Inbjudan Bilam-Trofén
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Inbjudan Bilam-Trofén
Vi hälsar er alla välkomna till RBR-seriens 5:e deltävling, Bilam-Trofén.
Det är totalt 50,9km fördelat på 7specialsträckor.
Väderprognosen ser ut så att det är lite fuktigt inledningsvis efter nattens regnande, men det torkar snabbt upp i vårsolen.
OBSERVERA DÄCKSVALEN då det är förvalt med asfaltdäck för torrt underlag till samtliga sträckor.
En annan viktig sak att ha i åtanke är att skadenivån i detta rally är "Realistic" på grund av att vi annars inte får tillgång till de tjeckiska sträckorna.
Vi hoppas ni får en trevlig dag på de fina vägarna men det krävs lite hårdare fokus än annars med tanke på underlag och förutsättningar.
Direktlänk till rallyt på pluginsidan
Det är totalt 50,9km fördelat på 7specialsträckor.
Väderprognosen ser ut så att det är lite fuktigt inledningsvis efter nattens regnande, men det torkar snabbt upp i vårsolen.
OBSERVERA DÄCKSVALEN då det är förvalt med asfaltdäck för torrt underlag till samtliga sträckor.
En annan viktig sak att ha i åtanke är att skadenivån i detta rally är "Realistic" på grund av att vi annars inte får tillgång till de tjeckiska sträckorna.
Vi hoppas ni får en trevlig dag på de fina vägarna men det krävs lite hårdare fokus än annars med tanke på underlag och förutsättningar.
Direktlänk till rallyt på pluginsidan
-
- Posts: 420
- Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm
Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.
Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.
Topp 3 kommer i mina ögon att bli:
1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström
Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.
Gäller att spekulera hejvilt =)
Lycka till alla!
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.
Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.
Topp 3 kommer i mina ögon att bli:
1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström
Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.
Gäller att spekulera hejvilt =)
Lycka till alla!
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Håller nog med en slant på Peter, Har haft med han i min RC serie, så jag vet att han är grym att köra när det stämmer,Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.
Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.
Topp 3 kommer i mina ögon att bli:
1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström
Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.
Gäller att spekulera hejvilt =)
Lycka till alla!
- Chris Nyström
- Posts: 339
- Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm
Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.
Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.
Topp 3 kommer i mina ögon att bli:
1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström
Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.
Gäller att spekulera hejvilt =)
asfalt är mitt sämsta underlag framförallt tjecksträckorna, men jag skall göra mitt bästa för att ta mig upp på pallen
Lycka till alla!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
- Petter Olsen
- Posts: 140
- Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm
Gikk ikke slik i hvertfall.. Brøyt på siste ss etter store problemer i rallyet. ss1-3 gikk veldig bra. Men på ss4 fikk jeg valgt feil setup, og kjørte ut helt i slutten av prøven. Hjulene sto til alle kanter + at jeg fikk en CFH. Bilen var nesten ikke kjørbar, men jeg fikk kranglet meg gjennom ss5-6 også. På ss7 dro jeg av etter ca 1km, og løpet var over. Synd, men det var en morro debut i WRC-bil.Anders Svärd wrote:Jag tror att detta kan komma till bli en jämn tävling.
Och jag skulle inte helt förvånad om vi får en norrman högst på pallen.
Har sett att en viss Petter Olsen åker otroligt fort på asfalt med en C4.
Så håller han sig på vägen så tror jag på honom.
Topp 3 kommer i mina ögon att bli:
1. Petter Olsen
2. Nordins
3. Chris Nyström
Men, kan kanske Vestlund in i matchen nu när det gäller asfalt.
Gäller att spekulera hejvilt =)
Lycka till alla!
Lykke til resten av gjengen!
-
- Posts: 624
- Joined: 2008 Nov 08 3:36 am
Så då så... Då har jag iaf gjort ett försök. Jag får faan inte till setupen på asfalt. Röven på volvon beter sig som om den befinner sig i en tvålkopp, så jag fick brottas med bilen från start. Höll mig på vägen, men sakta... I första H5:an på ss7 bestämde röven sig för att passera mig, vilket resulterade i trädkramning och rallyt var över för min del. Men, men... All erfarenhet är erfarenhet. Tråkigt att inte komma i mål dock.
-
- Posts: 267
- Joined: 2009 Feb 18 11:48 am
Tom Östertun wrote:Så då så... Då har jag iaf gjort ett försök. Jag får faan inte till setupen på asfalt. Röven på volvon beter sig som om den befinner sig i en tvålkopp, så jag fick brottas med bilen från start. Höll mig på vägen, men sakta... I första H5:an på ss7 bestämde röven sig för att passera mig, vilket resulterade i trädkramning och rallyt var över för min del. Men, men... All erfarenhet är erfarenhet. Tråkigt att inte komma i mål dock.
jag kom bara igenom första sträckan, låg då 26 sekunder efter och det var omöjligt att hämta in. På andra sträckan tappade jag greppet och flög in i ett träd. Tråkigt att inte komma i mål. Ser framemot nästa täving. Asfalt är inte favorit underlag precis.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Jag rekommenderar alla som vill ha snabbare hjälp med omstarter att maila dmp-filerna till min adress erik@rbrserien.se.
