Skall köpa ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

Skall köpa ny ratt

Post by Niclas Jagerhult »

Hade tänkt mej att köpa ngt medlaktigt i pris
Fick tips om Logitechs Driving Force Pro...Någon som kör som har en sån, eller har kört med med en sådan rat som vill dela med sej av sina upplevelser (Bra/dåligt)?
//Jaeger
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Ja kör me DFP och den är ju helt ok! Men självklart när man ser dom stora grabbarna använda H-lådan på G25 då känns de uselt,beror på vad du ger för en ratt..Har du lust lägga ut 2000-2500 för en G25 tror ja du ska göra de? DFP är väldigt rolig me 900 graders vridningen och du hade väl en momo innan så den vet du väl...En DFP är bra för sitt pris iaf !
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Mm...nej, ajg e så jävla trött på MOMOns krångel...men DFPn låter intressant...kan ju inte lägga ut så fruktansvärt mkt pengar :P
//Jaeger
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Jag hade momo innan och nu DFP och först var de svårt att ställa om sig men nu gillar jag den skarpt !
DFP har mkt bättre forcefeedback och sen kan man svänga mera i hårnålar så man tjänar tid!
Dom enda nackdelarna mot momo är att ratten är mkt tunnare och att paddlarna på baksidan är så små! annars är den bättre på allt än momo

Klart att man vill ha en G25 men men :? priset :cry:
Testade den dock hemma hos Janne Onkamo och jag blev en ny börjare direkt :D faan så svårt de va att få in att man ska använda kopplingen :oops:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag kör med G25 och den är å rekommendera men då är det då priset som är lite högt dårå. Jag kör inte med H-Lådan pga att jag kör skoda fabia 06 och den är 5 växlad...växlar alltid för mycket :P :P

PS. Det är svårt att köra GrN med G25 :P
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Peter: Hehe, okej..Jo min erfarenhet av MOMO force feedbacken e att den e skitkass :S Bara rycker å nkycker lite slumpvis

Dennis: Okej...Vrf svår med GrN + G25?
//Jaeger
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

vet inte riktigt än men momo ratten va så stabil vid min sorts körning och G25 då kan du ju ställa in i windows hur mycke graders styrning och ändrar jag passar det inte wrc :P

Det handlar nog om vana ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Nån som vet vart man kan köpa en DFP?, har kollat på webhallen och discshop och där fanns dom inte
//Mackan
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Jag köpte ratt jäveln igår :P På Computer City, vid infraCity i Upplands Väsby...
//Jaeger
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Det verkar som om den ratten är svår att hitta, Jag köpte min av datorbutiken.com i januari men tydligen så finns den inte kvar där. En anledning är ju att ratten är anpassad för PS2 och den funkar inte på PS3 vad jag vet.

Jag kolla på prisjakt och där finns det 4 butiker som säljer.
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag har haft samma krångel med både DFP och momo med kalibreringsproblem och mätarna rörde sig väldigt hackigt. DFP ratten är helt ok men pedalerna är precis lika till DFP och momo och dom är jag inte ett dugg nöjd med. ofta låg också bromsen på lite grann hela tiden. Vissa har ju inga problem men jag vet många, många som har samma problem.
För mig finns inget annat alternativ än G25, enda problemet med den är att ibland har det hänt att jag fått i 2 växlar på en gång när jag använder växelspaken.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Jag använder DFP och de ända problemet jag har är att jag får i 2,3,4 växlar på en och samma gång när jag ska växla upp me paddarna... Annars är ja nöjd me den men G25 skulle inte va fel :roll:
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Post by Daniel Hallsten »

Jag har testat en G25a och ja tycker den e klockren bara man kört en stund o får in flytet med växlarna.. i Början så kunde man få i 6an när man skulle i med 3ans växel.. Men som sagt, efter ett tag så gick det bra.. Härligt o köra ed den iaf.. Rikigt skön känsla.. Hade jag pengarna så skulle ja köpt den direkt.. Det va min åsikt iaf :D
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Jag köpte min G25 för 749:- Telia har ett erbjudande om man förbinder sig i 1 år till med 8Mbit tror det var 300:- om man går upp till 24Mbit.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Tomas Nordins wrote:Jag köpte min G25 för 749:- Telia har ett erbjudande om man förbinder sig i 1 år till med 8Mbit tror det var 300:- om man går upp till 24Mbit.
Tack för tipset!!
Beställde precis en G25 ratt , så nu åker MOMON ut....
Post Reply