Inbjudan Bilam-Trofén

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Detta blev mitt kortaste rally någonsin.Dottern (5år) kom till datorn precis när jag börjat spela och lyckades trampa på sladden till ratten, så kontakten flög ur datorn.(Usb-konatkterna sitter fram), så det blev krash redan ca 500 meter in på sträckan så var detta rally slut.:-(
HELVETE!!! och jag som hade sett fram emot att få gasa ordenligt detta rally, då jag har hyffsat bra tider på tjecksträckorna.

Men men, thats life .
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Måste bara lyfta på hatten för Johan Gustavsson vilken fart med Volvon! :shock: :shock:
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Då var man i mål för en gångs skulle och det skulle gå överförväntan med tanke på vilka idiot fel jag gjorde.

SS1 - Startade mycket fegt men det gäller ju att komma i mål för att få poäng.

SS2 - Fegade här också och vart någon liten miss.

SS3 - Första Tjeckiska sträckan och dem har man ju respekt för, allt fungerade ganska bra var i någon höbal men fick en chock när jag var på servicen, allt var ju trasigt haha.

SS4 - Missade välja setup så de kommande tre sträckorna körde jag på setupen för Tjeckiska sträckorna men det funkade okej men var riktigt rädd många gånger och tappade tid.

SS5 - Inte att säga så mycket om tappade lite tid här med.

SS6 - Samma som ovan försökte ligga på lite mer här dock.

SS7 - Mitt dumma arsle så valde jag setup för franska sträckor och nu var de ju Tjeckiskt underlag så vart bra nervös inför starten, men jag kom iväg och setupen fungerade faktiskt mycket bra!

Är mycket nöjd med att äntligen komma i mål och inte bara sätta någon snabb tid.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Peter Lundström wrote:Måste bara lyfta på hatten för Johan Gustavsson vilken fart med Volvon! :shock: :shock:
Tack Peter :) Måsta säga att det gick väldigt bra men lite synd på avåken på 3an och 5an :roll: :)
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
Jag är i mål. :D

Gjorde något dumt,
körde en massa våta SS innan rallyt.
Vilket gjorde att första SS tog man väldigt lungt.
Rullade precis innan mål, fattar inte hur jag lyckades med det. :evil:

Sedan rullar det på till SS5, tror jag.
Några hundra meter innan mål,
så kommer jag ut på gräset och skall bara backa tillbaka till vägen.
När jag börjar rulla bakåt, så väljer spelhelvetet att ge mig en CFH.
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:
Hopplöst att försöka ta igen tiden efter det.
Den borde man få räkna bort,
men jag vet det är samma för alla och håll dig på vägen.
Dumt misstag, kom ut på gräset och snurrade.

ANnars hade jag bra fart, tycker jag.
SÄkert kommer det snabbare grabbar efter mig,
men hittills hade jag några SS segrar. 8)
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Jaa...till att börja med vill jag tacka Erik för en väldigt snabb omstart!! Rallyt gick rätt så bra faktiskt för att vara asfalt, fega mycket för att komma i mål och säkra poäng, räknade med att många skulle falla ifrån längs vägen. Tyvärr gjorde även jag det, sista sträckan understyrde det ur en V2:a och där stod något stabilt ivägen... Den här säsongen har man väl egentligen bara lärt sig en sak....tålamod och att räkna till hundra för att lugna ner sig och ta nya tag.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Segersviten är spräckt, men det var väl på tiden får jag lov att erkänna :P

Jag hade en del strul, bland annat en jätterull tidigt i rallyt vilket ledde till att jag fick köra resten med skumpig och studsig bil då jag inte hann med att laga dämparna fram och lite annat smått. Som tur var hann vi precis banka ut alla stag och länkarmar så de blev i de närmaste raka med hjulen pekandes åt rätt håll i alla fall. 8) Efter det ville jag bara imål för att säkra poäng men inför sista insåg jag att det bara var ett gruppH-monster som gasat sig före mig så långt i startfältet. Jag beslutade mig för att göra ett försök när dämparna äntligen var bytta, det skulle ju kunna gå att ta in ett tiotal sekunder om killen i volvon fegade lite... det gjorde han icke! Jäklar vilket ladd du måste haft! Snyggt kört, vi får se vart du hamnar i resultatlistan. Ett är säkert - du är före mig, Johan!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Eftersom vi har lite tjecksträckor med rekommenderar jag att de som inte kört ännu kör så tidigt som möjligt under kvällen så eventuella omstarter hinns med.

