Skall köpa ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hej Har jag tur så kan jag också köpa G25 för 699 hos Telia :D

Men om jag fattar det hela rätt så finns det en hel del olika inställningar för att ratten ska funka bra :? Kan ni andra killar som har ratten skriva lite hur man ställer in ratten så den passar RBR . Vissa värden är så klart väldigt personliga. Samt lite allmäna bra tips hur man kommer igång bäst med ratten (bra o veta grejor som inte står i instruktionsboken)

Blev lite skraj när jag skummade över lite angående G25an så ni får gärna göra mig säker igen :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Hej Har jag tur så kan jag också köpa G25 för 699 hos Telia :D

Men om jag fattar det hela rätt så finns det en hel del olika inställningar för att ratten ska funka bra :? Kan ni andra killar som har ratten skriva lite hur man ställer in ratten så den passar RBR . Vissa värden är så klart väldigt personliga. Samt lite allmäna bra tips hur man kommer igång bäst med ratten (bra o veta grejor som inte står i instruktionsboken)

Blev lite skraj när jag skummade över lite angående G25an så ni får gärna göra mig säker igen :D
Köp den du så ska ja hjälpa dig sen. Finns säkert fler som hjälper dig när du har köpt den
:D :wink:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:Hej Har jag tur så kan jag också köpa G25 för 699 hos Telia :D

Men om jag fattar det hela rätt så finns det en hel del olika inställningar för att ratten ska funka bra :? Kan ni andra killar som har ratten skriva lite hur man ställer in ratten så den passar RBR . Vissa värden är så klart väldigt personliga. Samt lite allmäna bra tips hur man kommer igång bäst med ratten (bra o veta grejor som inte står i instruktionsboken)

Blev lite skraj när jag skummade över lite angående G25an så ni får gärna göra mig säker igen :D
Köp den du så ska ja hjälpa dig sen. Finns säkert fler som hjälper dig när du har köpt den
:D :wink:

Tack Hasse Du är en klippa :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

hej. jag gick in på Telias hemsida för att kolla lite om det där angående G25 men jag hitta det inte..Någon som kan skicka länken??skulle ju vara coolt att ha en G25 när man själv har en MOMO som krånglar då och då :?
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Anton // se denna länk: https://www.tewss.telia.se/privat/admin ... al.product


Lycka till
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

tackar:)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hej Blir lite orolig när man läser om g25an på olika forum o det gäller då växelspaken. Är det dålig kvalite på den :?: Om nu den har varit dålig så länge varför har inte logitech isf förbättrat den :?: :?
Vad tycker ni här på RBR :?: Har ni haft problem :?:

MVH ANDERS
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag använder i princip aldrig H-shiftern. Så den håller bra :wink: Jag är snabbare med paddlarna oavsett spel. Så jag har Shiftern i "sekventiellt läge" och när jag kör rbr är det min handbroms.

Jag har kanske varit med om att dubbelväxla med paddlarna tre gånger, men då har jag själv varit lite tveksam med växlingen. Så för mig har det inte varit något att tala om.

I övrigt är G25:an tveklöst den bästa ratt jag haft. Inte haft några problem alls med den. Känslan är oöverträffad av de de rattar jag hittat för rimliga pengar.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:Jag använder i princip aldrig H-shiftern. Så den håller bra :wink: Jag är snabbare med paddlarna oavsett spel. Så jag har Shiftern i "sekventiellt läge" och när jag kör rbr är det min handbroms.

Jag har kanske varit med om att dubbelväxla med paddlarna tre gånger, men då har jag själv varit lite tveksam med växlingen. Så för mig har det inte varit något att tala om.

I övrigt är G25:an tveklöst den bästa ratt jag haft. Inte haft några problem alls med den. Känslan är oöverträffad av de de rattar jag hittat för rimliga pengar.

Erik Då använder du alltså inte växelspaken alls mer än till handbroms :?:
Ja då håller den ju :D Är det bara när man kör med H shiftern som den pajar :?: om man kör sekventiellt läge med växelspaken håller den då :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alltså det är svårt för mig att svara på då den håller för mig. :wink:
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Jag kör sekventionellt med spaken och än är då lägena korta och fina, fast jag har ju inte använt den i mer än c:a 3 veckor. Men jag håller med Erik bästa ratten jag haft än så länge. Har använt bra många olika thrustmaster rattar fram tills nu.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Tomas jag gick in och kolla det där om G25 och vi har redan Telia bredband och som jag fatta det måste man köpa Ratten tillsammans med ett nytt bredband,Kan man få ratten för samma pris om man bara vill köpa ratten??Är det någon som vet så kan ni gärna skriv :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag blev sugen på lite ratt träning så jag tog fram min gamla Momo ratt (svarta) I vissa delar på banan känns det kanon med ratten men för det mesta inte bra :cry: Graderna i rbr är ju en smak sak men finns det några fler ställen som man kan ändra :?: Finns det någon här som använder Momo får ni gärna ge lite tips i inställningarna... Har försökt flera gånger att köra med ratten men det har känts som att köra en båt + retursladar som jag inte hinner parera :oops: Så min Ps2 kontroll har alltid kommit fram igen.....Men jag känner att jag alltid ligger efter i tid så något måste jag göra :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

du kör alltså med en handkontroll !!!? ja isåfall har du MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYCKET kvar att ge....finns ju inte ens olika grader gas och broms då ? kan man vänsterfotbromsa? nää installera ratten och försök vänj dig
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jag tycker G25an är kanon. Hade innan MOMO o den va ok i några månader. Sen började problemen, På G25 använder ja jämt sekventiella vxl spaken. Vänster paddel har jag till handbromsen. Ratt inställningar är - Max steering lock 554 / Logitech programmet 306
Post Reply