RBR-Serien: ICA-Varvloppet

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

RBR-Serien: ICA-Varvloppet

Post by Björn Lövdahl »

Jaha då var det dags för höstens första deltävling efter sommaruppehållet, Ica - Varvloppet som går av stapeln på vägarna utanför Stockholm.
Asfalt är det som gäller, 3 sträckor körs 2 gånger. Under serviceuppehållet mellan ss 3 och ss4 har det dock regnat och regnar även på SS4.

SÅ VAR OBSERVANTA PÅ DÄCKSVALEN

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 14b6241c9e
//Björn
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Blir spännande med blött på dom 3 sista :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

känns så fel att det är utanför stockholm bara :P
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Andreas Karlsson wrote:känns så fel att det är utanför stockholm bara :P
Vet inte var det går egentligen så jag drog till med nåt, hade varit häftigare med sträckor inne i Stockholm :D :D
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tja.. det går ju egentligen på Grus utanför Vara, vilket är sisådär 35 mil sydväst om stockholm (11 mil från Göteborg) ;)
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Andreas Karlsson wrote:tja.. det går ju egentligen på Grus utanför Vara, vilket är sisådär 35 mil sydväst om stockholm (11 mil från Göteborg) ;)
Detaljer.........
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

hehe

ja, smådetaljer ;)
tur det inte är verklighet utan spel :P
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Får lufta N12àn istället. Undrar om man får tillbaka mina gamla 9 poängen från i vintras. Skulle vara kul o ställa till de för några :D
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Mycket svårt rally, speciellt andra vändan efter service då vägarna var väldigt hala. Tror tyvärr mina små chanser försvann helt på ss2 när jag fick ett kast precis innan sista hårnålen och skadade växellådan illa och fick ropa på hjälp från publiken.

Kul att det är igång igen! :)

// Mange
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Fasken som jeg hater Bisanne, har aldri kommet i mål der, og det gjorde jeg ikke nå heller, begge gjennomkjøringene endte med krasj. menmen, de 4 andre var artig :)
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

hade för mycket självförtroende på SS5 så det blev lite överladd, resulterande i först rull efter att ha kommit långt ut i en V5 och sedan strax efter det kom jag lite brett, slog i räcket på yttern med bakändan så jag snurrade runt och slog i fronten..
och där tog det slut...

SS1-SS4 gick smärtfritt och utan misstag.
Kristian Berglind
Posts: 21
Joined: 2008 Feb 04 9:22 am

Post by Kristian Berglind »

Svårt rally ss1 åkte lungt inga större misstag.ss2 snurrade 2gånger fick backa samt motorstopp.ss3 genade tydligen för mycket i hårnål höger +15 sekunder.ss4,5,6 inga större misstag men halt.Får se hur långt det räcker rolig tävling.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Kanske ska damma av WRC Subarun igen och träna lit så man kan köra
//Björn
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Ett godkänt rally av mig tycker jag, ligger just nu 3:a totalt och det är jag mycket nöjd med, men jag kommer säkert att halka ner ett antal platser till.Gjorde för många misstag andra rundan när det blev halt, men men setupen känndes helt okej.

Tack för att kul rally.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

riktigt nöjd med att jag kom imål utan att skrota bilen. Enda missarna var att jag missade växel en gång samt att jag missade en inbromsning annars så har det gått felfritt. Jag ligger 3a totalt och 1a i klassen jusst nu men jag lär nog rasa ner lite när dom stora pojkarna ska köra :D

Tackar för ett roligt rally Björn :)
Post Reply