Snapphanerallyt 2008

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Grattis Peter Sandberg till vad jag tror blir en seger, det är några timmar kvar än. Enligt mina beräkningar så ligger du på 111 p (om du vinner i dag och jag 3a) och jag på 108 p för det var väl så att 2 tävlingar skall räknas bort? huu vilken final det blir, än har jag inte kastat in handuken

//Christer
Last edited by Christer Vestlund on 2008 Dec 01 7:50 pm, edited 1 time in total.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Re: ..........

Post by Marcus Strand »

Kenneth Nyström wrote:att komma i mål och ta viktiga poäng för att säkra 2a platsen i serien vilket lyckades tror jag trots trädsmällen på 2a...genade och gick upp på 2 hjul fick styra emot för att inte rulla och det slutade med en trädsmäll och bilen blev inte snygg! men lyckade komma vidare...

på sista sträckan fick jag stallorder att släppa förbi min teamkompis som har vittring på 3e platsen

tur jag väljer vilka som får göra banan i hälsingeserien....******* ******** kommer ALDRIG att få göra en bana i min serien =)
Nu låter du lite negativ, man vinner inga rallyn om man inte kan köra alla banorna :lol:
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Jag tillhör en av dom som det tog tvärstopp för efter målet på ss2, som tur var kunde jag laga motorn. Nån som har någon metod för att ta sig förbi det där stället?

(Christer)
Ja vi får se hur det blir, det blir spännande i vilket fall, jag får hoppas på mycket grus. :) Och ingen prospect 2!!!
Last edited by Peter Sandberg on 2008 Dec 01 7:55 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: ..........

Post by Anders Alm »

Marcus Strand wrote:
Kenneth Nyström wrote:att komma i mål och ta viktiga poäng för att säkra 2a platsen i serien vilket lyckades tror jag trots trädsmällen på 2a...genade och gick upp på 2 hjul fick styra emot för att inte rulla och det slutade med en trädsmäll och bilen blev inte snygg! men lyckade komma vidare...

på sista sträckan fick jag stallorder att släppa förbi min teamkompis som har vittring på 3e platsen

tur jag väljer vilka som får göra banan i hälsingeserien....******* ******** kommer ALDRIG att få göra en bana i min serien =)
Nu låter du lite negativ, man vinner inga rallyn om man inte kan köra alla banorna :lol:
Japp Kenneth Nu får du skärpa dig :lol: Nej jag tyckte om dessa sträckor. Skönt med variation i våra sträckval. Alla kan ju inte tycka lika :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Peter Sandberg wrote:jag tillhör en av dom som det tog tvärstopp för efter målet på ss2, som tur var kunde jag laga motorn. Nån som har någon metod för att ta sig förbi det där stället?
Jag skrota bilen rejält där..inget att göra åt. Det brukar gå bra om man har en högre bil sen åker så rakt som möjligt över guppet.

Jag tycker inte den sträckan ska va med nått mer :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Johan Gustavsson wrote:
Peter Sandberg wrote:jag tillhör en av dom som det tog tvärstopp för efter målet på ss2, som tur var kunde jag laga motorn. Nån som har någon metod för att ta sig förbi det där stället?
Jag skrota bilen rejält där..inget att göra åt. Det brukar gå bra om man har en högre bil sen åker så rakt som möjligt över guppet.

Jag tycker inte den sträckan ska va med nått mer :D
Japp håll bilen rak så brukar det gå. Fast med Focusen brukar detta hända.
Även strax innan mål har bilen gått i marken så det har blivit ett avåk.
Fast med Vestlunds setup till Focusen (chassit väldigt lågt) så får man tänka sig för :roll:
Jag tycker om denna ss så jag vill ha den kvar :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Peter Sandberg wrote:Jag tillhör en av dom som det tog tvärstopp för efter målet på ss2, som tur var kunde jag laga motorn. Nån som har någon metod för att ta sig förbi det där stället?

(Christer)
Ja vi får se hur det blir, det blir spännande i vilket fall, jag får hoppas på mycket grus. :) Och ingen prospect 2!!!
Joda Peter det hände samma för mej i målgången men jag hade tappat ut bakskärmen i högern före sa att jag tappat bromsarna. Så när jag skulle vända runt den genom måskyltarna på handbromsen för att unvika tvärstopp så funkade givetvis inte den heller nu när bromsarna slutat funka. Hjärnsläpp brukar det kallas :oops: Så det blev till att åka på 1 cylinder = 500cc från första vänstervägbytet på New Bobs 8)
Stort grattis igen Peter
// Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Kenneth, du tror inte jag hade haft lite mindre än 20min superrally straff om jag valt sträckor jag gillar?

nej.. detta är inga favoriter.. dock tekniska sträckor som snabbt kan fälla avgöranden om man gör misstag..

erkänner dock att jag har med 1 sträcka som jag gillar.. och det är SS1... tyvärr fipplade jag till det på den så jag bröt redan efter 100m men det är en annan sak.

nej.. direktiven jag fick av Björn var "USA och eventuellt Australien.. och lite fukt i inledningen"
bara att följa order då va ;)
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Ja ha då får vi skriva ett nytt grattis till seger nu när Göran Nilsson kört igenom som segrare Grattis Göran
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Steve Røkland
Posts: 41
Joined: 2008 Mar 30 7:24 pm

Post by Steve Røkland »

hadde samme problem etter mål på ss2, ser ut som at det var ett problem for alle :(
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Steve Røkland wrote:hadde samme problem etter mål på ss2, ser ut som at det var ett problem for alle :(
På skrivbordet efter ss 1. Nu får rbrserien va för i år.
Crashfilen mm
Attachments
Desktop.rar
(20.51 KiB) Downloaded 227 times
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

har inga problem att köra dessa sträckor *S* men dom är tråkiga....tycker rbrserien mest nöter usa och australien....

näe lite mer diamond creek och falstone som kräver lite skills eller hur andreas =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: ........

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:har inga problem att köra dessa sträckor *S* men dom är tråkiga....tycker rbrserien mest nöter usa och australien....

näe lite mer diamond creek och falstone som kräver lite skills eller hur andreas =)
Sträckorna vet jag inte så mycket om eftersom jag bara han köra en. Men irriterande o hamna på skrivbordet på en original sträcka. De va längesen det hände mig. Särskilt nu när man va på G. En liten miss bara på ss 1. Men men, Nu är det historia :?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

inte fått nån requst for reset av dig hasse så antar att du inte vill köra om tävlingen...
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tycker det är tråkigt med allt tjafs om vilka sträckor som körs och inte.Det är väl ändå så att att dom flesta gillar olika typer av sträckor, och tävlingarna kan ju inte passa alla och deras körstilar.Sen är det ju tråkigt att det finns vissa buggar i spelet som te.x färisten på ss2 där många verkar ha haft mycket problem.

Jag själv brukar bromsa ner farten ordentligt straxt innan och det brukar funka för mig i alla fall.

Jag tycker att Andreas har gjort ett kul och varierande rally, där det inte var alldeles självklart vem som skulle vinna, verkar vara många som haft lite olika problem.Jag själv sumpade ju bort en topp 6 placering på min krasch på ss4.I alla fall mycket kul för mig att se att jag inte är alldeles för långt efter dom snabbaset i alla fall, :-)

Nej kör så det ryker och ryker det inte, så kör ändå.

Mvh//Fredrik.W
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply