Inbjudan Bilam-Trofén

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Slutade äntligen bra. Har haft mycket strul med rbrseriens tävlingar. Hoppas de vände nu så det inte bara va en tillfällighet.
Tack för den här gången Erik. Roliga sträckor och svåra. :smt023
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Hasse, va hände innan ss6 :?: satt å följde live, när du plötsligt försvann, tänkte du gick å pinka :P

// Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Jonsson wrote:Hasse, va hände innan ss6 :?: satt å följde live, när du plötsligt försvann, tänkte du gick å pinka :P

// Jonte
Hamnade på skrivbordet när jag klickade på start inför ss 6.
Sen skickade jag request till Erik. Sen va de bara o gasa igen. Skickade alla dmp filer o replays till Erik, så nu ska väl allt va ok igen. De slutade bra åtminstone. Men nu blir de Volvo igen. Ska slipa mer på tarmac setupen så man slipper byta bil igen. :wink:
Nu är de USA 2 tävlingar på raken. De gillar jag :D
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Jonsson wrote:Hasse, va hände innan ss6 :?: satt å följde live, när du plötsligt försvann, tänkte du gick å pinka :P

// Jonte
Hamnade på skrivbordet när jag klickade på start inför ss 6.
Sen skickade jag request till Erik. Sen va de bara o gasa igen. Skickade alla dmp filer o replays till Erik, så nu ska väl allt va ok igen. De slutade bra åtminstone. Men nu blir de Volvo igen. Ska slipa mer på tarmac setupen så man slipper byta bil igen. :wink:
:smt023
www.jis.se - The Driver
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Hasse Onkamo wrote:Slutade äntligen bra. Har haft mycket strul med rbrseriens tävlingar. Hoppas de vände nu så det inte bara va en tillfällighet.
Tack för den här gången Erik. Roliga sträckor och svåra. :smt023
Grattis till segern! Snyggt kört :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas A Johansson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Slutade äntligen bra. Har haft mycket strul med rbrseriens tävlingar. Hoppas de vände nu så det inte bara va en tillfällighet.
Tack för den här gången Erik. Roliga sträckor och svåra. :smt023
Grattis till segern! Snyggt kört :)
Tack Andreas. Du får väl hälsa om du åker buss någon gång med mig till Köping från Kungsör :wink: :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Andreas A Johansson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Slutade äntligen bra. Har haft mycket strul med rbrseriens tävlingar. Hoppas de vände nu så det inte bara va en tillfällighet.
Tack för den här gången Erik. Roliga sträckor och svåra. :smt023
Grattis till segern! Snyggt kört :)
Japp Grattis till segern och grattis till alla segrare och dom på pallen i övriga klasser :)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Johan Gustavsson wrote:
Andreas A Johansson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Slutade äntligen bra. Har haft mycket strul med rbrseriens tävlingar. Hoppas de vände nu så det inte bara va en tillfällighet.
Tack för den här gången Erik. Roliga sträckor och svåra. :smt023
Grattis till segern! Snyggt kört :)
Japp Grattis till segern och grattis till alla segrare och dom på pallen i övriga klasser :)
Jag måste ha vunnit i klassen på snabbast rull
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

utkastade till skrivbordet på ss3 2ggr(på samma ställe) orkar inte begära reset igen...

