Replays

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:NEJ - Jag kör inte om jag måste ladda upp replays
Jag kan förstå att ni vill kolla dom nya bilarna, men inte original.
Låt pluginet sköta problemen och kommer det problem så får ni väl ta tag i det då med tjeckerna.
Men det är ju bara Erik som har tillgång till dom Hasse :roll:
Ingen annan kan "låna" dina setuper.

Vi ska ladda upp dom till hans server INTE till pluginet.
Läs lite högra upp i tråden så förstår du vad jag menar :wink:
Ni andra tycker det är ok och det accepterar jag.
Jag tycker inte det så jag låter bli.

Ulf jag vet hur man laddar upp replays!
Jag menade inte att du inte vet hur man gör ,utan varför det skulle vara något fel i att sända in dom,
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:ulf.

saken är den att ur en replay fil kan man genom att öppna den i tex anteckningar eller word hämta setupen och sedan kopiera in den till en setup fil..

skall jag vara ärlig så förstår jag Hasses synpunkter, men förstår inte varför han är så rädd för att nån skall stjäla hans setuper...

nåja.. Hasse, jag antar att om det blir aktuellt för dig att vara med i filmerna så filmar du själv och skickar till den som klipper ihop filmen?
Ok då förstår jag, Men så är det på många hotlaps ranking, O där delar dom snabba förarna gärna med sej sina setups, så det borde väl även funka här, O jag tror att setupsen har större betydelse i Racing än Rally,
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ulf Carlsson wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote: Men det är ju bara Erik som har tillgång till dom Hasse :roll:
Ingen annan kan "låna" dina setuper.

Vi ska ladda upp dom till hans server INTE till pluginet.
Läs lite högra upp i tråden så förstår du vad jag menar :wink:
Ni andra tycker det är ok och det accepterar jag.
Jag tycker inte det så jag låter bli.

Ulf jag vet hur man laddar upp replays!
Jag menade inte att du inte vet hur man gör ,utan varför det skulle vara något fel i att sända in dom,
Jag har tagit de redan med Admin. Så nu är det slut diskuterat.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

regler är regler dock =) brukar vara för alla....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: .........

Post by Hasse Onkamo »

Ingen annan skulle komma över replayen jag skickade. Endast om någon miss tänkte fusk så skulle du kolla på dom.
Var det inte så de va sagt:?:
Eller har ni något speciellt ställe man kan ladda ner på om man inte vill vara med på film :?:
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

förstår inte hör det kan bli sån diskution om detta ämne, gör man ett bra rally så är det väl klart man skall ladde upp repriser så alla andra kan bli avundsjuka på hur bra man kör :P


allvarligt då, jag har absolut inga problem med att ladda upp repriser, är det någon som "snor" min setup så skiter väl jag i det. Det är väl bara bra om "nybörjarna" kan prova lite olika setuper från dom som är lite mer rutinerade. Är ju oftast bara "nybörjarna" som är ute på setup-jakt för att man tror att det skall göra underverk, men så är det ju inte...

Antingen accepterar man gällande regler eller så gör man det inte
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Chris Nyström wrote:förstår inte hör det kan bli sån diskution om detta ämne, gör man ett bra rally så är det väl klart man skall ladde upp repriser så alla andra kan bli avundsjuka på hur bra man kör :P


allvarligt då, jag har absolut inga problem med att ladda upp repriser, är det någon som "snor" min setup så skiter väl jag i det. Det är väl bara bra om "nybörjarna" kan prova lite olika setuper från dom som är lite mer rutinerade. Är ju oftast bara "nybörjarna" som är ute på setup-jakt för att man tror att det skall göra underverk, men så är det ju inte...

Antingen accepterar man gällande regler eller så gör man det inte
Fattar inte heller varför några hänger upp sej på att sända in repriser,Tror dom att dom är så jäkla bra så ingen annan ska få se hur dom kör eller vad är det frågan om,Jag har bara ett ord för det, Översitteri. Men det är helt klart mim egen uppfattning om sådant,Alla andra får naturligtvis ha sin uppfattning,
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: .........

Post by Erik Persson »

Hasse Onkamo wrote:Ingen annan skulle komma över replayen jag skickade. Endast om någon miss tänkte fusk så skulle du kolla på dom.
Var det inte så de va sagt:?:
Eller har ni något speciellt ställe man kan ladda ner på om man inte vill vara med på film :?:
Så var det sagtför att försöka gå medelväg. Men då du drog dig ur såg jag ingen mening längre med att detta beslut skulle ligga kvar.