Jag skall göra vad jag kan för att snabbt svara på omstarterna, men vet också att jag kommer att vara upptagen under någon timme ikväll.

Återigen vill jag påminna Kim Olsson om att skicka in dmp-filen till mig på erik@rbrserien.se för det verkar inte ha kommit in på någon annan adress heller.
Någon som känner honom kanske kan meddela honom?


Edit: Och jag jobbar fram till ca. klockan 17:00 så innan dess kan det vara svårt med omstarter.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:Eftersom vi har lite tjecksträckor med rekommenderar jag att de som inte kört ännu kör så tidigt som möjligt under kvällen så eventuella omstarter hinns med.

Jag skall göra vad jag kan för att snabbt svara på omstarterna, men vet också att jag kommer att vara upptagen under någon timme ikväll.

Återigen vill jag påminna Kim Olsson om att skicka in dmp-filen till mig på erik@rbrserien.se för det verkar inte ha kommit in på någon annan adress heller.
Någon som känner honom kanske kan meddela honom?


Edit: Och jag jobbar fram till ca. klockan 17:00 så innan dess kan det vara svårt med omstarter.

jag skall köra så tidigt jag kan ikväll....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Nu har jag kört Bilam-trofén. Läste här innan start att Roberth rullat så då hade man kanske en bra chans att kunna knipa en seger. Såg också att Johan Gustavsson kört mycket fort i volvon så det skulle bli en intressant tävling :) Allting flöt på bra, dock så blev det en snabbrullning på SS4 men tappade nog bara några sekunder. Hade 8 sekunders mariginal till Johan inför sista sträckan och där hade jag ju hört att han stått upp och kört så det blev lite nervigt men lyckades hålla undan iallafall. Leder klassen just nu, får hoppas det håller :)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Andreas A Johansson wrote:Nu har jag kört Bilam-trofén. Läste här innan start att Roberth rullat så då hade man kanske en bra chans att kunna knipa en seger. Såg också att Johan Gustavsson kört mycket fort i volvon så det skulle bli en intressant tävling :) Allting flöt på bra, dock så blev det en snabbrullning på SS4 men tappade nog bara några sekunder. Hade 8 sekunders mariginal till Johan inför sista sträckan och där hade jag ju hört att han stått upp och kört så det blev lite nervigt men lyckades hålla undan iallafall. Leder klassen just nu, får hoppas det håller :)
Bra kört:) lite surt att man ska åka på stryk med 2-3 sekunder men men så är det när man inte kan hålla sig på vägen.Fiestorna hängde inte med på pribram iaf :twisted: hehe
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Ja förstår dig, men ändå grymt kört :) hade vart kul om du vunnit men då hade ju inte jag fått 14p ;) Nej på pribram hade vi inte en chans :P Jag tyckte jag laddade på så mkt jag orka men var ändå långt efter.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas A Johansson wrote:Ja förstår dig, men ändå grymt kört :) hade vart kul om du vunnit men då hade ju inte jag fått 14p ;) Nej på pribram hade vi inte en chans :P Jag tyckte jag laddade på så mkt jag orka men var ändå långt efter.
Dom 14 ska jag ha. Försöka åtminstone :D
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Hasse Onkamo wrote:Dom 14 ska jag ha. Försöka åtminstone :D
Ja det gör du rätt i. :) lycka till!
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

jävla helvetes jävla. suck. kan inte med ord beskriva hur besviken jag är på mig själv just nu. kör av på ss1! inte ens attack! gled av vägen i 100km/h typ. och stutsade och hela bilen gick sönder :evil: suck
Post Reply