bra kört alla som kom imål! verkar som ett tufft rally"?
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ska sova nu, så tyvärr inga fler resets nu.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Svårt och roligt rally. Valde att plocka fram Xsaran igen eftersom den stod klar med asfaltssetuper. Kunde faktiskt tagit slut redan på SS 1 där jag fick mej en tankeställare... På SS 3 funkade det inte alls och när jag såg Petters tid......oj-oj !! Lyckades även dåna av i målsvängen - som tur så var det service efter och jag kunde fortsätta med hel bil. Blev även nåra bakskärmar här och där men inget drastiskt. Roligt rally för fan...Tackar Simon för noterna som fick den här gamle mannen att vakna till en smula!!!
Attachments
Bilam Xsara.jpg
Bilam Xsara.jpg (29.38 KiB) Viewed 7075 times
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Ni som kör i gruppen med både GruppN och S2000 bilar,
hur gör ni för att kolla om ni är 3:e snabbast på SS:t?
Tar era egna tider, skriver ner dessa och sedan jämför med andra i N4 och S2000?
Om jag har otur så gick det ganska bra på några av SS:n. :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Baril Ignatius wrote:Ni som kör i gruppen med både GruppN och S2000 bilar,
hur gör ni för att kolla om ni är 3:e snabbast på SS:t?
Tar era egna tider, skriver ner dessa och sedan jämför med andra i N4 och S2000?
Om jag har otur så gick det ganska bra på några av SS:n. :wink:
Det är väl inte så svårt att kolla i resultatlistan för respektive ss? Eller skicka in alla repriser oavsett, det finns gott om utrymme för det!
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Erik Persson wrote:
Baril Ignatius wrote:Ni som kör i gruppen med både GruppN och S2000 bilar,
hur gör ni för att kolla om ni är 3:e snabbast på SS:t?
Tar era egna tider, skriver ner dessa och sedan jämför med andra i N4 och S2000?
Om jag har otur så gick det ganska bra på några av SS:n. :wink:
Det är väl inte så svårt att kolla i resultatlistan för respektive ss? Eller skicka in alla repriser oavsett, det finns gott om utrymme för det!
Inget är svårt när man kan det. :wink:
Tänkte bara om de hade något knix för detta.
Självklart kan jag kolla för varje SS,
får hoppas på att man top 3 på någon SS,
så man syns mer på filmen. 8)

Ha det gott.
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Startet rolig på SS1, er ikke spesielt god på fuktig asfalt. Nedover bakken ved split 2 inn mot hairpin right hadde jeg en riktig herlig scandinavian flick som stoppa hjertet i noen sekunder, men jeg var heldig og kom igjennom uten større uhell.

På SS2 hadde jeg godt driv fram til split 2, kun 0.65s bak Baril i S2000 men turte ikke å kjøre max nedover bakken, spesielt ikke på småvått underlag. Er to hårnåler hvor jeg pleier å kvele bilen så jeg tok det veldig rolig. Har funnet ut at jeg taper mere tid på å måtte løpe igang en varm Evo motor enn å bremse litt tidligere og forsiktigere.

SS3 er en strekke som det enten går eller ikke. Heldigvis bor jeg i Norge og er flasket opp på dårlige Norske landeveier. Kjørte først ut på jordet der målgangen på SS7 var, er forøvrig første gang jeg har klart det der. Seinere hadde jeg litt hjul-løft under innbremsing og dro rett frem i en sving. Var ett mirakel at jeg ikke traff noe farlig. Tapte nok 10-15s tilsammen i forhold til en god dag.

SS4, Satt å sov i enden av høyfarts partiet før vannet og dro av veien der. mistet noen sekunder men heldigvis ble det lite åpenbare skader på bilen.

SS5 så gikk det passe bra, ingen rekord tid men fin flyt. Hadde ett håndbrekk-uhell i en hårnål og pådro meg 15s straffetid. Var da 1.5s etter Tony i en S2000 og fryktet det værste for rallyet sin del.

På SS6 så hadde topp-pakningen fått sitt, antar at smellen jeg hadde på SS4 hadde litt å si. Det manglet liksom det lille ekstra for å få satt en bra tid selv om jeg, såvidt jeg husker, kjørte relativt ok.

På SS7 så visste jeg at jeg måtte lade hardt for å ta igjen Tony som hadde tre og ett halvt sekund på meg. Parkerte nesten bilen i brokaret i den 90 venstre som er ettpar hundre meter etter målgang på Stryckovy Okruh men det gikk - akkurat. Ellers gikk det greit, noen sekunder bak normalen men det var tross alt ett viktig løp så jeg tokladdet ikke fullstendig.

Årets første poeng og er fornøyd med det. Blir nok hardere i neste løp.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
Post Reply