2009:2 Nästa säsong

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

2009:2 Nästa säsong

Post by Erik Persson »

Tänkte höra lite inför nästa säsong vad ni vill ska ske för förändringar.

Några punkter som kan vara aktuella för förändring:

Bilklasser
Vilka klasser ska vi ha med?
Vill ni köra en säsong med bara 2wd, skulle det vara en rolig säsong? Till exempel Fiesta - Volvo - KitCar - S1600 som de fyra klasserna.

Sträckor
En förändring som kommer att bli är att sträckorna kommer att offentliggöras när inbjudan skapas vilket kommer att ske på fredagen eller lördagen inför tävlingen.

Ska vi ha med alla sträckor som finns i pluginet eller är det några som skall strykas?

Längden på våra rallyn är den bra?

Omstarter
Fungerar nuvarande system bra? Fler omstarter? Färre omstarter?

Övrigt
Skriv av er vad ni vill se eller vad som ska bort.
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Jag tror det vore roligt med uppdelade klasser för volvo - Fiesta etc etc, så dom som åker volvo får en egen division att leka i. Sen var det ju många som ville ha en S1600 säsong innan starten verkade som så vi får väll hoppas det blir många som kör också isf.

Vad gäller längden på rallyna så har dom ju varierat under första delen vilket jag iaf tycker är bra.

Beträffande sträckorna så tycker jag att ALLA sträckor är välkomna så det blir en stor variation så länge pluginet är stabilt med vissa sträckor vilket jag tror det har blivit eller?

I övrigt så tycker jag det har varit en bra första del av säsongen och jag tror personligen inte att det behövs så stora förändringar, men det kommer säkert några inteligenta funderingar på ändringar så vi får vänta och se.

Vet inte om det var nån som blev så mycket klokare av mitt svammel men det var lite om vad jag tycker iaf :wink: :lol:

Passar även på att tacka alla inblandade för det ENORMA jobb ni lägger ner.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

jag tycker det hart funkat bra denna säsongen, kanske lite för många sträckor vissa rallyn!? i allafall ett rally om jag inte minns helt fel så bestod det av 10 sträckor tycker jag är lite väl häftigt på en etapp.... men har man bara tiden så är det ju inga problem, så här i vårtider så känner i allafall jag att jag har väldigt lite tid över för RBR, kanske fler än jag som känner lika!?

kanske något att tänka på nu inför "vårsäsongen"



Sedan så tycker jag att WRC1 och WRC2 skulle kunna slås ihop till en klass
skiljer ju nästan ingenting mellan vissa bilar i WRC2 och WRC1


förövrigt har jag bara en sak att tillägga KEEP UP THE GOOD WORK!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Benjamin A. Ward
Posts: 22
Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm

Post by Benjamin A. Ward »

Jeg synes at WRC 1 og 2 burde fortsatt være egne klasser, men at kanskje årsmodellene på bilene burde justeres ned til maks 02 på WRC 2? På denne måten er det flere biler som er likestilt i klassen (03 Focusen er rimelig overlegen), og det kan bli en tettere fight mellom de forskjellige bilene.

Lengden på løpene synes jeg har vært bra! Samtidig mye mer moro å kjøre på reduced (Har dette blitt gjort hele sesongen?).

Nok en gang; Kjempe jobb av dere som styrer dette! :D
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Benjamin A. Ward wrote:Jeg synes at WRC 1 og 2 burde fortsatt være egne klasser, men at kanskje årsmodellene på bilene burde justeres ned til maks 02 på WRC 2? På denne måten er det flere biler som er likestilt i klassen (03 Focusen er rimelig overlegen), og det kan bli en tettere fight mellom de forskjellige bilene.

Lengden på løpene synes jeg har vært bra! Samtidig mye mer moro å kjøre på reduced (Har dette blitt gjort hele sesongen?).

Nok en gang; Kjempe jobb av dere som styrer dette! :D

Ett riktigt bra förslag Benjamin. Jag håller med dig till 110% beträffande wrc2 klassen :wink:
Benjamin A. Ward
Posts: 22
Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm

Post by Benjamin A. Ward »

Hyggelig å høre Erik! :) Får håpe det er flere som er enige.