Uttryckte även tankar på det i ett av mina inlägg tidigare. Angående öppenheten i denna serie.

Men uppdaterade reglerna är levande och därför uppdaterades dom med att repriserna kommer att visas.

Kommer nu inte att ändra regelerna igen gällande detta för denna säsong.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har plockat bort dina inskickade repriser från reprissidan Hasse.

Du får väl meddela mig om du vill att de skall synas igen.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ulf Carlsson wrote:
Chris Nyström wrote:förstår inte hör det kan bli sån diskution om detta ämne, gör man ett bra rally så är det väl klart man skall ladde upp repriser så alla andra kan bli avundsjuka på hur bra man kör :P


allvarligt då, jag har absolut inga problem med att ladda upp repriser, är det någon som "snor" min setup så skiter väl jag i det. Det är väl bara bra om "nybörjarna" kan prova lite olika setuper från dom som är lite mer rutinerade. Är ju oftast bara "nybörjarna" som är ute på setup-jakt för att man tror att det skall göra underverk, men så är det ju inte...

Antingen accepterar man gällande regler eller så gör man det inte
Fattar inte heller varför några hänger upp sej på att sända in repriser,Tror dom att dom är så jäkla bra så ingen annan ska få se hur dom kör eller vad är det frågan om,Jag har bara ett ord för det, Översitteri. Men det är helt klart mim egen uppfattning om sådant,Alla andra får naturligtvis ha sin uppfattning,
Ja du känner ju mig så du vet ju att jag är en översittare. Ta reda på fakta innan nästa inlägg så du vet vad skriver om Ulf :@
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Men det är väll bara föja reglerna ! Om det inte passar så kan du ju göra en egen serie med dom reglerna DU vill ha.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men lugn och fin nu, annars måste jag börja rensa friskt i den här tråden. Hasse (och förhoppningsvis flera andra) vet vad som gäller och tar beslut utifrån det.

Jag förstår om han blev vilseförd av mina tidigare inlägg när jag försökte gå honom till mötes med repriserna. Och att han sedan missat det senaste jag skrivit i reglerna får man acceptera. För det finns fler som missar reglerna.

Det finns ingen anledning till att hacka på varandra.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tycker det inte är nåt att tjafsa om. Jag har fått ett par setuper av folk som åkt fort i serien, men provade och kunde knappt köra bilen.. precis som du nämner erik. Det jag hade lite nytta av var stötdämpare och krängningshämmare (lärde mej ungefär hur jag vill ha dom) men har ju märkt att folk åker så olika där också.

Det som gjorde så att jag höjde mej ett snäpp i åkningen var att jag lärde mej hur jag vill att bilen skulle bete sej i svängarna, alltså hjulvinklar osv..

Men ett alternativ kan väl vara att erik, eller den som sköter den biten, helt enkelt får fråga efter reprisen om det är på tal att den behöver kollas.

Men tråkigt det också kanske, kan tänka mej att personen i fråga då kan känna sej "utsatt" eller vad man ska kalla det..
// Jim Hjerpe
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Brodin wrote:Men det är väll bara föja reglerna ! Om det inte passar så kan du ju göra en egen serie med dom reglerna DU vill ha.
Har egen serie :wink:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Men lugn och fin nu, annars måste jag börja rensa friskt i den här tråden. Hasse (och förhoppningsvis flera andra) vet vad som gäller och tar beslut utifrån det.

Jag förstår om han blev vilseförd av mina tidigare inlägg när jag försökte gå honom till mötes med repriserna. Och att han sedan missat det senaste jag skrivit i reglerna får man acceptera. För det finns fler som missar reglerna.

Det finns ingen anledning till att hacka på varandra.
Det är lugnt Erik. Låt dom rensa luften. Det tål jag om man vet vad man skriver om. Annars kan man knipa :D

Den dagen någon kan visa att det går o fuska förbi czech pluginet. Då ska ja skicka mina replays till dig igen utan diskussioner och tjafs. Då förstår jag varför dom ska sparas o kollas. Innan det blir det inga fler och inte om dom ska vara offentliga
Till dess får jag låta bli att köra rbseriens tävlingar, inte mer med det.
Får köra andra serier istället :D

Hade en topp 3 tid på ss 1.(LBC Ruschen) Så den kan du behålla Erik
Hej!
Post Reply