Vilken webbläsare

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Vilken webbläsare

Post by Anders Alm »

Ja vilken webbläsare kör du med :?: Och varför :?:
Fördelar kontra nackdelar :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Mozilla Firefox 3.0.5 nu.Alltid kör IE och ville testa nå nytt :P
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

Enbart Firefox, varför vet jag inte riktigt, testade det när det kom och har aldrig bytt tillbaka.just nu är väl inte skillnaden mellan dom olika webläsarna så stor längre så nu är väl största skälet att det inte står Microsoft framför :P
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

jag använder Mozilla Firefox 3.0.5 eftersom jag gillar gränsnittet och att det upplevs snabbare än IE7
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

har kört Firefox i ca 4 år nu...
använder dock IE7 för vissa webbsidor (typ WRC.com) som jag upplever funkar bättre med IE.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Kör med Opera och stormtrivs med det. Extremt snabb webbläsare med många plugins, men stöds inte av alla hemsidor... Använder just nu Opera 9.6...
Image
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

32bit mozilla 1.5.0.12 med no-script addon i 64bit XP. Det eneste jeg bruker IE(6) til er windows update.

grunnen til at jeg bruker så gammel versjon firefox er kanskje litt nerdete, jeg vil ha "Go" knappen på venstre side av adresse feltet, og det har jeg ikke fått til med nyere versjoner. :roll:

Fordeler; Krasjer aldri, omtrent umulig å bli infisert med virus, nesten ingen reklame, ingen popups, ikke noe javashjite.

bakdeler; Med 3-4 vinduer oppe med 25-30 tabs hver så spiser den relativt mye ram så hver 14ende dag ellernoe så restarter jeg firefox.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
Post Reply