SM/NM- Serien

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tjena. Har ni någon tabell eller något annat liknande, så man vet vilka tävlingar som är kvar. Vill vara med o gasa nu när allt funkar igen:))
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Hasse Onkamo wrote:Tjena. Har ni någon tabell eller något annat liknande, så man vet vilka tävlingar som är kvar. Vill vara med o gasa nu när allt funkar igen:))
sista deltävlingen idag, slutar 23.59...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Brodin wrote:
Hasse Onkamo wrote:Tjena. Har ni någon tabell eller något annat liknande, så man vet vilka tävlingar som är kvar. Vill vara med o gasa nu när allt funkar igen:))
sista deltävlingen idag, slutar 23.59...
OK
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

stämmer, det går enligt verklighetens tävlingar.

nästa säsong börjar med svenska rallyt i februari om inte norrmännen kör nån tävling tidigare.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Det bruker å gå et par norske løp i januar, men det skal jeg sjekke opp. Jeg tror vi skal sette opp en kalender med datoer for neste sesongen, denne her ble litt "på lykke og fromme" :lol:
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

som vi diskuterat nu så kan det bli en väldigt stressig vintersäsong ;)
hoppas alla gillar det vita underlaget :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:som vi diskuterat nu så kan det bli en väldigt stressig vintersäsong ;)
hoppas alla gillar det vita underlaget :D
Jag avvaktar. Någonting kommer väl igång för eller senare.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Erik pratar om en vinterserie så det är inte helt omöjligt att det kommer köras mycket i vinter.

jag och roy har iaf pratat igenom det lite och som det ser ut nu så kan det bli 2 tävlingar i januari och 3 i februari i SM/NM serien (efter koll på SM resp NM´s kalendrar för nästa år)

totalt verkar det bli 12 tävlingar från januari till oktober.


detta är dock väldigt preliminärt, vi skall diskutera mer under hösten.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:Erik pratar om en vinterserie så det är inte helt omöjligt att det kommer köras mycket i vinter.

jag och roy har iaf pratat igenom det lite och som det ser ut nu så kan det bli 2 tävlingar i januari och 3 i februari i SM/NM serien (efter koll på SM resp NM´s kalendrar för nästa år)

totalt verkar det bli 12 tävlingar från januari till oktober.


detta är dock väldigt preliminärt, vi skall diskutera mer under hösten.
Ja vinter passar bra. Sen till våren vet jag inte hur det blir, men det visar sig.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:som vi diskuterat nu så kan det bli en väldigt stressig vintersäsong ;)
hoppas alla gillar det vita underlaget :D
Jag avvaktar. Någonting kommer väl igång för eller senare.

Hasse Hälsingeserien drar snart igång och jag ser fram emot att se dig vara med o slåss i A 2wd med en Fiesta ST =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:som vi diskuterat nu så kan det bli en väldigt stressig vintersäsong ;)
hoppas alla gillar det vita underlaget :D
Jag avvaktar. Någonting kommer väl igång för eller senare.

Hasse Hälsingeserien drar snart igång och jag ser fram emot att se dig vara med o slåss i A 2wd med en Fiesta ST =)
Ja kommer garanterat Kenneth :wink:
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Ja da begynner det vel og gå mot en ny sesong :) Vi har vært så heldig at vi har fått kjøpt oss en Evo IX til årets sesong, trodde det ikke skulle bli noe kjøring på oss i år da det ikke gikk helt rett vei med sponsorer.

Vi har pr.dags dato INGEN sponorer enda, men dette er en ting vi håper ordner seg etterhvert, Vi kommer ihvertfall til start i første løp da vi har fått skrapt sammen siste rest av penger :)

Vi håper at vi kan være med og kjempe i toppen etterhvert, vi har i hvertfall utrolig bra oppsett på bilen nå, så nå er det bare meg og kartleseren det står på, i hvertfall ikke bilen for den er helt super :)

Vi har ett mål for sesongen det er top 8 i N4/S2000 klassen, men en top 5 Hadde vært helt supert :) ( Noe jeg faktisk tror er mulig om vi holder oss på veien )

Vil rette en stor takk til Rasmus Harrstöm for hjelp med Skin, Bent-Arne Molin for setups og Roy Magnes for hjelp med masse diverse ting :)
/ / Wolden
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Ja da Har vi fått kjørt litt test med den nye bilen. kjørt ca 250-300km med test bare idag og nå har vi videre utvikla setupen som vi fikk og nå passer den oss helt 100%.

Vi fortsetter med testing fremover for og være best mulig forberdt til første SMNM runde til helgen :) Og forhåpenligvis er vi med og kjemper i topp 3-5 :)

Var faktisk noen publikumere og fotografer ute på test veien også, så da har jeg fått ett bilde jeg kan slenge opp :) Ikke så mye og skryte av siden vi bare har en "ren" bil :)

Image
Ønsker og holden tidene hemmelig :)


Gleder meg til og fortsette med det vi har nå :)
/ / Wolden
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Jag har glömt bort vad jag anmält mig i för bil :oops: :D Jag tror det var Fiesta 2000
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det är ny Säsong och vi kör inte med anmälningar, så det är bara att välja bil inför första tävlingen och köra.

notera dock att vi kommer INTE ha med några WRC eller A8 bilar förutom Focus 06 och Citroen C4 08 (de kommer bytas mot Fiesta WRC och DS3 WRC så fort de kommer)

i övrigt är det N4/S2000 i en klass.
kommer dock inte ihåg på rak arm vad vi sade om 2WD, men jag tror vi sade bara S1600 (inkl R3)

anledningen att vi bara kör Focus 06 och C4 är för att det är väldigt få som kör något annat, dessutom är det garanterat att de är hyggligt jämnlika.
och som en 3e anledning är det för att "simulera" det nya WRC reglementet tills de nya bilarna kommer.
Post Reply