Konstiga problem sen jag installerat G25:an

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Konstiga problem sen jag installerat G25:an

Post by Fredrik Wengberg »

Hej!

Jag har fått problem med spelet efter jag installerat min nya Logitech G25 ratt.Jag kan köra flera sträckor på ett rally, men sen helt plötsligt när jag skall starta en ny sträcka så stängs spelet av och jag kommer tillbaka till windows.Detta har aldrig hänt innan jag installerade G25:an och det är väldigt tråkigt då jag som nyss ledde ett rally och det går åt helvete på grund av datan och inte min körning. :D .

Jag har uppdaterat till nyaste version i Logitech programmet till ratten (tror det var 5.02), någon annan som haft samma strul eller vet vad det kan vara?.

Tacksam för svar.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Re: Konstiga problem sen jag installerat G25:an

Post by Chris Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:Hej!

Jag har fått problem med spelet efter jag installerat min nya Logitech G25 ratt.Jag kan köra flera sträckor på ett rally, men sen helt plötsligt när jag skall starta en ny sträcka så stängs spelet av och jag kommer tillbaka till windows.Detta har aldrig hänt innan jag installerade G25:an och det är väldigt tråkigt då jag som nyss ledde ett rally och det går åt helvete på grund av datan och inte min körning. :D .

Jag har uppdaterat till nyaste version i Logitech programmet till ratten (tror det var 5.02), någon annan som haft samma strul eller vet vad det kan vara?.

Tacksam för svar.

händer rätt ofta för mig med(speciellt på baklängessträckorna) men tror inte det beror på G25:an. var så innan jag installerade den oxå...

har du en massa andra program igång? jag funderar på om messenger stör ut spelet för jag tycker det crashar oftare om man har det igång
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: Konstiga problem sen jag installerat G25:an

Post by Anders Alm »

Chris Nyström wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Hej!

Jag har fått problem med spelet efter jag installerat min nya Logitech G25 ratt.Jag kan köra flera sträckor på ett rally, men sen helt plötsligt när jag skall starta en ny sträcka så stängs spelet av och jag kommer tillbaka till windows.Detta har aldrig hänt innan jag installerade G25:an och det är väldigt tråkigt då jag som nyss ledde ett rally och det går åt helvete på grund av datan och inte min körning. :D .

Jag har uppdaterat till nyaste version i Logitech programmet till ratten (tror det var 5.02), någon annan som haft samma strul eller vet vad det kan vara?.

Tacksam för svar.

händer rätt ofta för mig med(speciellt på baklängessträckorna) men tror inte det beror på G25:an. var så innan jag installerade den oxå...

har du en massa andra program igång? jag funderar på om messenger stör ut spelet för jag tycker det crashar oftare om man har det igång
Chris// Jag har aldrig igång några program (förutom dom som behövs så klart) o jag hamnar på skrivbordet ändo. Det måste ligga i pluginet , eller så blir det konflikter med något i datorn o så stängs skiten ner.
Att G25an skulle göra det är inte mitt första tips 8)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hej och tack för era svar!

Jo visst har mitt rbr stängt ner innan också men det har blivit mycket värre efter jag installerat ratten.Innan hade jag en logitech wingman force feedback och då hände det kanske max en gång i månaden att rbr stängde ner (spelar rbr varje dag), men efter jag installerat g25:an så händer det nästan dagligen, har fått för mig att det har blivit något bättre sen jag installerade sp3 till windows xp, men det är ännu inte okej.Någon annan som har idéer?.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Hej och tack för era svar!

Jo visst har mitt rbr stängt ner innan också men det har blivit mycket värre efter jag installerat ratten.Innan hade jag en logitech wingman force feedback och då hände det kanske max en gång i månaden att rbr stängde ner (spelar rbr varje dag), men efter jag installerat g25:an så händer det nästan dagligen, har fått för mig att det har blivit något bättre sen jag installerade sp3 till windows xp, men det är ännu inte okej.Någon annan som har idéer?.
Att det har blivit fler fel beror nog på att vi kör tävlingar med baklänges sträckorna mycket mer nu. Så att ratten skulle göra det tror jag fortfarande inte på.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Hej och tack för era svar!

Jo visst har mitt rbr stängt ner innan också men det har blivit mycket värre efter jag installerat ratten.Innan hade jag en logitech wingman force feedback och då hände det kanske max en gång i månaden att rbr stängde ner (spelar rbr varje dag), men efter jag installerat g25:an så händer det nästan dagligen, har fått för mig att det har blivit något bättre sen jag installerade sp3 till windows xp, men det är ännu inte okej.Någon annan som har idéer?.
Att det har blivit fler fel beror nog på att vi kör tävlingar med baklänges sträckorna mycket mer nu. Så att ratten skulle göra det tror jag fortfarande inte på.
Dom på Finska rbrserien kör aldrig baklänges sträckorna och därmed inga problem :wink:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

...........

Post by Kenneth Nyström »

så tråkigt dom måste ha det hasse! men tror inte det är fel på sträckorna heller, för förut funkade dom klockrent för mig. men nu är det mer problem.


men men det är fria omstarter i hälsingeserien för det så jag kommer fortsätta använda dom! skickar man in kraschdumpen som blev så är det lugnt!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Post Reply