Bobs Track Builder - Nystart

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men just nu kommer du inte att få svar. Han är fullt upptagen med kommande version som snart ska släppas.

Men fråga på racesomcentrals forum. De hjälper till bra där med.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Till alla som håller sig vakna ett tag till kommer strax en 5km lång sträcka med lite "svenskare" känsla. Har några små saker som ska fixas först. Ett litet smakprov här bara.
Attachments
Observera att det är lågupplöst.
Observera att det är lågupplöst.
test.jpg (56.53 KiB) Viewed 6789 times
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

nu börjar de lika nått :P ..kanon erik,
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Denna gång heter sträckan "Gruset" och är lite svenskare i karaktären. Onotat så ta det lungt. Det går rykten om fulsvängar som inte är varnade.

Kort sträckbeskrivning:
Grussträcka med fin karaktär. Snabbare på slutet, men rytmisk hela vägen.
1:a varningen är en bro som är svår att se. Men sikta mellan skyltarna så ska det gå bra.
Nästa våning i roadbooken är ett vägbyte vänster in på en gård. Sedan vägbyte vänster ut från gården igen. Trångt där inne på gården med höbalar.
Nästa varning är en ganska snabb höger över krön med sten inner.
3:e varningen är timmer som ligger dumt i en höger efter krön. Ta det lungt här. Bandat, men kommer man för fort över krönet hinner man inte lösa det.
Målsvängen är en skarp höger.



Installationsanvisningar:
OBS! Viktigt! Börja med att flytta undan den mapp ni nu har som heter plugins och som ligger där spelet är installerat (vanligtvis C:\Program\SCi Games\Richard Burns Rally) Så ni har en kopia av denna mapp på ett säkert ställe.
Radera pluginsmappen.
Packa upp filen här nedan. Kopiera in alla mapparna direkt i mappen där spelet är installerat.
Ni ska nu ha en fil som heter d3dx9_35.dll, en mapp som heter Plugins (innehåller två filer), en mapps hom heter FX samt en mapp som heter RX_CONTENT (innehåller tre mappar) liggandes i spelmappen.

Starta nu spelet som vanligt.
Gå på Options och sedan Plugins.
Gå på RBR_RX och sedan på Race.
Välj den enda sträckan som ligger där som heter Skogen.
Välj Good Weather.
Välj bil och setup som vanligt och Drive stage.
Gasa...

Repriskameror fungerar endast inne i bilen eller bakom bilen. Inga kameror utifrån som fungerar finns.

På min dator flyter det fullt. Så även på en lite mindre vass burk. Men kan inte lova att det går bra för alla.

http://www.nozero.se/Gruset.zip

Och så kan vi väl dröja lite med att lägga ut film. Så alla kan få njuta av att köra onotat?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Och en sak till...

Det är inte rakt bakom alla krön...
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Bästa sträckan hittils. Rolig att köra trots att burken inte hängde med riktigt perfekt men..
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:Till alla som håller sig vakna ett tag till kommer strax en 5km lång sträcka med lite "svenskare" känsla. Har några små saker som ska fixas först. Ett litet smakprov här bara.


har du lagt till "eget" material/objekt eller har du hittat något Xpack som inte jag har hittat? :o
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:Men just nu kommer du inte att få svar. Han är fullt upptagen med kommande version som snart ska släppas.

Men fråga på racesomcentrals forum. De hjälper till bra där med.

nya versionen finns uppe nu...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Editeringen av objekten är nog det som tagit längst tid på denna sträcka. Så för att svara på frågan så har jag lagt till en massa eget material.
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Längta tills jag sluta jobbet sen ska det hem o provas! Ser riktigt trevligt ut Erik! Man får ta det lite lungt då så man inte skrota forden.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:Editeringen av objekten är nog det som tagit längst tid på denna sträcka. Så för att svara på frågan så har jag lagt till en massa eget material.
kan tänka mig att det är massor av jobb, har inte äns orkat tänka den tanken....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Sitter i skolan och väntar på att klockan ska säga slut för idag .. Så man får hem och testa sträckan . Ser riktigt rolig ut :D
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

riktigt bra sträcka erik! tog säkert 10 ggr innan jag kom igenom :roll:

Men. jag gillar inte alls att jag inte ens kan köra på sämsta grafiken utan att det laggar lite. t.o.m då! :evil: = sämst dator :cry:
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Kört sträckan nu :D Måste säga att det är en förbanat J**la rolig sträcka ... Blev väl ett par avåkningar men det är väl inte så konstigt med alla blind krön :D
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

3km efter start så är det en totalt vidrig vägförflytning...Det har blivit x antal avåk där XD

Förresten är det nått nytt häftigt i den nya versionen av btb????
Post Reply