Skall köpa ny ratt

Problem eller tips om själva datorn
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Niklas Hellman wrote:
Anders Alm wrote:Hej igen Fler frågor... Startar ni spelet ifrån Logitech profiler :?:
Måste man ladda ner något program eller nåt för att H lådan ska funka :?:
Skapa en profil i Logitech profiler för rbr, sen kan du ställa in alla val för knappar o övriga settings som är specifikt för rbr. Efter du fixat dina inställningar så går du in under "alternativ/ använd profil i spel", och bockar för "tillämpa profiler för spel". Då får du dina inställningar för rbr automatiskt oavsätt hur du startar spelet.

Till er som har dubier angående g25:an så är mitt intryck att den är helt överlägsen alla andra rattar jag testat, hållbarheten kan jag dock inte säga nåt om än. Ett plus är att den även funkar på PS3:an så jag ser fram emot gran turismo 5 faktiskt.

För er som inte tror på g25 så har jag en momo till salu :)

B.t.w är det någon som vet hur man kan få knapparna på ratten att funka i menyerna i rbr? Skulle vilja ha kryssknappen som piltangenter och en knapp som enter och en som esc så slipper man tangentbordet helt inne i spelet men får det inte att funka.
Ja har också en MOMO över. Men den får grabben leka med istället för farsans G25 :D
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Hasse Onkamo wrote:
Niklas Hellman wrote:
Anders Alm wrote:Hej igen Fler frågor... Startar ni spelet ifrån Logitech profiler :?:
Måste man ladda ner något program eller nåt för att H lådan ska funka :?:
Skapa en profil i Logitech profiler för rbr, sen kan du ställa in alla val för knappar o övriga settings som är specifikt för rbr. Efter du fixat dina inställningar så går du in under "alternativ/ använd profil i spel", och bockar för "tillämpa profiler för spel". Då får du dina inställningar för rbr automatiskt oavsätt hur du startar spelet.

Till er som har dubier angående g25:an så är mitt intryck att den är helt överlägsen alla andra rattar jag testat, hållbarheten kan jag dock inte säga nåt om än. Ett plus är att den även funkar på PS3:an så jag ser fram emot gran turismo 5 faktiskt.

För er som inte tror på g25 så har jag en momo till salu :)

B.t.w är det någon som vet hur man kan få knapparna på ratten att funka i menyerna i rbr? Skulle vilja ha kryssknappen som piltangenter och en knapp som enter och en som esc så slipper man tangentbordet helt inne i spelet men får det inte att funka.
Ja har också en MOMO över. Men den får grabben leka med istället för farsans G25 :D
Åhh jag har 2st MOMO som ligger å skräpar..........nån som vill köpa?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

och jag har en gammal Formula EX liggandes :P
snacka om att byta upp sig... Formula Force EX till G25 :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Finns säkert någon stackare som kör med handkontroll, som vill köpa en ratt billigt :wink:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag vet en som kör med Tangentbord :D
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

jag har kört med en ratt momo, som gasen funkade mellan 30-85% på, gissa om det blev tokladd 8)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

I globala enhetsinställningar finns ju olika värden MEN vad betyder dom :?:
Ta tex fjädring eller dämpning skala 0-100 vad händer om man sätter den på 30 eller 60 eller kanske 100
På centrerings styrkan vad är lämpligt i RBR :?:

Lite nyfiken bara :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Anders Alm wrote:I globala enhetsinställningar finns ju olika värden MEN vad betyder dom :?:
Ta tex fjädring eller dämpning skala 0-100 vad händer om man sätter den på 30 eller 60 eller kanske 100
På centrerings styrkan vad är lämpligt i RBR :?:

Lite nyfiken bara :wink:
Fjädring o dämpning har väl att göra med styrkan på ff och tröghet i ratten, i rbr så kör jag med 150% för å få rätta feelingen, förhoppningsvis tar man det dessutom lite lugnare om det rycker mer i ratten :D .
Autocentrering kör jag aldrig med så inge vidare koll på det.
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Momo

Post by Daniel Molin »

Satt i går o körde i godan ro. Lungt o stabilt, efter ett vägbyte när jag skulle växla upp rasade växellådan. O nu menar jag inte i spelet utan på min momo ratt. Plockade ner den o tog "växelmekanismen" från vänster sidan så nu funkar det igen, men min fråga är om någon vet om det går o köpa dessa plastbitar med några fjädrar på för att ha i reserv?
Eller är det finito när det går sönder igen? Kanske lika bra att köpa G25 nästa gång det händer ;)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Momo

Post by Erik Persson »

Daniel Molin wrote:Satt i går o körde i godan ro. Lungt o stabilt, efter ett vägbyte när jag skulle växla upp rasade växellådan. O nu menar jag inte i spelet utan på min momo ratt. Plockade ner den o tog "växelmekanismen" från vänster sidan så nu funkar det igen, men min fråga är om någon vet om det går o köpa dessa plastbitar med några fjädrar på för att ha i reserv?
Eller är det finito när det går sönder igen? Kanske lika bra att köpa G25 nästa gång det händer ;)
Jag bytte mina brytare och monterade microswitchar på utsidan av ratten på en av mina gamla rattar.
Kolla här
Post Reply