Inbjudan Bilam-Trofén

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Inbjudan Bilam-Trofén

Post by Erik Persson »

Vi hälsar er alla välkomna till RBR-seriens 5:e deltävling, Bilam-Trofén.

Det är totalt 50,9km fördelat på 7specialsträckor.

Väderprognosen ser ut så att det är lite fuktigt inledningsvis efter nattens regnande, men det torkar snabbt upp i vårsolen.
OBSERVERA DÄCKSVALEN då det är förvalt med asfaltdäck för torrt underlag till samtliga sträckor.

En annan viktig sak att ha i åtanke är att skadenivån i detta rally är "Realistic" på grund av att vi annars inte får tillgång till de tjeckiska sträckorna.

Vi hoppas ni får en trevlig dag på de fina vägarna men det krävs lite hårdare fokus än annars med tanke på underlag och förutsättningar.

Direktlänk till rallyt på pluginsidan

Image
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.

Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.

Topp 3 kommer i mina ögon att bli:

1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström

Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.

Gäller att spekulera hejvilt =)

Lycka till alla!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.

Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.

Topp 3 kommer i mina ögon att bli:

1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström

Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.

Gäller att spekulera hejvilt =)

Lycka till alla!
Håller nog med en slant på Peter, Har haft med han i min RC serie, så jag vet att han är grym att köra när det stämmer,
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.

Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.

Topp 3 kommer i mina ögon att bli:

1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström

Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.

Gäller att spekulera hejvilt =)


asfalt är mitt sämsta underlag framförallt tjecksträckorna, men jag skall göra mitt bästa för att ta mig upp på pallen

Lycka till alla!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.

Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.

Topp 3 kommer i mina ögon att bli:

1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström

Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.

Gäller att spekulera hejvilt =)

Lycka till alla!
Gikk ikke slik i hvertfall.. Brøyt på siste ss etter store problemer i rallyet. ss1-3 gikk veldig bra. Men på ss4 fikk jeg valgt feil setup, og kjørte ut helt i slutten av prøven. Hjulene sto til alle kanter + at jeg fikk en CFH. Bilen var nesten ikke kjørbar, men jeg fikk kranglet meg gjennom ss5-6 også. På ss7 dro jeg av etter ca 1km, og løpet var over. Synd, men det var en morro debut i WRC-bil.

Lykke til resten av gjengen!
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Så då så... Då har jag iaf gjort ett försök. Jag får faan inte till setupen på asfalt. Röven på volvon beter sig som om den befinner sig i en tvålkopp, så jag fick brottas med bilen från start. Höll mig på vägen, men sakta... I första H5:an på ss7 bestämde röven sig för att passera mig, vilket resulterade i trädkramning och rallyt var över för min del. Men, men... All erfarenhet är erfarenhet. Tråkigt att inte komma i mål dock.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Tom Östertun wrote:Så då så... Då har jag iaf gjort ett försök. Jag får faan inte till setupen på asfalt. Röven på volvon beter sig som om den befinner sig i en tvålkopp, så jag fick brottas med bilen från start. Höll mig på vägen, men sakta... I första H5:an på ss7 bestämde röven sig för att passera mig, vilket resulterade i trädkramning och rallyt var över för min del. Men, men... All erfarenhet är erfarenhet. Tråkigt att inte komma i mål dock.

jag kom bara igenom första sträckan, låg då 26 sekunder efter och det var omöjligt att hämta in. På andra sträckan tappade jag greppet och flög in i ett träd. Tråkigt att inte komma i mål. Ser framemot nästa täving. Asfalt är inte favorit underlag precis.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag rekommenderar alla som vill ha snabbare hjälp med omstarter att maila dmp-filerna till min adress erik@rbrserien.se.
Det kommer fram mycket snabbare då än via den andra adressen som står på regelsidan. Den fungerar också men verkarta längre tid. Jag ska kolla upp det framöver.
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Önskar alla lycka till, då det med största sannolikhet inte blir nån tävling för mig, Jag har nämligen slitit av 2 senor i ena foten och kommer "kanske" vara borta på upp till 6 veckor..tråkigt när man är laddad att köra. OM
abstinensen blir för svår att vara ifrån rbr så kommer jag att köra imorgon iaf, då med 1 fot så placeringen lär väl bli något lägra än vanligt...Kör hårt samtliga. :wink:
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Då har jag plågat runt volvon. Det gick hyffsat tycker jag , det blev 2 missar men annars gick det hyffsat lungt.

Hoppas det räcker till någon poäng..Kanon bra upplägg på tävlingen :) PDT_003
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Mye penger for veldig lite for JD dette. Halvannen strekke var det jeg rakk før framdekkene tok slutt og sendte meg i rekkverket... Motoren tålte ikke 120 km/t rett i rekkverket på strekka :P

Men da kommer Lanceren fram til neste rally, så da skal man ta seg i mål :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kim Olsson har skickat request men jag har inte fått någon dmp-fil skickad än.

Så om någon kan tala om för honom att han kan skicka den till min mailadress istället erik@rbrserien.se

Om han nu inte läser det här själv så klart.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Missarnas tävling från min sida. Jag tycker jag hänger med Gustavsson på två sträckor ganska bra, men de andra är ingen höjdare.
Image
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

illa illa måste skaffa bättre gamar i norrköping som orkar putta i väg bilen så man kan rulla i mål :P fick tyvärr bryta på ss2 men fint rally så långt!:D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

SS1:
relativt okänd sträcka så började försiktigt och höll mig mitt på vägen.
stukade ändå till höger framskärm i en närkontakt med ett räcke (dålig svängradie på bilen).

SS2:
samma som SS1, höll mig mitt på vägen och gjorde inga dumheter.

SS3:
samma som tidigare, tog det lugnt och försiktigt, slog dock sänder en dämpare efter en hård landning och missade senare ett vägbyte pga den skumpiga vägen, gav en fotograf några riktigt fina närbilder på grillen men kunde lugnt och städat backa tillbaks några meter och köra vidare.

SS4:
Lugnt och städat, hjärtat i halsgropen några gånger och Kartisen skrek nåt om lugna ner dig vid ett par tillfällen, skall han säga som missade noterna flera gånger.

SS5:
hjärtat i halsgropen och foten på bromsen hela sträckan...
avskyr denna sträckan pga dess snabba och krokiga karaktär.. kom dock igenom utan allt för stora missöden, nån liten touch i nåt räcke bara.

SS6:
här blev det märkbart högre tempo i körningen än innan, enda missödet var en lätt touch i ett räcke som repade vänster framskärm och slog loss ett par fästen till vingen (hur fan gick det till?), fick en hygglig tid tycker jag, dock inget som kommer räcka speciellt långt när fortåkarna kommer.

SS7:
missade i första vägbytet och blev ståendes med näsan ner i ett dike, tog nog ungefär 15s innan jag kom loss och kunde fortsätta.
i övrigt inga större misstag, höll mig bara mitt på vägen för att komma imål.

tyvärr fick jag se mig slagen av Team kamraten Simon Ek..
Post Reply