Huvudstaloppet

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Huvudstaloppet

Post by Björn Lövdahl »

Går av stapeln på fina asfaltsvägar strax väster om Stockholm.
SMHI har lovat kanonväder med temperaturer upp till 26 grader.

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... aef7f2a302
//Björn
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jag har inte kört så mycket RBR överhuvudtaget men tänkte träna idag och jag hoppas komma topp 5 på asfalten.Kanske låter optimisktigt och kaxigt men jag hoppas :P Lycka till alla andra också i helgen och kör hårt :wink:
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Kommer ut o luftar R3an efter några bra test dagar. Får se hur långt det räcker.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Har tyvärr ingen bra dator ännu , så det blir att stå över denna gång.
Lycka till alla andra....
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

jaha, nu har man kört och är ganska nöjd. Frågan är hur långt det räcker...
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Har kört lite till och från och tränat på asfalt i helgen genom quickrally och allt kändes bra och stabilt med nya PB och säker körning.
Men sen när jag skulle ut på pluginet så fick jag inte köra med setupen som jag tränat med (nått felmedelande) och jag såg att en gammal asfalts setup låg kvar.
Fick köra med den för lat som man är orkar man inte reda upp det eller göra ny.
Jag startade SS1 med gamla setupen och då märkte jag direkt att ingenting fungerade alls. Fick välja ny kör stil och det gick vingligt etc.
Jag måste ha mest otur i rbr serien :P.
Men bara att ta nya tag.
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

är det fler som har bekymmer sen dom uppdaterad pluginet?! jag får upp att RichardBurnsRally_NoSSE har stött på problem....... antingen när sträckan startar eller under sträckan..........känns stabilt! mitt under sträckan hackade det till 2ggr sen fick jag upp den texten i windows

det är lika när jag ska köra shakedown...hänt flera ggr sen dom uppdaterade!

har funkat klockrent för mig förutom 2 ggr förut...men det var ju att jag tappade kontakten till servern
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag har inget strul Kenneth...... Allt funkar som det ska.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kenneth, har du version 0.87B av pluginet?
de uppdaterade ju ganska direkt när de upptäckte att setupkontrollen var trasig på den första 0.87 releasen.

få har jag samma problem på vissa rallyn.
dock inga som svenskar har skapat.
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Post by Stefan Ohlsson »

Aldrig förstått riktigt varför man ska ha rally med Realistic.. minsta grej så är det färdig åkt... men men...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Håller med. Topp packningarna går hela tiden på Fordarna. Åtminstone på Cossien. Med reduced är problemet borta.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Lyden på reprisene blir heller ikke bedre av det. Det kan høres i filmene når jeg har med klipp fra slutten av de lengre strekkene at lyden "sprekker opp" og blir utydelig.

For min del kunne det ha resultert i poeng denne gangen også om det hadde vært reduced, men det er min egen skyld og for seint å dirskutere :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Mikael Svensson
Posts: 13
Joined: 2007 Mar 18 8:47 pm

Post by Mikael Svensson »

Tappade koncentrationen för ett ögonblick på ss5 och vips stod det ett träd där... Hade häng på personbästa i rbr-serien men det slutade med spräckt motorblock mot en avgasförpestat 08-tall.

Det är väl bara att samla ihop en ny miljon i sponsorpengar och komma igen. Tack för ett (förutom min personliga insats) bra och kul rally!
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Jess, det ble andreplass på meg i 1600 :D :D :D

dritkult ! :D

takk for et kjempeflott rally :D
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Kom på att det var rally i sista stund men när jag väl satte mig blev jag tvungen att trixa med setuperna för att överhuvudtaget kunna köra i pluginet. Började med att ordna en grussetup och skulle sedan ordna en asfaltsetup. Hamnade då på skrivbordet. Vid den tiden hängde mina ögonlock ungefär vid knäna och eftersom jag skulle upp tidigt idag valde jag att ge upp. Blev alltså ingen start för mig denna gång. Nästa tävling ska jag dock komma till start så till er bottenskrapare; Nästa gång får ni passa er, då kommer jag igen...
Post Reply