Inbjudan EMK Kannan

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Inbjudan EMK Kannan

Post by Erik Persson »

EMK Kannan 12-13/4 2009
Image
EMK Kannan är rallyt som står på tur och grus är underlaget.

Totalt är det 54,9km fördelat på sex sträckor. Underlaget är grus på samtliga av dessa. Några av sträckorna är lite halkigare än vanligt.

Vädret är inte helt perfekt utan inleds fuktigt men torkar upp.

Däcksvalet är VIKTIGT att ni själva håller koll på då det är lite varierande underlag. Det är valt torra däck som förvalt så NI SJÄLVA måste välja däck utifrån förutsättningarna. Ni ser på länken här nedan samtliga sträckors beskaffenhet.

Vi hälsar alla välkomna till ett fartfyllt rally och hoppas nu på stabilitet från pluginet.

Direktlänk till rallyt
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Ingen ord. Ingen ord........
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Nu var det gjort

Post by Hans Hedskog »

Nu va tävlingen avklarad i den nya bilen, (tyckte den gick som en smuggelbil från tullen i Helsingborg) och med målsättningen att ta mig i mål så är jag ganska nöjd. Fegade kanske lite mycket på vissa ställen och det kostar tid, men det beror på att jag känner sträckorna för dåligt. Känndes bättre på slutet och såg så ut på tiden, men kanske de andra fegade lite för att komma i mål också. Vi får se vad det räcker till. Kul var det iallafall!
Attachments
rbr_0042.JPG
rbr_0042.JPG (86.58 KiB) Viewed 9111 times
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Då var premiären i en 4wd bil avklarad :D tycker det gick bra och klarade mej med bara 1 CFH vilket är fantastiskt för att vara mej på dom här sträckorna :roll:
nu ska vi bara hem och byta motorhuv, skärmar och framruta efter en liten rullning på SS5 :roll:

Tackar för ett bra rally och hoppas kanske på poäng i klassen
//Mackan
User avatar
Bengt Lundgren
Posts: 65
Joined: 2009 Jan 04 9:01 am

Post by Bengt Lundgren »

:cry:

Det var ju snabbt avklarat, efter crasch på SS2 :cry:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Dagens forbruk av deler til Ford Focus WRC anno 2001:

- Girkasse 2 stk
- Nedre bærebru 3 stk
- Sidedører 3 stk
- Styrearm 5 stk
- Frontrute 2 stk

Kort sagt - nesten alt som kunne gå galt gikk galt :wink:

Har ikke råd til å handle nye deler til bilen, så vi ruller fram Lanceren fra garasjen igjen til sesongfinalen :P
"I love it when a plan comes together"
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg debuterte med 4x4 denne helgen, tok det veldig rolig bra start, og synes jeg kjørte greit nok, men på ss4 skjer det som ikke burde skje,jeg følger grøfta bortover og sklir rett i ett tre, veldig synn :( .

neste blir sesongfinalen hvor vi også kommer i lancer evo 6.5, vis vi får orden på bilen igjen, men det ordner seg nok :D

SKUFFA :(
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Hade hoppats på nån poäng det här rallyt, men så blev det inte. Det gick riktigt bra på SS1 samt SS2 (SS2 med torra däck), men sen på SS3 gick baken ut lite för långt och vi volta. Tappade dryga 24 sekunder, men tog in ca 10sek på täten innan motorn rasa. Synd...
Image
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Ja man kan ju sammanfatta rallyt med ett ord: HALT Det var en jäkla utmaning detta rallyt att hålla bilen på vägen men jag kom imål men det vart några snurrningar och mycket försiktig körning
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Det här gick inte alls..dåligt flyt hela tiden ,snurr och rull :( Det var halt som fan. Det spann hejdlöst även på 5an på en sträcka :/

Man får vara glad om man får någon ynka poäng den här tävlingen.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Jag håller med föregående talare =Dj.. halkigt

Men kul rally var det trots alla skogsbesök och jag lyckades klättra tillbaka varje gång fast jag trodde det skulle behövas stridsvagn för att komma upp ena gången!

:lol:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

sammanfattning.

SS1, publikhjälp
SS2, bra
SS3, Publikhjälp
SS4, Publikhjälp
SS5, Publikhjälp X2, nära en tredje också..
SS6, Publikhjälp X5 + snurr

så...
nu har volvon gjort sitt, finns ingen mening med att försöka laga nånting.
får plocka fram fiestan till finalen sedan får vi se om det blir en ny volvo eller någon ny bil nästa säsong.
Frode Kristoffersen
Posts: 11
Joined: 2009 Apr 05 9:19 am

Post by Frode Kristoffersen »

Ajabaja, de gick åt kistan på fyran :( Men de var ju jävligt kul, mitt första online, så nu blir jag varande här :D
Ehh, 100 over krøn, 3 venstre NEI!, 4 høyre var det, sorry :P
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Safe körning med några små missar speciellt på sista där jag tappa massa tid och fick köra med trasig topplock och kylare sista 5km, det var svettigt om bilen skulle hålla men det gjorde den.....I Övrigt så var det ett tufft men roligt rally :wink:
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

ojojoj va halkigt det var, började skapligt men tror det var på ss3 eller 4 som jag crashade och fick åka 2 sträckor med endast 3:ans växel och slirande koppling... men förutom det misstaget så var det lugn och säker körning....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Post Reply