Hamréus vintermodd

Vad är bra och vad behöver förbättras
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Hamréus vintermodd

Post by Erik Persson »

Nu finns Tommy Hamréus vintermodd att ladda hem på downloadsidan.

Den ger skitigare snö och ger ett lite mindre vintrigt finland. Rekommenderas till Rally Vännäs då det är betydligt lättare att se vägen.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Nån i församlingen som gjort nåt åt dom nya bakvända vintersträckorna? alltså med mer grus i, liknande Hamrèus vintermodd??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tja.. det är bara att installera dem EFTER hemreus vintermod så funkar det bra ;)

de tar nämligen texturerna från original sträckorna när de installeras och då blir det ju lämpligt nog hamreus texturer :)

funkar iaf så för mig.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:tja.. det är bara att installera dem EFTER hemreus vintermod så funkar det bra ;)

de tar nämligen texturerna från original sträckorna när de installeras och då blir det ju lämpligt nog hamreus texturer :)

funkar iaf så för mig.
Ja om man installerar Hamreus vintermod innan man installerar "reversed tracks".
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Tackar för tips!! Hatten av till dom kunniga...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:tja.. det är bara att installera dem EFTER hemreus vintermod så funkar det bra ;)

de tar nämligen texturerna från original sträckorna när de installeras och då blir det ju lämpligt nog hamreus texturer :)

funkar iaf så för mig.
Ja om man installerar Hamreus vintermod innan man installerar "reversed tracks".
var väl det jag skrev?
eller menade iaf, tack för förtydligandet.

sträckorna efter vintermodden altså ;)
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

har testat nu och fan va bra det blev med dom bakvända...men...sikakama blev kritvit..?? för er med??
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Clarence Blom wrote:har testat nu och fan va bra det blev med dom bakvända...men...sikakama blev kritvit..?? för er med??
japp
Post Reply