Folkrace

Allt som inte har med spelet att göra
Göran Adolfsson
Posts: 12
Joined: 2007 Jan 06 1:07 pm

Post by Göran Adolfsson »

Grattis Erik bra kört :D.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Vill bara passa på att skryta lite...

Igår vann jag en backtävling för folkracebilar. Det var anrika vårdkasbacken som kördes och när dammet lagt sig stod jag och celican med segerbucklan.
Grattis Erik
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tack alla.

En filmsnutt ligger på bloggen på http://www.jis.se/
User avatar
Bengt Lundgren
Posts: 65
Joined: 2009 Jan 04 9:01 am

Post by Bengt Lundgren »

:shock:

Imponerande PDT_003
Hampus Jansson
Posts: 18
Joined: 2008 Dec 16 9:50 pm

Post by Hampus Jansson »

Grattis Erik, Jag hittade det här nyss http://www.motorsportjamtland.se/news.asp?newsID=390 :)
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Grattis!.

Själv så vann jag C-finalen här på Gotland i helgen och tog mig till B-final.Där kom jag ut som 3:a men körde upp mig till en 2:a plats, på andra varvet gjorde jag en attack på ledaren som fullkomligt tryckte av mig av banan.Plåten bakom högerdörren är intryckt till burbågen, och han nöjde sig inte med det, utan han tryckte mig ut i en sandfålla och det tog tag och jag la mig på sidan, men killen var inte klar för det, han gav sig inte förrän han stod med sin front uppe på min bil.
Han lyckades ta sig ner igen och fick inte ens en varning???????????????

Och jag har ordentligt med jobb igen, nog första gången jag får rikta golvet i en folkracebil, golvet upptryck upp till stolen :-(. Vä undre bärarm jättedålig, och krokig bakaxel, farmskärmar och front har sett sina bästa dagar.Fy fan vilken sport egentligen :-).
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Fredrik Wengberg wrote:Grattis!.

Själv så vann jag C-finalen här på Gotland i helgen och tog mig till B-final.Där kom jag ut som 3:a men körde upp mig till en 2:a plats, på andra varvet gjorde jag en attack på ledaren som fullkomligt tryckte av mig av banan.Plåten bakom högerdörren är intryckt till burbågen, och han nöjde sig inte med det, utan han tryckte mig ut i en sandfålla och det tog tag och jag la mig på sidan, men killen var inte klar för det, han gav sig inte förrän han stod med sin front uppe på min bil.
Han lyckades ta sig ner igen och fick inte ens en varning???????????????

Och jag har ordentligt med jobb igen, nog första gången jag får rikta golvet i en folkracebil, golvet upptryck upp till stolen :-(. Vä undre bärarm jättedålig, och krokig bakaxel, farmskärmar och front har sett sina bästa dagar.Fy fan vilken sport egentligen :-).
Därför ska ja testa folkrace sprint. Jag bucklar hellre till den själv. behöver inte hjälp av andra till det :wink:
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hasse Onkamo wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Grattis!.

Själv så vann jag C-finalen här på Gotland i helgen och tog mig till B-final.Där kom jag ut som 3:a men körde upp mig till en 2:a plats, på andra varvet gjorde jag en attack på ledaren som fullkomligt tryckte av mig av banan.Plåten bakom högerdörren är intryckt till burbågen, och han nöjde sig inte med det, utan han tryckte mig ut i en sandfålla och det tog tag och jag la mig på sidan, men killen var inte klar för det, han gav sig inte förrän han stod med sin front uppe på min bil.
Han lyckades ta sig ner igen och fick inte ens en varning???????????????

Och jag har ordentligt med jobb igen, nog första gången jag får rikta golvet i en folkracebil, golvet upptryck upp till stolen :-(. Vä undre bärarm jättedålig, och krokig bakaxel, farmskärmar och front har sett sina bästa dagar.Fy fan vilken sport egentligen :-).
Därför ska ja testa folkrace sprint. Jag bucklar hellre till den själv. behöver inte hjälp av andra till det :wink:
Jo det är nog skoj, har aldrig kört någon sprint.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Nu är det min tur att få skryta lite då :lol:
Idag vann jag Sponsorcupen efter att ha vunnit 4 av 6 tävlingar. Jag behövde komma som sämst 8 för att vinna cupen och när jag kom in som 3:a i A-finalen så var segern klar men då blev det istället en dålig plats i A-finalen där jag vart vänd på sista varvet när jag låg 3:a av en opel som tydligen tappade både styrförmågan och bromsarna i en sväng, så jag slutade 5:a i tävlingen efter att han som vände mig fick svartflagg.

Men det viktigaste är ju inte att vinna :D eller hur Erik ;)
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Grattis Anton! PDT_003 :smt041
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Du kan gasa du :wink:
Grattis! :D
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Min tur att skryta då!

Jag slog till med en helt okej tvåvarvs rullning idag i Falun.. =)

Blev 4:a i B-finalen..
// Jim Hjerpe
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Folkrace Söndag , Ekeby gropen Eskilstuna . Någon som ska ditt ? eller köra ???
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Tar opp igjen denne litt gamle tråden.
Til helgen skal jeg kjøre mitt første folkrace-løp. Jeg har kjøpt en golf 2 gti 16v som jeg skal kjøre med. en gammel rallybil fra sötabror :P
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Lycka till Petter!

Jag körde till mig en andra plats i lördags på årets premiär i vår folkrace-cup här i Jämtland.
Anton Brorsson vann juniorklassen.
Post Reply