Linköping

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Rally Linköping vill jag helst glömma.

Första gången åkte jag av på sträcka 2 och tappde drivningen och körde utan drivning SS3 och 4 med(Repererade fel saker, hade inte tid med allt).
Taggad som satan skulle jag åka sträcka 5 och köra in en del tid( Låg 1,5 min bakom täten) och började köra då helt plötsligt spelet hoppar ut. Jag fattar inget. Eller hoppa ut är kanske inte rätt ord att använda då nästa sak som händer är att jag kommer fram till där man servar bilen efter en sträcka och har 90 min att rätta till bilen på. Kör sträcka 7 (som blev nästa sträcka) och se då att jag ligger 11 minuter efter. Alltså så fick jag tidsstraff för omstart i rallyt. Jävligt märkligt måste jag säga.

Ledsen efter detta så bad jag om omstart i själva rallyt vilket jag fick men med tidstillägg på 5 min som sig bör.

Kör riktigt bra på omstarten och ligger 2 i Grupp N efter 4 körda sträckor då bilden stannar men spelet fortsätter. Skit kul!!! Även om jag inte hade kunnat få några poäng på grund av mina 5 minuters tidstillägg så hade man ju velat veta var man hade placerat sig innan dom plus 5!!

Är jätte besviken över min dator/pluginet/spelet som jävlades med mig!

Men kul att se att efter lite depp äntligen det har gått bra för Micke Wiberg :D (Iaf fram till sträcka 4 då spelet hoppade ur)

Nya tag tas till nästa tävling men där gick ju min chans att klara mitt mål på en topp 5 placering i Grupp N cupen.
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Nu är man tillbax på allvar på RBR sidan. fick hem min ratt idag min andra G25. Sålde första till micke svärd och fick erbjudande från telia med denna nya goingen!
...:::Inför:::...
Tänkte träna lite innan jag skulle köra Linköping och då gick jag in på ett utav hasses rallyn med min 3 minuters setup. Gick kanon där så jag tänkte äsch lite mat i magen sen kör jag!!!

...:::SS1:::...
Fick en dålig start på rallyt mycket strul i första kurvorna, obalans och nervösitet ;)
...:::SS2:::...
Gick ännu mer åt H-vete då jag kör in i ett träd med sidan på slutet och får börja gasa på 1:an igen :(
...:::SS3:::...
Va nästan sugen på att ge upp rally och toksatsade på denna SS! Får en kanon tid och med ett leende på läpparna så är jag med i leken igen!!
...:::SS4:::...
Inga risker körde rätt lugnt och fick bra tid
...:::SS5:::...
Denna SS va jag riktigt orolig över. Men efter lite tok laddning så gick det vägen där med!!
...:::SS6:::...
Denna banan är lite favorit för mig men sammtidigt kan allt hända på denna just därför ;). Fegade lite på slutet men får kanon tid iaf!!
...:::SS7:::...
Nu blev det satsning som höll på att gå åt skogen men hyffsad tid ändå!!
...:::SS8:::...
Sista SS och jag hade en liten fajt med Janne men det va ju som sagt den där "Jätte" roliga banan som jag absolut hatar... Janne körde stabilt denna SS och vann fajten mellan oss och jag körde hyffsat men långt ifrån bra tider!!

...:::Sammandrag:::...
Roligt rally med snabba sträckor blandat med knepiga banor. Det var 2st SS som förstörde rally för mig men är nöjd ändå! Fick kanon tider alla andra banor!!!

ps. Min 3 minuters setup va inte så tokig ändå ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Linköping får bli årets sista race för min del. Hinner inte alls med det jag ska. Och då presterar jag inte något bra alls.
Känns inte som om jag gör mig rättvisa då.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Linköping får bli årets sista race för min del. Hinner inte alls med det jag ska. Och då presterar jag inte något bra alls.
Känns inte som om jag gör mig rättvisa då.
Det blev lite för tät med tävlingar eftersom vi ville bli klara innan Jul
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Ja jag får väl vara nöjd med Linköping med tanke på att man bara kör tävlingarna och med en DKW :wink:
Tackar för ännu ett kul rally ! dj... va bra vi svenskar är på de här :)
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hej! Linköping gick åt skogen! Hade kört 4 SS Innan maten skulle intas.. Efter en kvart skulle man ta nya tag men så vart de inte? Startade SS5 o körde klart sträckan, sen kom problemet, ja skulle logga in igen efter sträckan o de gick inte?? Försökte flera gånger utan att lyckas!! Så de va bara o kasta in handduken för denna tävling:( Gick inte så bra fram till SS4 men ändå:(
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Niklas Lundkvist wrote:Hej! Linköping gick åt skogen! Hade kört 4 SS Innan maten skulle intas.. Efter en kvart skulle man ta nya tag men så vart de inte? Startade SS5 o körde klart sträckan, sen kom problemet, ja skulle logga in igen efter sträckan o de gick inte?? Försökte flera gånger utan att lyckas!! Så de va bara o kasta in handduken för denna tävling:( Gick inte så bra fram till SS4 men ändå:(
Jag törs aldrig ta några längre pauser mitt i ett rally.

