South Swedish Rally 1 - 2/6

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Anders Svärd wrote:Skapligt på SS1 & 2, men på 3:an så gled jag ut i en H4 och tog ett träd i fronten och sen var det slut på det roliga.
låter som du hittade samma träd som mig... du såg inte om trädet var sotigt efter min motorbrand?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

jaha det där gick väll hyffsat.. Var extremt rattrostig i början och tappa några sekunder på dom inledande sträckorna sen så höll jag ett jämt tempo. Jag körde lungt och tog inga risker.. Tack för ett roligt rally björn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ja när Molin för en gångs skull inte vinner så kommer det en annan fartdåre o retas :wink: Bra kört Erik...
Hade 2 Pb o 3 SS som var nära Pb så jag är nöjd.
På SS 7 hade jag dock riktig jävla tur att jag inte rullade i femmans växel
slog i en vall , men klarade ut det hela fast jag tappade tredje platsen på sträckan..
På asfalten börjar det gå riktigt bra , är nöjd med setupen.
Tack för ett bra race ....
Det här med att blanda grus/asfalt är riktigt lyckat tycker jag , ni får gärna ha det också i framtida race :P
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Mikael Svensson
Posts: 13
Joined: 2007 Mar 18 8:47 pm

Post by Mikael Svensson »

Jaha, ytterligare ett rally avslutat, den här gången kom jag i mål utan avåkningar. Dock gör jag lite för många småfel, och har kommit underfund med att min noga utprovade grus-setup egentligen är rätt värdelös...

Det gick hyggligt bra på asfalten, men sen tappade jag tid på gruset. Det blev väl en eller två tillfällen då hjärtat stannade också, men det bjuder jag på!

Tack för ett kul rally, även om det var lite för långt för min smak. Gillar också grus/asfalt-mixen.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Skrot var namnet på detta rally :?
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Johan Bergstrand
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 25 9:34 am

Post by Johan Bergstrand »

Efter några veckor utan rbr pga racing(ercup6h) så var det dax att ge sig ut i rallyskogen igen.det hade tydligen hänt en del sen jag körde sist,var tvungen att installera 87d så jag kom in på plug in sidan :) Dom första 3 ss asfalt kändes ok rätt safe men inga större misstag.men när det blev grus o mitt favo underlag så märktes det att jag var rattrostig Allan.ss4 o ss5 utan några större problem men redan i första böjen på ss6 gled jag ut o slog i en sten tappade några sek.plus att bilen blev lite lustig att köra i högre farter.ss7 direkt efter service gled jag ut i full fart i en j..vla vall o hamnade på taket som jag gled på ett bra tag men kom på rätt köl utan att ta till hjälp,skulle nog bli bra på en framtida film :D :D :D :D ändå en hyffad tid.ss8 safe körning ville ta sig imål.Ett bra genomfört rally med lite små missar o MYCKET rost i rally skogen
Tack för ett mycket fint rally :D :D :D
Johan
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Takk for et bra Rally:D

Virkelig morsomt og utfordrene!=) og gratulerer til nok en seier til Gustavsson;) imponerende, er du ikke bare 15 år?

Kjøremessig, da både jeg og bilen fungerte, gikk det fint, men jeg kjørte kun med innsiden av hodet. Likevel var det et par STOOOOORe episoder der det kunne gått fryktelig galt, men jeg hadde mer flaks enn vett akkurat der (SS3 og SS7).

Bilen gikk dårlig etter SS3 og jeg glemte å reperare bilen skikkelig(var nok litt stresset). Måtte kjøre tre etapper med dårlig motor.. fikk den aldri til å gå ordentlig på sjette.

Men jeg fikk min første strekkeseier, og det var kult:D:D:D jeg kjørte faktisk ganske rolig, og det overrasket meg stort at jeg vant første etappen, og ledet etter to. hadde nok gjort det etter tre etapper også;) men jeg er bedre på asfalt enn på grus ;)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

japp,,, jag är 15 år :D

vad jag vet så kom jag 2 a detta rallyt, fick stryk av lindberg som har kört väldigt fort det här rallyt. Jag märkte ganska fort att jag inte fick till några bra tider så jag åkte säkert och det verkar ha lönat sig :) Grattis Tommie och segrarna i dom andra klasserna.
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Ja kanskje du blei nummer to;) Mente jeg så deg øverst på lista.

Vel jeg er bare 17 år så ikke så stor forksjell, men moro at det blir litt hard konkurranse i 1600-klassen.

Håper på flere deltagere der likevel:D
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Totalt skrot. Som vanligt. Får se om det blir byte till en billigare bil nu eller inte. Såhär kan man ju iaf inte hålla på :D
//Jaeger
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

YES!!! Äntligen satt första fullträffen :D Hade en snabbrull i sista hårnålen på första sträckan, annars flöt det på helt underbart.. Får hoppas att de lossnar lite nu så man kan va me o fajtas om slutsegern i serien, plockade in några viktiga poäng på Svärd nu iaf :D Ioförsig så kom ju tyvärr aldrig Robban till start så de hade väl förmodligen sett annorlunda ut då :wink:
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Bilen började gå på tre burks halvägs in på ss1, kunde åka så hela tvåan men på trean blev den tröttare allt eftersom.. förvånade mig att bilen inte la av helt :?

Frächa prylar efter service och taggad som få kiver man av kopplingen på varvstopp rätt in i staketet där startergubbarna sitter.... Fabrikssits nästa? :lol:
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

när uppdateras resultaten??
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Chris Nyström wrote:när uppdateras resultaten??
Typ i förrgår
//Björn
Post Reply