Flodin

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Flodin

Post by Clarence Blom »

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag blir personligen besviken på att inte folk i motorsportsvängen kan hålla sig i skinnet och köra som folk. Så vi blir ett föredöme gentemot andra.

Allvarligt talat så har vi i motorsporten extra vaksamma ögon på oss och det måste vi acceptera. Vi måste hantera det och se till att vi sköter oss extra bra jämfört med andra, som jag ser det. För alla sådana här skriverier skapar dålig publicitet och det har vi inte råd med.
Vi har på relativt kort tid haft tre av våra mest framgångsrika rally-förare i kvällspressen, men fortkörningar och rattfylla. Klart att folk frågar sig vad vi pysslar med.

Och ju mer namnkunnig man är ju viktigare är det att man sköter sig.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Tråkigt att höra. Det tråkigaste av allt är att denna publicitet är nästan den ena vi inom motorsporten får i de större tidningarna. De gillar ju att hänga ut folk och skriva om tragedier.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Det är kul att senila tant Agda får köra 110 men en rallyförare får inte köra 160, men det är ju jäättefarligt att köra 160 på dubbelfilig väg med viltstängsel och ingen mötande trafik... Dessutom kör ju varannan i dom hastigheterna på motorväg iaf... Han skulle kört ifrån dom äckliga poliserna. Sverige är ett drömland för idioter så är det.

Puss på er alla moraltanter som kommer hugga på detta!
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Såhär skrev signaturen Johan från Ilsbo Mk i m4s forumet :

Det hela historien med Flodins fortkörning inträffade ju i mars i år så det borde inte vara något problem,
dagspress problematiken som vanligt...
bara för att det gick för Kotten i helgen så måste dom ju rota fram skräp-artiklar om honom!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Oskar Olsson wrote:Det är kul att senila tant Agda får köra 110 men en rallyförare får inte köra 160, men det är ju jäättefarligt att köra 160 på dubbelfilig väg med viltstängsel och ingen mötande trafik... Dessutom kör ju varannan i dom hastigheterna på motorväg iaf... Han skulle kört ifrån dom äckliga poliserna. Sverige är ett drömland för idioter så är det.

Puss på er alla moraltanter som kommer hugga på detta!
ja vad ska man svara på detta mogna inlägg =) mer än att hastighetsreglera är till för alla!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Oskar Olsson wrote:Det är kul att senila tant Agda får köra 110 men en rallyförare får inte köra 160, men det är ju jäättefarligt att köra 160 på dubbelfilig väg med viltstängsel och ingen mötande trafik... Dessutom kör ju varannan i dom hastigheterna på motorväg iaf... Han skulle kört ifrån dom äckliga poliserna. Sverige är ett drömland för idioter så är det.

Puss på er alla moraltanter som kommer hugga på detta!
du borde kanske funder lite längre än näsan räcker :?

t.ex. läs vad Erik skrivit, Motosporten behöver inte den här sortens publicitet direkt...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Jag förstår inte problemet, skulle det vara dåligt för motorsporten för att en rallyförare har kört för fort? Det är ju en "aning" värre när man gör som DC och kör rattfull, ca 5000 gånger värre.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

Oskar Olsson wrote:Jag förstår inte problemet, skulle det vara dåligt för motorsporten för att en rallyförare har kört för fort? Det är ju en "aning" värre när man gör som DC och kör rattfull, ca 5000 gånger värre.
ingen ide att diskutera med dig lillponken =) men som sagt hastighetsreglerna är till för alla även om man skulle vara gud som är ute o kör!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

det är ju upp till alla om dom vill köra för fort eller inte.. man får ju liksom skylla sig själv.. plus att man mår nog inte jätte bra om man råkar ut för någon olycka med andra inblandade.. men bra publicitet är det ju verkligen inte.. man alla gör ju misstag iofs.. tror alla här har kört för fort nångång..
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Re: ..........

Post by Oskar Olsson »

Kenneth Nyström wrote:
Oskar Olsson wrote:Jag förstår inte problemet, skulle det vara dåligt för motorsporten för att en rallyförare har kört för fort? Det är ju en "aning" värre när man gör som DC och kör rattfull, ca 5000 gånger värre.
ingen ide att diskutera med dig lillponken =) men som sagt hastighetsreglerna är till för alla även om man skulle vara gud som är ute o kör!
Ja a tant moral, 160km/h är ingen hastighet på en motorväg om man ska köra långt, det flyter på bra då. Men det klart kör man någon gammal Opel eller Volvo kanske det känns som enorma hastigheter.. Vad vet jag. Dom borde höja hastigheten till minst 130, då kan dom som vill hålla 160 utan att riskera att bli av med kortet, och ni moraltanter kan känna er laglydiga.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Re: ..........

Post by Kenneth Nyström »

Oskar Olsson wrote:
Kenneth Nyström wrote:
Oskar Olsson wrote:Jag förstår inte problemet, skulle det vara dåligt för motorsporten för att en rallyförare har kört för fort? Det är ju en "aning" värre när man gör som DC och kör rattfull, ca 5000 gånger värre.
ingen ide att diskutera med dig lillponken =) men som sagt hastighetsreglerna är till för alla även om man skulle vara gud som är ute o kör!
Ja a tant moral, 160km/h är ingen hastighet på en motorväg om man ska köra långt, det flyter på bra då. Men det klart kör man någon gammal Opel eller Volvo kanske det känns som enorma hastigheter.. Vad vet jag. Dom borde höja hastigheten till minst 130, då kan dom som vill hålla 160 utan att riskera att bli av med kortet, och ni moraltanter kan känna er laglydiga.
äh byt forum grabben....tror bolibompa har nått forum som du kan hänga på
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

eller så kan du ju ta och krocka med nåt i 160 och se hur det känns...

jämför gärna med 110 också när du ändå håller på förresten...

lagar och regler finns av en anledning.. inte minst trafikregler och hastighetsbegränsningar...
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Kenneth, du verkar inte kunna komma med något vettigt motargument? Dessutom är det MOTORVÄG vi pratar, inte 30 vägar utanför dagis... Krocka med något stillastående i 110 eller 160 är nog skitsamma, man dör i vilket fall.

Ni håller alltså alltid lagligt hastighet? Vad kör ni för bilar egentligen, genomgående Volvo 240 eller?
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Oskar Olsson wrote:Kenneth, du verkar inte kunna komma med något vettigt motargument? Dessutom är det MOTORVÄG vi pratar, inte 30 vägar utanför dagis... Krocka med något stillastående i 110 eller 160 är nog skitsamma, man dör i vilket fall.

Ni håller alltså alltid lagligt hastighet? Vad kör ni för bilar egentligen, genomgående Volvo 240 eller?
som jag sa håll dig till bolibompa!! ingen ide att diskutera när du bara är ute efter att käfta, eller du kanske är så dum så du tror på det du säger?!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Post Reply