Klagotråd,forumet för allas trivsel

Vad är bra och vad behöver förbättras
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Klagotråd,forumet för allas trivsel

Post by Marcus Jansson »

Ska vara lite jävlig och gnälla lite...

1.Måste alla skapa nya trådar om allt? t ex. skin...Det finns säkert 10-15 trådar det står "kan du göra skins till min Subaru Impreza N12", "kan du göra skins med min teamloggo på en Ford Focus 01"

Kan inte alla försöka skriva i en tråd som heter skins,först för att jag pillar inte på skins så det känns så onödigt att kolla 5-6 trådar varje gång för att få bort "nytt inlägg knappen" som står och blinkar..


2.Istället för att skapa nya trådar om allt kolla egenom forumet,det finns 80% svar inom forumet,därför försök döpa alla trådar till istället för "hjälp!" så döper ni till "Physics 1.02 problem vid online körning" så kan man hitta tråden lättare...


3.Försök vara tydligare vid problem istället för att skriva tex "min evo 7 funkar inte när jag ska köra online" skriv istället "Min evo 7 som jag laddade hem via Download sidan här knövlar,jag har installerat den precis som det står och sen när jag loggar in på pluginnet står det "............." "


4.Gnäll inte på allt,stressa inte på ...knövlar din dator,spelet eller vad som helst,ha tålamod tillslut kommer någon skriva en förklaring till varför det inte funkar,prova jämt ominstallera spelet,physics,cars.ini och allt som kan göra att spelet inte funkar,kolla jämt gamla trådar även här...
Skriver du varje kvart :" hallå är det ingen som vet " blir det inte bättre..


5.försök att inte bidra till olagliga,otrevliga handlingar som gör att Erik kan få skuld till,till exempel : "var kan man ladda hem Magnus Ugglas nya skiva" nu för tiden är det olagligt att dela filer så försök att inte ta sånt här så ingen som läser får ont i magen...

Jag har nog gjort mycket av dom här felena fast tycker det är så jobbit när det blir nya trådar om ALLT och det är helt omöjligt att hitta saker man letar efter eftersom det är 50 trådar att bläddra genom....En del punkter överdrev jag kanske lite på men bara för att försöka få er att förstå..Tycker ibland det kan vara lite segt att kolla forumet när det bara står om skins och problem som svaret finns i forumet..


/Marcus gnällspiken Jansson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

mycket bra regler, för mig är de i stort sett självklara men det beror mest på att det är stenhårda regler på ett annat forum jag besöker regelbundet (med stenhårda menas att folk bannas om de bryter mot dem upprepade gånger)

har också ett par tillägg här..
när ni skapar en ny tråd så skriv tex TIPS: och därefter trådtiteln om ni vill tipsa om något speciellt...
går givetvis att använda andra ord också, kanske "FILM: häftiga rallyvurpor" om det är en filmtråd om rallyvurpor...
eller "BILD: dina rallybilder" om tråden skall handla om rallybilder som du tagit själv...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men samtidigt tycker jag att man inte ska vara rädda för att skriva i forumet. Starta en ny tråd om ni inte hittar det ni vill. Men sökfunktionen är mycket bra.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

givetvis...

men sök först...
så gör oftast jag (ja, ingen är helt perfekt)
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Självklart ska man inte vara rädd för att skriva annars har forumet ingen idé att finnas kvar,men du förstår vad jag menar va? man loggar in och ser 5 trådar med "skins" alla som kan göra skins kollar nog tråden ändå om allt ligger i en och samma tråd...

Andreas Karlsson,självklart sånt där är bra att tänka på....Jag tar inte det här som forumsregler och jag bestämmer inte över forumet eller något på sidan..Fast jag tycker det är träligt när alla trådar handlar om samma sak när svaret finns en scrollning neråt
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Jag saknar nånting i stil med gästboken från gamla sidan från typ 2006.. känns som allt blivit så "forumiserat" nu. Menar absolut inte att nuvarande forumet inte är bra, tvärtom! Se det inte som något negativt, bara en ide på en eventuell funktion man kan lägga till.

Edit: Tog bort lite eftersom det missuppfattades :oops:
Last edited by Jimmy Alfredsson on 2008 Jan 22 9:13 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alltså jag förstår inte riktigt vad som ska skrivas i en gästbok som inte kan skrivas här i forumet?

Det går ju att starta en tråd med skitsnack, eller nått.
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Erik Persson wrote:Alltså jag förstår inte riktigt vad som ska skrivas i en gästbok som inte kan skrivas här i forumet?

Det går ju att starta en tråd med skitsnack, eller nått.
Menade inte riktigt så.. rent skitsnack och diverse onödiga påhopp finns det så många andra forum för och det är inget jag eftersträvar få till denna sida. Syftade mer på allmänt rallysnack utan att behöva skriva i olika trådar. Lär väl finns endel rallyintresserade här :roll: :wink: :D
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

Lunarstorm lr va d heter finns d gästbok om du vill skriva :D annars vill man någon nått så finns väl msn ett bra program
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Jag tror jag förstår vad du menar Jimpus, du menar en mer allmän tråd, börjar någon prata om Bergslagsrallyt är det bergslagsrallyt man pratar om just då, är det nån som nämner ratten G25 är det G25 vi pratar om just då...? ? ?

Och ja, det är ganska så kul tycker jag om du menar så...
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

En dunder ide fick jag!!!
Skapa en tråd som heter gästbok :D

Fiffigt
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Ungefär så jag tänkte Marcus fast du beskrev det mycket bättre! :smt023

Dennis// Gillar din ide! :D Mycket fiffigt
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Saknar även en tråd för allt övrigt snack omkring spelet!
Tex där man kan prata om sträckorna, rekordtider , avåkarböjar crascher mm typ.
Den "övriga" tråden som finns ska ju allt som "inte" ha med spelet att göra andvändas till. Saknar en övrig till själva spelet!
Eller det är kanske bara jag som tycker det, för jag tror att där ligger mycket att lite nyare andvändare skriver på lite olika ställen för att dem vet ju knappt var dem ska skriva. Där av Marcus påstående att det hoppar upp en massa trådar över allt.
Bara ett förslag!

Mvh Stefan
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Hur skulle en FAQ vara för de trådar som har mest liknande frågor ?
Så har ju många andra forum,
där kan noobies snabbt kolla svar på de vanligaste frågorna.
Och varför inte mer erfarna också,
när man har glömt hur det nu hängde ihop....
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jag finner egentligen ingen anledning att skriva på forumet längre. Alla forum har en tendens till att bli en plats för inbördes beundran, och detta forum är ett bra exempel. A skriver ett inlägg, noll kommentarer. B som tillhör den inre skaran skriver ett liknande, fem pers svarar direkt.

I fortsättningen kör jag bara RBR, och det för mitt eget nöjes skull

Tjena.
Post Reply