Medlemsavgift?

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Medlemsavgift?

Post by Jonas Frännfors »

Alla får kalla mig knäpp, tokig eller kanske till och med hålla med mig MEN...jag tycker att sidan och allt runt omkring SVENSKA RBR-serien sköts fruktansvärt bra och vet att detta tar en JÄKLA massa tid och ork och skulle vilja att dessa som ställer upp fullhjärtat på detta ska ha en belöning för vad de gör och kansketill och med kan vara en morot för att fortsätta driva detta mästerverk.

Varför inte ha en medlemsavgift eller liknande på småsummor som 100:- / 50:-per år för seniorer respektive juniorer? Eller kan det möjligtvis bara skapa osämja och rädsla för nya att börja köra? Finns ju faktiskt giriga människor i detta avlånga land...tyvärr...

Nej alla heder åt dessa som gör ett sånt stort jobb för att vi ska kunna ha kul tillsammans.

Hoppas gärna på mycket diskussion och kommentarer!

Tut tut :P
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Medlemsavgift?

Post by Hasse Onkamo »

Ide`n va väl inte så tokig. Men vi ska nog vänta tills vi har ett eget plugin. 100 kr är väl inte så mycket o bråka om egentligen, men ja tycker som sagt att vi väntar tills vi har ett svenskt plugin..
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Håller med Hasse lite där ! Visst 100 kr är ju inte så mycket. De kan ja lätt betala när vi får eget plugin osv
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Håller med fullständigt, då kan Erik fixa ett litet prisbord och behålla det som blir över för allt jobb han lägger ned.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Jag betalar gärna en slant, idén är inte dum alls.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Givet, ja e på 8)
www.jis.se - The Driver
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kanske se det som en liten "tävlingsavgift" :)
jodå, jag är på :)
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Ja de är en bra ide tycker jag med :!:
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Varför inte bara börja med att "donera" valfria småsummor... alltså inte göra det till ett krav för att få vara med, för då tror jag tyvärr att det blir färre deltagande direkt, utan låta de som vill ge en slant för att hålla saker rullande. Det ser ju ut som om det skulle kunna samlas ihop en hel del ändå, utan krav.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Håller med robert men jag är absolut villig att donera en hundring till sidan speciellt om vi får vårat svenska plugin
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Robert Sahlstedt wrote:Varför inte bara börja med att "donera" valfria småsummor... alltså inte göra det till ett krav för att få vara med, för då tror jag tyvärr att det blir färre deltagande direkt, utan låta de som vill ge en slant för att hålla saker rullande. Det ser ju ut som om det skulle kunna samlas ihop en hel del ändå, utan krav.
Tror tyvärr folk kommer åka snålskjuts då som med allt annat, låter andra betala o bara följa med på tåget.

Jag är med på allt :)
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Detta kan diskuterar väldigt mycket fram och tillbaks men det är ju tur att vi har ett forum som är till för det.

Själv ser jag det på dessa sätt:

Hasses förslag med att vänta med att göra någonting tills det svenska pluginet är färdigt är god MEN...hur mycket har inte dessa grabbar jobbat med detta plus att det har jobbats på med att sköta hemsidan som gjordes ny för inte så länge sen och hur mycket jobb har det inte lagts på instruktionsfilmer och guider?!

Sen är jag lite inne på Christians spår och tror att det kan bli en del som åker snålskjuts på andra...det ska inte vara dyrt, utan mer en symbolisk summa som tack för att detta drivs med ett enormt hjärta från de som håller på. Har man inte råd som senior med 100:- och som student med 50:- så tycker inte jag att man ska leka med någonting annat än kottar i skogen :wink:

Tycker att vi redan vid årsskiftet ska börja "skänka" pengar för en medlemsavgift för 2008 och inte vänta, det jobbas ju enormt redan...?!
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

Dom är värda mer igentligen :!: men det är ok för mig 100kr PDT_001 billigt tycker jag! :!:
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Vad jag menade med mitt inlägg var inte att folk blir bortskrämda av tanken att behöva betala 50/100 spänn, det är småpotatis för folk som redan haft råd att skaffa spelet, dator nog för att spela det och vanligtvis även en rätt så potent ratt...

MEN, om man blir tvungen att betala in så kommer nog många helt enkelt inte orka böka med att få pengarna till rätt ställe. Hur ska betalningen ske? Ska man sätta in på ett konto? Skicka i kuvert? Visa-kort? Paypal? Alla kan inte använda alla alternativ och att bli tvungen att skaffa sig exempelvis ett Visa-kort bara för att kunna betala in 50 spänn för att få köra RBR... DET kommer avskräcka folk.

Nu skriver jag ju detta inlägg utan att veta vilka smidiga betalsätt som kan tänkas användas, men jag hoppas ni förstår vart jag vill komma i alla fall. Det är inte pengarna i sig som är problemet, det är betalningen.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Robert Sahlstedt wrote:Vad jag menade med mitt inlägg var inte att folk blir bortskrämda av tanken att behöva betala 50/100 spänn, det är småpotatis för folk som redan haft råd att skaffa spelet, dator nog för att spela det och vanligtvis även en rätt så potent ratt...

MEN, om man blir tvungen att betala in så kommer nog många helt enkelt inte orka böka med att få pengarna till rätt ställe. Hur ska betalningen ske? Ska man sätta in på ett konto? Skicka i kuvert? Visa-kort? Paypal? Alla kan inte använda alla alternativ och att bli tvungen att skaffa sig exempelvis ett Visa-kort bara för att kunna betala in 50 spänn för att få köra RBR... DET kommer avskräcka folk.

Nu skriver jag ju detta inlägg utan att veta vilka smidiga betalsätt som kan tänkas användas, men jag hoppas ni förstår vart jag vill komma i alla fall. Det är inte pengarna i sig som är problemet, det är betalningen.
Enklast är väl o sätta in pengarna på ett konto tycker jag.
Post Reply