Svårt med inställningar till Pribramsträckan
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
Svårt med inställningar till Pribramsträckan
Jag får inga bra inställningar till min Evo9:a för Pribramsträckan. Den har alldeles för lätt för att tappa greppet bak. Utgick ifrån min asfaltsetup och gjorde den mjukare. Nästan inga bakbromsar. Har även försökt ändra hjulvinklar och höjden bak men det hjälper inte. Det är framförallt vid inbromsningar men även när man tar kurvor i hög fart. Någon som har något tips eller rent av en setup att dela med sig?
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 59
- Joined: 2007 Jan 02 3:59 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Tycker den är ganska ok på asfalten men gruset är stora problem. Har några gamla fina rbr-online setuper som funkar bra på asfalten...Erik Persson wrote:Problemet för mig är att jag inte kan fo setupen bra någon stans. Kan inte lita på bilen på någon del av sträckan. Det känns bara skit och jag kommer aldrig att köra den i något sammanhang där jag inte absolut måste.
- Jimmy Alfredsson
- Posts: 138
- Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm
Jag kör oftast med Evo 9 N4. Fjädrarna är 150(mm?) runtom. Bromsarna 70/30 har dock inte optimerat dom för Pribam. Sen kör ja alltid på Dry-Gravel däck vid tort väglag Man märker inte av den ojämna vägen och inga problem att åka på dyngladd Kanske inte den mest klockrena setupen men passar iaf mig hyfsat på pribam
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Var har du gjort setupen i för land?? Alltså grus eller asfalt?? Det blir en stor skillnad var du gör den..Jimmy Alfredsson wrote:Jag kör oftast med Evo 9 N4. Fjädrarna är 150(mm?) runtom. Bromsarna 70/30 har dock inte optimerat dom för Pribam. Sen kör ja alltid på Dry-Gravel däck vid tort väglag Man märker inte av den ojämna vägen och inga problem att åka på dyngladd Kanske inte den mest klockrena setupen men passar iaf mig hyfsat på pribam
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Han måste göra dom på asfalt. Annars ändras hjulvinklarna, Jag föredrar asfalts däckAnders Alm wrote:Var har du gjort setupen i för land?? Alltså grus eller asfalt?? Det blir en stor skillnad var du gör den..Jimmy Alfredsson wrote:Jag kör oftast med Evo 9 N4. Fjädrarna är 150(mm?) runtom. Bromsarna 70/30 har dock inte optimerat dom för Pribam. Sen kör ja alltid på Dry-Gravel däck vid tort väglag Man märker inte av den ojämna vägen och inga problem att åka på dyngladd Kanske inte den mest klockrena setupen men passar iaf mig hyfsat på pribam
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Hasse vilka inställningar har du på din GrN bil I stora drag alltsåHasse Onkamo wrote:Han måste göra dom på asfalt. Annars ändras hjulvinklarna, Jag föredrar asfalts däckAnders Alm wrote:Var har du gjort setupen i för land?? Alltså grus eller asfalt?? Det blir en stor skillnad var du gör den..Jimmy Alfredsson wrote:Jag kör oftast med Evo 9 N4. Fjädrarna är 150(mm?) runtom. Bromsarna 70/30 har dock inte optimerat dom för Pribam. Sen kör ja alltid på Dry-Gravel däck vid tort väglag Man märker inte av den ojämna vägen och inga problem att åka på dyngladd Kanske inte den mest klockrena setupen men passar iaf mig hyfsat på pribam
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Det är helt okey Hasse Är det någon som vet hur man sparar Default setupen till denna ss Tycker den är okey med grusdäck men jag måste ändra lite ratt grader m.mHasse Onkamo wrote:Max höjd och krängarna på det mjukaste 18. Man behöver mycket fjädrings väg på den sträckan och mer rebound....för mycket o skriva....Vill inte ge för mycket ledtrådar. De är Janne som har gjort mina setup. Det är bättre ni frågar experten själv...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Ja körde med 504 grader då ja hade momo, Nu har jag 586 grader med G25anAnders Alm wrote:Det är helt okey Hasse Är det någon som vet hur man sparar Default setupen till denna ss Tycker den är okey med grusdäck men jag måste ändra lite ratt grader m.mHasse Onkamo wrote:Max höjd och krängarna på det mjukaste 18. Man behöver mycket fjädrings väg på den sträckan och mer rebound....för mycket o skriva....Vill inte ge för mycket ledtrådar. De är Janne som har gjort mina setup. Det är bättre ni frågar experten själv...
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Alltså när man kör Pribram i tex shakedown så kommer det upp en default setup som är anpassad till just Prib.. Kan man inte spara den setupen o fixa o trixa lite med den För gör man en Prib.. setupen i France blir det inge vidare .Jag är ju ingen expert men är det inte därför det är så svårt att få till en bra setup till PribramHasse Onkamo wrote:Ja körde med 504 grader då ja hade momo, Nu har jag 586 grader med G25anAnders Alm wrote:Det är helt okey Hasse Är det någon som vet hur man sparar Default setupen till denna ss Tycker den är okey med grusdäck men jag måste ändra lite ratt grader m.mHasse Onkamo wrote:Max höjd och krängarna på det mjukaste 18. Man behöver mycket fjädrings väg på den sträckan och mer rebound....för mycket o skriva....Vill inte ge för mycket ledtrådar. De är Janne som har gjort mina setup. Det är bättre ni frågar experten själv...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Jimmy Alfredsson
- Posts: 138
- Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm