Bobs Track Builder - Nystart

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Bobs Track Builder - Nystart

Post by Erik Persson »

Det har hänt en del med detta program och senaste beta-versionen heter 0.4.9.9 och här kan man lägga till objekt såsom träd mm. Men det är bara de som betalat och har licens som kan köra denna version.

Däremot kan alla ta del av resultatet så jag tänkte bjuda på några minuters körning. Det är en sträcka jag gjort och jag vet att det är fler som jobbar med intressanta projekt i detta program.

Sträckan heter fantasifullt nog "Skogen" och ni hittar den igenom att klicka på länken här nedan. Den är notad, men jag har inte lagt ner allt för mycket tid på noterna. Finns en del att slipa på där, men kanske hitttar ni i alla fall rätt.
Kort sträckbeskrivning:
Gruset är rätt halt och dikena vassa så ta det lite lungt.
Första delen hyggligt fin väg, men se upp genom gården. Vägbyte vänster upp på asfalt, och 150 meter senare ska ni 90 grader in mellan garagen och ut på den smalare vägen i några hundra meter. Ta det lungt här.
Vägbyte vänster ut på sträckans roligaste del. Egentligen fortsättningen på första vägen. Finlandskaraktär, men med högre tempo än första delen. Ett elakt hopp strax innan mål.

Installationsanvisningar:
OBS! Viktigt! Börja med att flytta undan den mapp ni nu har som heter plugins och som ligger där spelet är installerat (vanligtvis C:\Program\SCi Games\Richard Burns Rally) Så ni har en kopia av denna mapp på ett säkert ställe.
Radera pluginsmappen.
Packa upp filen här nedan. Kopiera in bägge mapparna direkt i mappen där spelet är installerat.
Ni ska nu ha en fil som heter d3dx9_35.dll, en mapp som heter Plugins (innehåller två filer) samt en mapp som heter RX_CONTENT (innehåller tre mappar) liggandes i spelmappen.

Starta nu spelet som vanligt.
Gå på Options och sedan Plugins.
Gå på RBR_RX och sedan på Race.
Välj den enda sträckan som ligger där som heter Skogen.
Välj Good Weather.
Välj bil och setup som vanligt och Drive stage.
Gasa...

Repriskameror fungerar endast inne i bilen eller bakom bilen. Inga kameror utifrån som fungerar finns.

Edit: Sträckan kan vara rätt grafikkrävande. Inte helt mjuk på min dator.

Håll till godo.
http://www.nozero.se/skogen.zip
Last edited by Erik Persson on 2008 Nov 01 10:37 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Måste testas :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

jag får inte igång de.. Det står att det är fel på nån fil när jag ska starta det sen när jag går in i plugin på spelet så ligger där inget.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Erik - har du laget banen i Vista? I så tilfelle må du inn på "kompitabilitetsfiler" og hente med det som ligger i "rx_content" der også for at vi andre skal kunne få prøve strekka :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag som missat att ta med en fil tror det räcker med den.

I denna zip-fil finns en fil. Lägg den direkt i mappen där spelet är installerat.

http://www.nozero.se/saknas.zip
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu ligger den saknade filen med i första laddningen också.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

för mig funkade inte den saknade filen heller..fick byta filnamnet på den ifrån 35 till 30. Har testat lite nu men det var svårt eftersom att det flöt på dåligt på datorn.Det laggade lite hela tiden.

Den var hyffsat rolig med mycket upp och ner och stora diken.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Strekka var virkelig kul, Erik :D Her hjelper det lite å kutte svingene, vil man raskest til mål må man bruke bremsepedalen en del :D
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Gjorde en variant med betydligt färre träd. Ser lite tråkigare ut, kanske men grafiken kanske flyter bättre för de som det hackar för om man kör den andra.
Sträckan är exakt lika snånär som på en del träd som skapar stämning. De träd som står nära vägen är med i denna variant också.

http://www.nozero.se/skogen2.zip
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ingen som vill göra en incar film från sträckan? om nu inte datorn laggar ur totalt då iofs.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Andreas Karlsson wrote:ingen som vill göra en incar film från sträckan? om nu inte datorn laggar ur totalt då iofs.
Har en film med kamera hengende bakom bilen på gang :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:ingen som vill göra en incar film från sträckan? om nu inte datorn laggar ur totalt då iofs.
Varför inte testa?
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jag har en här när jag kör med Polo S2000 den finns nu i High Quality men då lär ni trycka på den så ni kommer in på youtube :) Bra jobbat Erik PDT_001

[youtube][/youtube]
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Her er min andre gjennomkjøring av strekka :)
[youtube][/youtube]
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

kul sträcka erik! :D

synd bara att man har så dålig dator att det laggar när man kör skogen 2 :cry:
Post Reply