Problem med spelet efter ominstallation.

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Erik Ljung
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 27 8:44 pm

Problem med spelet efter ominstallation.

Post by Erik Ljung »

Min dator dog här strax innan nyår och nu när jag fått igång den igen och ska installera rbr. Allt funkar fint tills man kört en sträcka. då dör spelet. spelar ingen roll om det är i spelet eller pluginet.
Har även testat att installera det på en annan hårddisk med blandat resultat. Spelet funkar men jag måste ställa kontrollerna varje gång jag startar spelet och det finns ingen saved games mapp i rbr mappen.
Jag har mina aningar om att det är nått med windows 7 som vill dumma sig.
Är det nån som har nått tips på mina problem?
Mvh/ Erik
Rally är det roligaste man kan göra med byxorna på
Erik Ljung
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 27 8:44 pm

Post by Erik Ljung »

Jag har suttit och pillat lite och kommit fram till att spelet funkar. Men endast med orginal bilarna. Så fort jag lägger in en annan bil så dör spelet efter nån sträcka. Finns det nån som kan tänkas ha nån idé på vad det kan vara?
börjar bli smått desperat nu!
Rally är det roligaste man kan göra med byxorna på
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Ljung wrote:Jag har suttit och pillat lite och kommit fram till att spelet funkar. Men endast med orginal bilarna. Så fort jag lägger in en annan bil så dör spelet efter nån sträcka. Finns det nån som kan tänkas ha nån idé på vad det kan vara?
börjar bli smått desperat nu!
Har du lagt in uppdateringarna ??
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Har du lagt in Z.dll i pluginmappen?
Image
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Hej på er
tänkte låna lite plats...tänkte mej på en comebak med lite ny utrustning men är tvär dålig på datorer och kommer nog behöva mycket hjälp, men de jag har problem me nu är att bara komma till download sidan och få tag i det viktigaste. nån som kan vara lite skyst och förklara hur ja ska bära mej åt?

Tack på förhand
Impreza for live!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Erik Andersson wrote:Hej på er
tänkte låna lite plats...tänkte mej på en comebak med lite ny utrustning men är tvär dålig på datorer och kommer nog behöva mycket hjälp, men de jag har problem me nu är att bara komma till download sidan och få tag i det viktigaste. nån som kan vara lite skyst och förklara hur ja ska bära mej åt?

Tack på förhand
Det finns nu en sektion som heter download i forumet. Kolla där så hittar du det du behöver.
Läs igenom instruktionerna i den sektionen med så finns det mesta där.
Post Reply