Det kommer fram mycket snabbare då än via den andra adressen som står på regelsidan. Den fungerar också men verkarta längre tid. Jag ska kolla upp det framöver.
Det kommer fram mycket snabbare då än via den andra adressen som står på regelsidan. Den fungerar också men verkarta längre tid. Jag ska kolla upp det framöver.
-
- Posts: 166
- Joined: 2008 Mar 20 1:59 am
Önskar alla lycka till, då det med största sannolikhet inte blir nån tävling för mig, Jag har nämligen slitit av 2 senor i ena foten och kommer "kanske" vara borta på upp till 6 veckor..tråkigt när man är laddad att köra. OM
abstinensen blir för svår att vara ifrån rbr så kommer jag att köra imorgon iaf, då med 1 fot så placeringen lär väl bli något lägra än vanligt...Kör hårt samtliga.
abstinensen blir för svår att vara ifrån rbr så kommer jag att köra imorgon iaf, då med 1 fot så placeringen lär väl bli något lägra än vanligt...Kör hårt samtliga.
- Johan Gustavsson
- Posts: 853
- Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
Mye penger for veldig lite for JD dette. Halvannen strekke var det jeg rakk før framdekkene tok slutt og sendte meg i rekkverket... Motoren tålte ikke 120 km/t rett i rekkverket på strekka
Men da kommer Lanceren fram til neste rally, så da skal man ta seg i mål
Men da kommer Lanceren fram til neste rally, så da skal man ta seg i mål
"I love it when a plan comes together"
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Kim Olsson har skickat request men jag har inte fått någon dmp-fil skickad än.
Så om någon kan tala om för honom att han kan skicka den till min mailadress istället erik@rbrserien.se
Om han nu inte läser det här själv så klart.
Så om någon kan tala om för honom att han kan skicka den till min mailadress istället erik@rbrserien.se
Om han nu inte läser det här själv så klart.
-
- Posts: 537
- Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
SS1:
relativt okänd sträcka så började försiktigt och höll mig mitt på vägen.
stukade ändå till höger framskärm i en närkontakt med ett räcke (dålig svängradie på bilen).
SS2:
samma som SS1, höll mig mitt på vägen och gjorde inga dumheter.
SS3:
samma som tidigare, tog det lugnt och försiktigt, slog dock sänder en dämpare efter en hård landning och missade senare ett vägbyte pga den skumpiga vägen, gav en fotograf några riktigt fina närbilder på grillen men kunde lugnt och städat backa tillbaks några meter och köra vidare.
SS4:
Lugnt och städat, hjärtat i halsgropen några gånger och Kartisen skrek nåt om lugna ner dig vid ett par tillfällen, skall han säga som missade noterna flera gånger.
SS5:
hjärtat i halsgropen och foten på bromsen hela sträckan...
avskyr denna sträckan pga dess snabba och krokiga karaktär.. kom dock igenom utan allt för stora missöden, nån liten touch i nåt räcke bara.
SS6:
här blev det märkbart högre tempo i körningen än innan, enda missödet var en lätt touch i ett räcke som repade vänster framskärm och slog loss ett par fästen till vingen (hur fan gick det till?), fick en hygglig tid tycker jag, dock inget som kommer räcka speciellt långt när fortåkarna kommer.
SS7:
missade i första vägbytet och blev ståendes med näsan ner i ett dike, tog nog ungefär 15s innan jag kom loss och kunde fortsätta.
i övrigt inga större misstag, höll mig bara mitt på vägen för att komma imål.
tyvärr fick jag se mig slagen av Team kamraten Simon Ek..
relativt okänd sträcka så började försiktigt och höll mig mitt på vägen.
stukade ändå till höger framskärm i en närkontakt med ett räcke (dålig svängradie på bilen).
SS2:
samma som SS1, höll mig mitt på vägen och gjorde inga dumheter.
SS3:
samma som tidigare, tog det lugnt och försiktigt, slog dock sänder en dämpare efter en hård landning och missade senare ett vägbyte pga den skumpiga vägen, gav en fotograf några riktigt fina närbilder på grillen men kunde lugnt och städat backa tillbaks några meter och köra vidare.
SS4:
Lugnt och städat, hjärtat i halsgropen några gånger och Kartisen skrek nåt om lugna ner dig vid ett par tillfällen, skall han säga som missade noterna flera gånger.
SS5:
hjärtat i halsgropen och foten på bromsen hela sträckan...
avskyr denna sträckan pga dess snabba och krokiga karaktär.. kom dock igenom utan allt för stora missöden, nån liten touch i nåt räcke bara.
SS6:
här blev det märkbart högre tempo i körningen än innan, enda missödet var en lätt touch i ett räcke som repade vänster framskärm och slog loss ett par fästen till vingen (hur fan gick det till?), fick en hygglig tid tycker jag, dock inget som kommer räcka speciellt långt när fortåkarna kommer.
SS7:
missade i första vägbytet och blev ståendes med näsan ner i ett dike, tog nog ungefär 15s innan jag kom loss och kunde fortsätta.
i övrigt inga större misstag, höll mig bara mitt på vägen för att komma imål.
tyvärr fick jag se mig slagen av Team kamraten Simon Ek..