RSRBR 2010

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Ännu ingen som har ett svar på hur jag gör för att använda mina setuper?
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fredrik Wengberg wrote:Ännu ingen som har ett svar på hur jag gör för att använda mina setuper?
Jag undrar samma Fredrik, :wink:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Ulf Carlsson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Hej!

Jag har nu fått igång spelet, men vet inta vad jag gör för fel för min profil sparas inte,Jag måste ändra inställningarna för ratten bl.a varje gång jag startar spelet.Sen undrar jag om jag kan använda mina setuper som jag gjort och var lägger jag in dom i så fall? I Saved Games mappen som vanligt eller?, Hur vet jag vilken slot jag skall ha på filerna, finns ju en jädra masa bilar i spelet?

Tacksam för svar.
Har gjort ett litet test Rally som startar 18,00
focus 06 ska tydligen heta 0slot0
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg vet ikke om det fungerer. Jeg har laget en del setups før jeg har startet på prøvene, men ingen av dem ligger lagret når jeg skal prøve å hente frem på neste prøve.

Men prøv, så ser man fort om det fungerer eller ikke :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Roy Magnes wrote:Jeg vet ikke om det fungerer. Jeg har laget en del setups før jeg har startet på prøvene, men ingen av dem ligger lagret når jeg skal prøve å hente frem på neste prøve.

Men prøv, så ser man fort om det fungerer eller ikke :)
Jag har testat flera varianter men inget fungerar,
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Jag ska försöka bringa lite klarhet vad som gäller med setuper i RSRBR2010.Jag är dock ingen expert och kan långt ifrån allt.Vad som gäller överföring av setuper från tjekiska pluginet har bara hunnit experimentera lite ,återkommer längre ner i texten.
När man är inne i RSCenter och ska välja bil så väljer man först en "Pack"med bilar t.ex A8W-06,under "Car"i denna pack finns bl.a Ford Focus WRC 06 på andra sidan om rutan med bilmodellen finns en mapp med ett öga på,tryck på mappen så kommer en bild av bilen med fakta,i vänstra över hörnet står med gul text vilken slot som just den bilen finns i den "Packen"( i detta fall Car slot 6).
Eftersom det finns 6st olika "Mod" för varje sträcka så sparas setupen för moden i en speciell map,tex. Tarmac mod.Går att spara 3st setuper för varje bil i varje "Mod"
Gå in i utforskaren och öppna spelmappen,gå till mappen Saved Games.Här finns nu en massa mappar som setuperna lagras i.För att hitta den setup man vill titta på så för man första leta upp vilken car "pack" som bilen låg i idetta fall A8W-06,nu finns det en mapp för varje underlag A8W-06_Tarmac, A8W_06Gravel o.s.v.I mapen finns setuperna i detta fall Ford Focus WRC2006 på slot6.


Vad jag kommit fram till när det gäller setuper från tjekiska pluginet så verkar det som att man kan använa dessa när man använder normal mod,dvs.spela med orginal sträckorna.Gick inte att ta en asfaltsetup och köra med den på en Englanssträcka i Tarmac Mod.Man får helt enkelt prova sig fram.Vet inte om spelet har någon liknande funktion som Tjekiska som automatiskt kola om setupen är godkänd.
Låter det krångligt så finns jag på msn rally_walle@hotmail.com eller muntligt (vilket känns enklare) på Skype som rally_walle
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tack Christer för tipsen.Men kan du också berätta en annan sak för mig.Varför får jag sämre grafik i RSRBR än vad jag får i "vanliga" RBR?. Jag kör på samma upplösning i båda.....
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Fredrik Wengberg wrote:Tack Christer för tipsen.Men kan du också berätta en annan sak för mig.Varför får jag sämre grafik i RSRBR än vad jag får i "vanliga" RBR?. Jag kör på samma upplösning i båda.....
Har du provat att skriva in vilken upplösning du vill ha i RBRini i RSRBRCenter,finns näst längst ner till höger om där man väljer "Pack","Mod","Car"osv.Kryssa i rutan längst upp till vänster också.Enda lösningen jag kan komma på just nu.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Christer Wallin wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Tack Christer för tipsen.Men kan du också berätta en annan sak för mig.Varför får jag sämre grafik i RSRBR än vad jag får i "vanliga" RBR?. Jag kör på samma upplösning i båda.....
Har du provat att skriva in vilken upplösning du vill ha i RBRini i RSRBRCenter,finns näst längst ner till höger om där man väljer "Pack","Mod","Car"osv.Kryssa i rutan längst upp till vänster också.Enda lösningen jag kan komma på just nu.
Tack Christer, du är en klippa. :-)
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kostar det köra RSRBRLive2010 World Championship? :)
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Erik Brodin wrote:Kostar det köra RSRBRLive2010 World Championship? :)
nej, och det där stod lite luddigt. det är att man får byta bil hejvillt tills det datum som står (gratis bilbyte) och sedan kostar det ett bilbyte och man fick byta bil ca.3 gånger tror jag..

på tal om att det kostar eller ej någon som vet om man måste donera för att lägga upp rallyn om inte vart i så fall ?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Rasmus Harrström wrote:
Erik Brodin wrote:Kostar det köra RSRBRLive2010 World Championship? :)
nej, och det där stod lite luddigt. det är att man får byta bil hejvillt tills det datum som står (gratis bilbyte) och sedan kostar det ett bilbyte och man fick byta bil ca.3 gånger tror jag..

på tal om att det kostar eller ej någon som vet om man måste donera för att lägga upp rallyn om inte vart i så fall ?
Nej det kostar inget att lägga upp rally,
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Ulf Carlsson wrote:
Rasmus Harrström wrote:
Erik Brodin wrote:Kostar det köra RSRBRLive2010 World Championship? :)
nej, och det där stod lite luddigt. det är att man får byta bil hejvillt tills det datum som står (gratis bilbyte) och sedan kostar det ett bilbyte och man fick byta bil ca.3 gånger tror jag..

på tal om att det kostar eller ej någon som vet om man måste donera för att lägga upp rallyn om inte vart i så fall ?
Nej det kostar inget att lägga upp rally,
var kan man göra en sådan rolig sak då ?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Gå in i RScenter, /Public sessions/Public sessions,

Så är det vid vita markeringen,
Attachments
RSC 3.JPG
RSC 3.JPG (7.86 KiB) Viewed 3987 times
User avatar
Rickard Widén
Posts: 147
Joined: 2009 Sep 03 8:16 pm

Post by Rickard Widén »

Har installerat och provkört,skit kul men går det å få bättre ljud på bilarna? Lite tråkigt ljud tycker jag.
Post Reply