Testa med att ha autoinloggning på så kanske det går bättre.
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Ok:) Vart ställer ja in autoinloggning då? Tack för all hjälp man får här, de e kanon!!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Niklas Lundkvist wrote:Ok:) Vart ställer ja in autoinloggning då? Tack för all hjälp man får här, de e kanon!!
Kolla längst ner på instruktionssidan så hittar du en del info där. Angående richardburnsrally.ini
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Stor grattis till alla som gjorde bra ifrån sig.

Och roligt att se att Blom inte är oslagbar, även på grus.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Niklas Lundkvist wrote:Hej! Linköping gick åt skogen! Hade kört 4 SS Innan maten skulle intas.. Efter en kvart skulle man ta nya tag men så vart de inte? Startade SS5 o körde klart sträckan, sen kom problemet, ja skulle logga in igen efter sträckan o de gick inte?? Försökte flera gånger utan att lyckas!! Så de va bara o kasta in handduken för denna tävling:( Gick inte så bra fram till SS4 men ändå:(
De går inte ha sådana uppehåll Niklas. Jag har också gjort så, fast kortare tid och då har man blivit utkastad. Går inte o logga in igen :?
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Grattis Tommy!! Bra kört. Jag hade tur som kom före Nilson som laddar på bra med sin gamla Impreza.[/youtube]
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

grattis Hamreus!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Stort grattis till er som vann! Det var en riktigt kul fight i S1600 den här gången och Bernardsson var skrämmande snabb. Jag var nära och ibland till och med snabbare men man fick ta i ordentligt och att åka så alla sträckor är vågat. Snyggt kört! :D

Själv hade jag ingen tur alls på denna tävling så jag vill helst bara glömma den och gå vidare. Till att börja med hade jag varit bortrest hela veckan innan så det blev ingen träning alls och det kändes rattrostigt när jag tog ett par tre testvändor innan start. Hade inte möjlighet att komma igång förrän 22:30 på tisdagkvällen så det kändes ganska stressigt.

Nåja, väl igång så gick det helt ok, låg 2:a och kände att det fanns en möjlighet att ta ikapp försprånget med lite mer ladd. Allt funkar som vanligt men när jag precis är påväg att köra igång SS3 hamnar jag på skrivbordet igen... lika mycket svordomar for genom luften som senaste tävlingen när samma sak hände. Med bara en timme kvar på tävlingen lyckades jag få tag på Erik som på stört nollställde mig så jag kunde försöka igen. Den här gången låg jag efter de två inledande sträckorna 2:a igen, lite närmare än sist. Allt fortsatte bra och låg stadigt 2:a hela vägen fram till SS7 där jag plötsligt inte längre fick några mellantider från S1600, men WRC och N4 såg jag... det fortsatte likadant på 7:an och 8:an, inga splits ifrån klassen men i övrigt funkade allt som vanligt och pluginet meddelade att jag var i mål. Kalas tänkte jag och och gick in på plugin-sidan för att kolla resultatlistan. Men var är jag nånstans? Inte var svaret. Alla mina resultat hade altså försvunnit helt ur databasen som om jag aldrig deltagit... Tidsmässig var jag alltså 2:a men med 5 min straff för den inledande reseten hade jag ändå slutata 11 och utan poäng. Tack o gonatt.

Hoppas turen vänder nästa tävling för det är surt att gå poänglös när man kört bra och legat med i toppen... :roll:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Robert Sahlstedt wrote:Stort grattis till er som vann! Det var en riktigt kul fight i S1600 den här gången och Bernardsson var skrämmande snabb. Jag var nära och ibland till och med snabbare men man fick ta i ordentligt och att åka så alla sträckor är vågat. Snyggt kört! :D

Själv hade jag ingen tur alls på denna tävling så jag vill helst bara glömma den och gå vidare. Till att börja med hade jag varit bortrest hela veckan innan så det blev ingen träning alls och det kändes rattrostigt när jag tog ett par tre testvändor innan start. Hade inte möjlighet att komma igång förrän 22:30 på tisdagkvällen så det kändes ganska stressigt.

Nåja, väl igång så gick det helt ok, låg 2:a och kände att det fanns en möjlighet att ta ikapp försprånget med lite mer ladd. Allt funkar som vanligt men när jag precis är påväg att köra igång SS3 hamnar jag på skrivbordet igen... lika mycket svordomar for genom luften som senaste tävlingen när samma sak hände. Med bara en timme kvar på tävlingen lyckades jag få tag på Erik som på stört nollställde mig så jag kunde försöka igen. Den här gången låg jag efter de två inledande sträckorna 2:a igen, lite närmare än sist. Allt fortsatte bra och låg stadigt 2:a hela vägen fram till SS7 där jag plötsligt inte längre fick några mellantider från S1600, men WRC och N4 såg jag... det fortsatte likadant på 7:an och 8:an, inga splits ifrån klassen men i övrigt funkade allt som vanligt och pluginet meddelade att jag var i mål. Kalas tänkte jag och och gick in på plugin-sidan för att kolla resultatlistan. Men var är jag nånstans? Inte var svaret. Alla mina resultat hade altså försvunnit helt ur databasen som om jag aldrig deltagit... Tidsmässig var jag alltså 2:a men med 5 min straff för den inledande reseten hade jag ändå slutata 11 och utan poäng. Tack o gonatt.

Hoppas turen vänder nästa tävling för det är surt att gå poänglös när man kört bra och legat med i toppen... :roll:
Wally håller på att kolla på ditt ärende med de försvunna resultaten.

/Erik
Post Reply