Skall köpa ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:Jag tycker G25an är kanon. Hade innan MOMO o den va ok i några månader. Sen började problemen, På G25 använder ja jämt sekventiella vxl spaken. Vänster paddel har jag till handbromsen. Ratt inställningar är - Max steering lock 554 / Logitech programmet 306
Hasse Menar du graderna i G25an :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Anders Alm wrote:Så min Ps2 kontroll har alltid kommit fram igen.....
Finns säkert fler som använder handkontroll :roll:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jimmy Alfredsson wrote:
Anders Alm wrote:Så min Ps2 kontroll har alltid kommit fram igen.....
Finns säkert fler som använder handkontroll :roll:
Jag trodde jag var ensam om det :oops:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:Jag tycker G25an är kanon. Hade innan MOMO o den va ok i några månader. Sen började problemen, På G25 använder ja jämt sekventiella vxl spaken. Vänster paddel har jag till handbromsen. Ratt inställningar är - Max steering lock 554 / Logitech programmet 306
Hasse Menar du graderna i G25an :?:
Det här ställer du in på själva rbr spelet - Max steering lock 554
och det andra ställer du in på Logitech programmet. Du går in via Alternativ och väljer Globala enhets inställningar. Där har jag ingenting i bockat, plus att allt står på 100% utom ratt inställningar. Den har jag ändrat till 306 grader..
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Anton // Jag hade också Telia 8Mbit innan, skrev bara i att jag förband mig att ha Telia 8 Mbit i 12 Månader till, det blev ingen månadskostningsökning utan bara ratten + spelet race 07 för 749 pix.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

ok tack tomas då ska jag nog beställa en G25 :D Anders jag Andvänder en MOMO och jag har steering på 641 grader tror jag och det fungerar för mig men nu tror jag att jag ska köpa en G25
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:Jag tycker G25an är kanon. Hade innan MOMO o den va ok i några månader. Sen började problemen, På G25 använder ja jämt sekventiella vxl spaken. Vänster paddel har jag till handbromsen. Ratt inställningar är - Max steering lock 554 / Logitech programmet 306
Hasse Menar du graderna i G25an :?:
Det här ställer du in på själva rbr spelet - Max steering lock 554
och det andra ställer du in på Logitech programmet. Du går in via Alternativ och väljer Globala enhets inställningar. Där har jag ingenting i bockat, plus att allt står på 100% utom ratt inställningar. Den har jag ändrat till 306 grader..
hittar ej var jag ställer in 306 grader till momo ratten :oops: Fast momo har kanske inte den inställnings möjliheten :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag testar vidare :D fan va svårt att få in känslan i ratten, provar att ha låg FFB för jag upplever det svårt att parera sladdar med hög :?
En annan fråga.. vänsterbromsar ni mycket :?: Tycker bilen blir rätt lugn när jag v.bromsar inför varje kurva (kanske inte varje :oops: ) Jag hittade en länk med bra tips för just ratt i RBR ( ni som har hållt på länge med det här har säkert redan sett den ) http://torttu.net/temp/rbr/steering_lag_fix.txt Är denna länk fortfarande bra :?:

Ha det
Anders
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

jag vänsterfotbromsar ganska mycket i snabba kurvor även i nån höger/vänster 2 ibland för att inte glida ut för mycket
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

e

Post by Niclas Jagerhult »

Jag vänsterbromsar fan hela tiden tkr jag :P
//Jaeger
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote: Hasse Menar du graderna i G25an :?:
Det här ställer du in på själva rbr spelet - Max steering lock 554
och det andra ställer du in på Logitech programmet. Du går in via Alternativ och väljer Globala enhets inställningar. Där har jag ingenting i bockat, plus att allt står på 100% utom ratt inställningar. Den har jag ändrat till 306 grader..
hittar ej var jag ställer in 306 grader till momo ratten :oops: Fast momo har kanske inte den inställnings möjliheten :?:
MOMO har det inte. Du får vänta tills G25an är hemma :wink:
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

540 grader i windows och i spelet är bäst tycker jag, och det är iallafall det verkligaste... 125% effektstyrka i windows och alla FF effekter på fullt i spelet är också manligast :lol:

Själv bromsar jag aldrig med högerfoten och vaför skulle man göra det? Totalt onödigt och ingen WRC förare gör väll det numera vad jag vet?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Oskar Olsson wrote:540 grader i windows och i spelet är bäst tycker jag, och det är iallafall det verkligaste... 125% effektstyrka i windows och alla FF effekter på fullt i spelet är också manligast :lol:

Själv bromsar jag aldrig med högerfoten och vaför skulle man göra det? Totalt onödigt och ingen WRC förare gör väll det numera vad jag vet?
Håller du full gas hela tiden :?: Bara reglerar hastigheten med vänsterbromsen o med växel lådan :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Kanske lite o.t men den senaste wrc-förare jag vet som INTE vänsterbromsade var väl Didier Auriol. :shock:
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Jag hörde nånstans att Loeb inte heller använder sej av vä-broms.
Post Reply