Offerdalingen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Micael Eriksson wrote:Är det nån som vet om det går att se resultatet på check sidan, jag glömde att bokmärka tävlingen...... Tänkte kolla lite mellantider :)
Kolla i rubriken på resultatlistorna. Länkar finns där.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Men som jag skrivit tidigare så är ju Fiestan klart snabbare på halt underlag. Blir nog jämnare när det blir grus tror jag.
Har testad båda på olika underlag, O jag är betydligt snabbare med Fiestan på alla underlag,Kan ju i.ofs. bero på att jag är kass med Volvon . :( :( :D :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Läs Robert Salstedts inlägg tidigare i denna tråd angående Volvo och Fiesta.

Visst är det orättvist. Men det är det i alla andra klasser med. De flesta kör Volvo för att det är kul inte för att den är snabbast, eller hur?
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Jag kor egentlig alltid for å vinne :lol:

Men jag tror inte det är mulig med volvoen. Da må jag kor fiesta :roll: Disse bilene går jo ikke i klasse i virkeligheten heller. Og i Norge kor de fortere med fiestaene enn volvoene
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Petter Olsen wrote:Jag kor egentlig alltid for å vinne :lol:

Men jag tror inte det är mulig med volvoen. Da må jag kor fiesta :roll: Disse bilene går jo ikke i klasse i virkeligheten heller. Og i Norge kor de fortere med fiestaene enn volvoene
Bra Peter så resonerar en bra RC förare hehe
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Läs Robert Salstedts inlägg tidigare i denna tråd angående Volvo och Fiesta.

Visst är det orättvist. Men det är det i alla andra klasser med. De flesta kör Volvo för att det är kul inte för att den är snabbast, eller hur?
Jo det stämmer nog bra det Erik, Men samtidigt tror jag att dom flesta som kör vill placera sej så bra som möjligt i sin klass, O efter som Volvon är en lite udda klass så borde den vara separat, Men vist det är bara att acceptera reglerna som är, Om man har kört Volvo i första racet o vill byta till Fiesta vad händer då ????
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ulf Carlsson wrote:Om man har kört Volvo i första racet o vill byta till Fiesta vad händer då ????

Har fått frågan en massa gånger och i reglerna står följande:
"Bil kan bytas fritt i samma bilkass under säsongen."

Så det är bara att byta. Bara vid klassbyte som man förlorar inkörda poäng.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Petter Olsen wrote:Jag kor egentlig alltid for å vinne :lol:

Men jag tror inte det är mulig med volvoen. Da må jag kor fiesta :roll: Disse bilene går jo ikke i klasse i virkeligheten heller. Og i Norge kor de fortere med fiestaene enn volvoene
Rallycupen med flest deltagare här i Sverige, den så kallade supercupen, körs i princip alla 2wd mot varandra och alla 4wd mot varandra.

Jag tycker man jämför själv mot de som det blir relevant att jämföra med.

Vi har andra bilar i andra klasser som inte heller hänger med. Visst är Volvon ett särfall, men vi kan ju inte ha klasser för alla bilar. Vi har A8 som går tillsammans med WRC-bilar.

Diskusionen kan göras lång, men reglerna står som de gör under denna serie under första tredjedelen av året.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:
Petter Olsen wrote:Jag kor egentlig alltid for å vinne :lol:

Men jag tror inte det är mulig med volvoen. Da må jag kor fiesta :roll: Disse bilene går jo ikke i klasse i virkeligheten heller. Og i Norge kor de fortere med fiestaene enn volvoene
Rallycupen med flest deltagare här i Sverige, den så kallade supercupen, körs i princip alla 2wd mot varandra och alla 4wd mot varandra.

Jag tycker man jämför själv mot de som det blir relevant att jämföra med.

Vi har andra bilar i andra klasser som inte heller hänger med. Visst är Volvon ett särfall, men vi kan ju inte ha klasser för alla bilar. Vi har A8 som går tillsammans med WRC-bilar.

Diskusionen kan göras lång, men reglerna står som de gör under denna serie under första tredjedelen av året.
Även att jag inte håller med om detta snack så accepterar jag reglerna som är, sen är det ju upp till alla att köra det man vill.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag kör volvo och jag jämför mig inte med fiestorna, även om det råkar vara samma klass.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

jag tycker personligen att det hade räckt med en WRC klass också
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hur många Snö sträckor fins det, Vad jag kan få fram så fins det 8 i Finland, (Enligt RSCenter), fins der fler på pluginet??. Annars blir det ju bara 3 snö ss nästa gång???
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det är ju rent krasst så att vi inte kan ha olika sträckor på samtliga rallyn.

Det kommer att bli upprepningar så det finns stor risk att det blir så till LBC-Ruschen.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Det är ju rent krasst så att vi inte kan ha olika sträckor på samtliga rallyn.

Det kommer att bli upprepningar så det finns stor risk att det blir så till LBC-Ruschen.
Ok då förstår jag,Tack för snabba o bra svar. :smt023
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Pris

Post by Anders Jonsson »

snacka om sugen! jag å lillebror satt i åkersjön i lördagskväll,tänkte att vi skulle kolla om någon satt å vänta på att få starta Offerdalingen som skulle börja 00:00. å priset för ivrigast/mest sugen gick till Petter Olsen som stämplade in 00:03 :lol:
www.jis.se - The Driver
Post Reply