Når starter forøvrig den neste sesongen? Hadde ikke fått med meg at den ble avsluttet nå jeg (Sier litt om hvor mye jeg har fulgt med her den siste tiden).
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tycker det har funkat bra, Men skulle gärna se en egen Volvo klass. O sen ett stort tack till er som lägger ner massa jobb för att vi ska ha kul,
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mitt förslag :idea:
WRC = Alla WRC + A8
PWRC = N4 + S2000
JWRC = S1600 + N3
Gr H = Volvo (ev Porsche)
Tack till alla i admin som kämpar och står i med den här serien :smt023
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Hasses förslag håller jag på !
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Hasse Onkamo wrote:Mitt förslag :idea:
WRC = Alla WRC + A8
PWRC = N4 + S2000
JWRC = S1600 + N3
Gr H = Volvo (ev Porsche)
Tack till alla i admin som kämpar och står i med den här serien :smt023
haha hasse att ha S1600 och N3 är ungefär som att ha volvo och fiesta i samma klass....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

låt det var som det är kanske dela upp volvo och fiesta om nått ska göras

men ford focus wrc 03 ska nog ligga i WRC1 den går för bra....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:
Hasse Onkamo wrote:Mitt förslag :idea:
WRC = Alla WRC + A8
PWRC = N4 + S2000
JWRC = S1600 + N3
Gr H = Volvo (ev Porsche)
Tack till alla i admin som kämpar och står i med den här serien :smt023
haha hasse att ha S1600 och N3 är ungefär som att ha volvo och fiesta i samma klass....
Gör en test tävling Kenneth Du kör 1600 och jag N3. En sträcka från varje land :!:
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Hasse Onkamo wrote:
Kenneth Nyström wrote:haha hasse att ha S1600 och N3 är ungefär som att ha volvo och fiesta i samma klass....
Gör en test tävling Kenneth Du kör 1600 och jag N3. En sträcka från varje land :!:
Det är värst vad ni smånyps hela tiden. Det är ju nästan så att man tror att ni är kära. :lol:

Tycker nog att volvon ska få en egen klass, frågan blir ju då var man gör av fiestan...

Är nog böjd att hålla med Hasse; WRC = alla WRC + A8. Tycker nog att jag hänger med relativt bra med evo 6:an, och jag är ju inte ens duktig... :wink:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Hasse Onkamo wrote:
Kenneth Nyström wrote:
Hasse Onkamo wrote:Mitt förslag :idea:
WRC = Alla WRC + A8
PWRC = N4 + S2000
JWRC = S1600 + N3
Gr H = Volvo (ev Porsche)
Tack till alla i admin som kämpar och står i med den här serien :smt023
haha hasse att ha S1600 och N3 är ungefär som att ha volvo och fiesta i samma klass....
Gör en test tävling Kenneth Du kör 1600 och jag N3. En sträcka från varje land :!:
jag kommer aldrig att köra 2wd =) men jag skulle förmodligen spöa dig med N3 ja....men tycker det är lite löjligt att dom som kör volvo vill dela på fiesta o volvo och sen lägga fiestan med N3 *S* blir ju exakt samma sak.....

då måste ju vi dela på S2000 och N4 då....för N4 är ju långsammare än S2000


näe låt klasserna vara men flytta över Focus 03 till wrc1.... ska man göra alla nöjda då blir det mycket ändringar
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Benjamin A. Ward
Posts: 22
Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm

Post by Benjamin A. Ward »

Det er helt klart positivt å ha to forskjellige WRC-klasser, da det finnes mange morsomme biler som ikke er like raske som de beste bilene.
Om man skal slå sammen klassene, må man jo strengt tatt enten kjøre C4, 06 Focus eller 06 Xsara for å kunne holde følge. Med bare tre biler i toppen, blir det jo lite variasjon på startlistene.

For at flere skal kunne benytte seg av de mange eldre og nostalgiske bilene, synes jeg det er smart å opprettholde en WRC2 klasse, slik at også disse kan kjempe om seier for seg selv.
Om man atpåtil lar 2002 modeller være de nyeste tilgjengelig i klassen, er det enda flere biler som kan være med å kjempe om plasseringene.
Om WRC2 beholdes i serien, kommer jeg helt klart til å fortsette i denne klassen.
Post Reply