vovlo 940 VOC
- Johan Gustavsson
- Posts: 853
- Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm
Äntligen!!!!!!!
Mitt första rally i den här serien som jag inte har gjort massor med dumma misstag på Jag hade ett scary moment på ss3 när bilem mister greppet med bakhjulen så det blir en fullfarts snurr. lyckligts vis så snurrade jag på vägen och kunde fortsätta utan skador Jag hoppas på topp3 i s1600 klassen nu...Sahlstedt och wallin har ej kört en så en seger ligger långt borta än så länge
Riktigt roligt rally björn..
Mitt första rally i den här serien som jag inte har gjort massor med dumma misstag på Jag hade ett scary moment på ss3 när bilem mister greppet med bakhjulen så det blir en fullfarts snurr. lyckligts vis så snurrade jag på vägen och kunde fortsätta utan skador Jag hoppas på topp3 i s1600 klassen nu...Sahlstedt och wallin har ej kört en så en seger ligger långt borta än så länge
Riktigt roligt rally björn..
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
Så var løpet unnagjort for min del også. Det starta veldig bra, og etter de 4 første strekkene var jeg på en foreløpig tredjeplass i klassen, drygt 30 sek bak Molin. Men på SS5 er det ett tre i utgangen av en 3 høyre, og det treet traff jeg rett på Sluttkjørt for denne gang, men veldig fornøyd med at jeg hang såpass bra med som jeg gjorde etter de 4 første
"I love it when a plan comes together"
-
- Posts: 30
- Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm
Jeg er emget fornøyd, og jeg holdt da LITT følge med gustavsson:D:D
får se når sahlstedt og wallin har kjørt.. tror vi kan slå wallin, men vet ikke hvor god han er på asfalt. sahlstedt har jeg også null kjenskap til på fast underlag..
men alle etappene fungerte veldig bra for min del:D:D
meget godt fornøyd, så vi får håpe det beste:D
får se når sahlstedt og wallin har kjørt.. tror vi kan slå wallin, men vet ikke hvor god han er på asfalt. sahlstedt har jeg også null kjenskap til på fast underlag..
men alle etappene fungerte veldig bra for min del:D:D
meget godt fornøyd, så vi får håpe det beste:D
-
- Posts: 420
- Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Fick göra en ny setup lite hastigt då min gamla inte gick igenom.
Fast den nya fungerade kanon så jag är nöjd.
Gjorde nytt PB på en SS o på dom andra hyffsade tider.
Fast på SS5 gjorde jag en miss, började då tokladda o det gick bra en stund
(trodde jag var på den sista sträckan) gjorde en skitmiss fick trasig hjulupphängning fast kom i mål...
Men sen kom överraskningen EN SS till och dessutom den längsta av dom alla J-Plane... Fick faktiskt en bra tid med tanke på att bilen var väldigt svårkörd( 6,15 ) .
Hoppas på några poäng (mina första)...
Fast den nya fungerade kanon så jag är nöjd.
Gjorde nytt PB på en SS o på dom andra hyffsade tider.
Fast på SS5 gjorde jag en miss, började då tokladda o det gick bra en stund
(trodde jag var på den sista sträckan) gjorde en skitmiss fick trasig hjulupphängning fast kom i mål...
Men sen kom överraskningen EN SS till och dessutom den längsta av dom alla J-Plane... Fick faktiskt en bra tid med tanke på att bilen var väldigt svårkörd( 6,15 ) .
Hoppas på några poäng (mina första)...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Posts: 21
- Joined: 2008 Feb 04 9:22 am