Skall köpa ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Jaså! Ja, kan han så ska väl jag också kunna.....eller...verkar dock inte så. :)
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Anders Alm wrote:
Oskar Olsson wrote:540 grader i windows och i spelet är bäst tycker jag, och det är iallafall det verkligaste... 125% effektstyrka i windows och alla FF effekter på fullt i spelet är också manligast :lol:

Själv bromsar jag aldrig med högerfoten och vaför skulle man göra det? Totalt onödigt och ingen WRC förare gör väll det numera vad jag vet?
Håller du full gas hela tiden :?: Bara reglerar hastigheten med vänsterbromsen o med växel lådan :?:
Eh, nej... Jag gasar och bromsar inte samtidigt mer än kanske 10% broms eller 10% gas vod gasning/bromsning... Väänsterbromsa heter det när man bromsar med vänster fot, det har inget att göra med om man gasar eller inte...

Det stämmer att Didier Auriol inte vänsterbromsade, men jag är nästan 100% att Sebastien Loeb vänsterbromsar... Eller rättare sagt jag vet att han gör det.
Oskar Brorsson
Posts: 17
Joined: 2007 Apr 17 7:26 pm

Post by Oskar Brorsson »

Jag kan ha fel men jag har för mig att jag hörde att markko märtin inte körde med vänsterbroms men att han sista året börja köra med vänsterbroms. kan hända att det var endas på asfalt han inte använde sig av vänsterbroms
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote: Det här ställer du in på själva rbr spelet - Max steering lock 554
och det andra ställer du in på Logitech programmet. Du går in via Alternativ och väljer Globala enhets inställningar. Där har jag ingenting i bockat, plus att allt står på 100% utom ratt inställningar. Den har jag ändrat till 306 grader..
hittar ej var jag ställer in 306 grader till momo ratten :oops: Fast momo har kanske inte den inställnings möjliheten :?:
MOMO har det inte. Du får vänta tills G25an är hemma :wink:
Nu är den beställd :D Fick betala 1099 ink spelet Race07 det är ju hyfsat pris tycker jag
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Det är inte hyffsat bra, det är SJUKT bra pris! 8)
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Så nu har G25 an kommit men den är svår att ställa in.
Är van att åka UTAN force feedback , G25 är ''lätt'' 5 i 12 till 5 över 12 sen är det lite trögare .
Kan man få bort detta?
Tycker att den är för trögstyrd helt enkelt....är inte van att den går tillbaks till centrumläge automatiskt..

TIPS på inst. mottages tacksamt

//Per
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

du vet hur du kommer till rattens inställningar? Där finner du massa kurvor sov och dra i, när ratten blir trögare så innebär det att det är ett stopp på hur mycket du ska kunna styra.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

avaktivera centreringsfjädringen.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

:oops:
Sådär nu börjar det likna nåt......Va visst lite trött å ivrig att få igång den.

TACK för tips
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ni som har eller har kört med MOMO ratten Handbromsen Knapp nr 4 eller kanske v- spaken neråt :?: I France funkar det inte alls i hårnålarna med handbromsen antingen för lite sladd eller för mycket med genings straff som ett brev på posten... Jag kör med v-spaken neråt ...
Annars känns det rätt så bra nu, bilen går mycket lungnare på vägen nu med vänsterbromsningen. Tiderna är väll inte kanon men :cry:
Kör faktiskt med automat tycker det är lättare nu i början hoppas på att gå över i ett senare tillfälle. Kanske börjar man använda H- lådan sen med G25an :D :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

vxl spak neråt....
Kör du med aut så blir det nästan omöjligt att få flyt i hårnålarna!!

Per

P.S fan va dom ''nya'' wrc bilarna går fint!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Nu jävlar ska det racas :D Fick hem ratten idag..
Så nu får ni gärna dela med era värden ...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Per Isacsson wrote:
Tomas Nordins wrote:Jag köpte min G25 för 749:- Telia har ett erbjudande om man förbinder sig i 1 år till med 8Mbit tror det var 300:- om man går upp till 24Mbit.
Tack för tipset!!
Beställde precis en G25 ratt , så nu åker MOMON ut....
Bra val Per. Momon är inte i närheten av G25ans klass. Du kommer inte o bli missnöjd, GARANTERAT :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hej igen Fler frågor... Startar ni spelet ifrån Logitech profiler :?:
Måste man ladda ner något program eller nåt för att H lådan ska funka :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Anders Alm wrote:Hej igen Fler frågor... Startar ni spelet ifrån Logitech profiler :?:
Måste man ladda ner något program eller nåt för att H lådan ska funka :?:
Skapa en profil i Logitech profiler för rbr, sen kan du ställa in alla val för knappar o övriga settings som är specifikt för rbr. Efter du fixat dina inställningar så går du in under "alternativ/ använd profil i spel", och bockar för "tillämpa profiler för spel". Då får du dina inställningar för rbr automatiskt oavsätt hur du startar spelet.

Till er som har dubier angående g25:an så är mitt intryck att den är helt överlägsen alla andra rattar jag testat, hållbarheten kan jag dock inte säga nåt om än. Ett plus är att den även funkar på PS3:an så jag ser fram emot gran turismo 5 faktiskt.

För er som inte tror på g25 så har jag en momo till salu :)

B.t.w är det någon som vet hur man kan få knapparna på ratten att funka i menyerna i rbr? Skulle vilja ha kryssknappen som piltangenter och en knapp som enter och en som esc så slipper man tangentbordet helt inne i spelet men får det inte att funka.
Post Reply