Kolsvarundan OBS! Läs detta!
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 67
- Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm
Jaha då var kolsvarundan avverkad. Tanken var att öka tempot för att försöka hänga med bättre, men det slutade i några avåkningar och en rullning. Slog inte sönder bilen så mycket, men jag tappade tid. Det var en knepig tävling, men jättekul som vanligt.
Sedan debatten om set ups. Visst påverkar set upen, men förra året så fick jag en set up av "Kenzo" som han hade till sin Cittra, när han gick över till peugeot. Jag använde samma set up til den Xsara WRC som jag då körde i serien. Jag kom ändå inte ens i närheten av toppen. RBR är som i verkligheten, man måste vara vass bakom ratten också och det är inte jag. men jag åker härbak i spåret och har skitskoj.
Stort tack till er som jobbat till ett kul rally.
Mvh Bengan
Sedan debatten om set ups. Visst påverkar set upen, men förra året så fick jag en set up av "Kenzo" som han hade till sin Cittra, när han gick över till peugeot. Jag använde samma set up til den Xsara WRC som jag då körde i serien. Jag kom ändå inte ens i närheten av toppen. RBR är som i verkligheten, man måste vara vass bakom ratten också och det är inte jag. men jag åker härbak i spåret och har skitskoj.
Stort tack till er som jobbat till ett kul rally.
Mvh Bengan
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Då har man precis torkat efter en blöt kväll i skogen..
Började alldeles för försiktigt på SS1, vis av ordentliga krascher på den sträckan förut, men så sakta hade de inte behövt gått men men kom ju imål iaf.
Höjde sedan tempot några snäpp och hade i det stora hela ett problemfritt rally, bara nån smågrej här o där, får se hur långt de räcker..
Började alldeles för försiktigt på SS1, vis av ordentliga krascher på den sträckan förut, men så sakta hade de inte behövt gått men men kom ju imål iaf.
Höjde sedan tempot några snäpp och hade i det stora hela ett problemfritt rally, bara nån smågrej här o där, får se hur långt de räcker..
- Anton Brorsson
- Posts: 313
- Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm
ja vad ska man säga min bästa tävling i serien gick kanon efter att jag fick ett erbjudande att köpa en skoda fabia 06 och jag slog till.jag har vart och testat lite inför tävlingen i england men jag hade ändå inte så många mil i bilen.
ss1,2,3 gick hyfsat gick lite kantigt m.m. men sen på ss4,5,6 så gick det KANON så äntligen kanske man blir bästa jämte bo i ett rally och det är jag ganska nöjd att va och man kanske kan få en bra placerig i tävlingen också
ss1,2,3 gick hyfsat gick lite kantigt m.m. men sen på ss4,5,6 så gick det KANON så äntligen kanske man blir bästa jämte bo i ett rally och det är jag ganska nöjd att va och man kanske kan få en bra placerig i tävlingen också
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Nej setupen är ju inte allt men ska du tillhöra toppen måste du kunna göra en setup till just din körteknikBengt Andersson wrote:Jaha då var kolsvarundan avverkad. Tanken var att öka tempot för att försöka hänga med bättre, men det slutade i några avåkningar och en rullning. Slog inte sönder bilen så mycket, men jag tappade tid. Det var en knepig tävling, men jättekul som vanligt.
Sedan debatten om set ups. Visst påverkar set upen, men förra året så fick jag en set up av "Kenzo" som han hade till sin Cittra, när han gick över till peugeot. Jag använde samma set up til den Xsara WRC som jag då körde i serien. Jag kom ändå inte ens i närheten av toppen. RBR är som i verkligheten, man måste vara vass bakom ratten också och det är inte jag. men jag åker härbak i spåret och har skitskoj.
Stort tack till er som jobbat till ett kul rally.
Mvh Bengan
Sen om man skulle få en setup som tillhör tex Kenzo så kör jag inte i heller på långa vägar lika snabbt som honom Det tror jag vem som helst förstår.
Sen har jag varit lite fräck o "lånat" lite olika setuper som ligger tillgängliga. Efter det har jag jämnfört mina setuper med dom jag lånat.
I vissa fall har jag tagit lite från båda o i vissa fall tyckte jag min egen var bättre
En annan rolig grej är att jag kommit på vad som hindrat mig i utvecklingen när det gäller G25 ratten. Kör just nu samma tider eller till o med lite bättre än när jag använde PS2 kontrollen
O grejen var graderna i Globala ins. hade 334 innan o nu ligger graderna på 205 riktigt jävla skoj alltså
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Sebastian Johansson
- Posts: 33
- Joined: 2007 Oct 21 7:44 am
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Vilken version av pluginet använder du? Läs här vad Wally sker på pluginsidan:Sebastian Johansson wrote:fan snart börjar jag grina
det funkar inge bra mitt rbr har blivit avbruten hur många gånger som helst
ska göra ett nytt försök senare men funkar det inte då blir det att göra om datorn helt
Wally på pluginet wrote:What version of plugin are you using? Try one simple thing. Create new Windows profile (users in control panel) and try to run RBR under it. You can also try to disable secure logins, if you have some too strict settings in Internet Explorer, it can be done via adding these lines to RichardBurnsRally.ini:
[RBRTMSettings]
SecureLogin = false
-
- Posts: 77
- Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm
-
- Posts: 9
- Joined: 2007 Dec 01 8:28 pm
Råkade hamna här på sidan ikväll och fick plötsligt lust att köra lite RBR igen.
Lite trixande för att få det att funka först då jag uppgraderat till Vista.
Utan någon som helst träning hoppade jag rakt in i deltävlingen med en gammal klassisk Xsara WRC.
Trots att jag inte kört på minst ett halvår blev det ganska hyffsade tider mot slutet
Hade glömt hur kul spelet är, nu hoppas jag ha tid att köra resten av den här säsongen och förmodligen nästa säsong också!
Lite trixande för att få det att funka först då jag uppgraderat till Vista.
Utan någon som helst träning hoppade jag rakt in i deltävlingen med en gammal klassisk Xsara WRC.
Trots att jag inte kört på minst ett halvår blev det ganska hyffsade tider mot slutet
Hade glömt hur kul spelet är, nu hoppas jag ha tid att köra resten av den här säsongen och förmodligen nästa säsong också!
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Välkommen tillbaka!Björn Borgqvist wrote:Råkade hamna här på sidan ikväll och fick plötsligt lust att köra lite RBR igen.
Lite trixande för att få det att funka först då jag uppgraderat till Vista.
Utan någon som helst träning hoppade jag rakt in i deltävlingen med en gammal klassisk Xsara WRC.
Trots att jag inte kört på minst ett halvår blev det ganska hyffsade tider mot slutet
Hade glömt hur kul spelet är, nu hoppas jag ha tid att köra resten av den här säsongen och förmodligen nästa säsong också!
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Detta var ett rally som jag såg fram emot. Jag gillar när det är lite svårkört osv. Började bra men måste säga att i USA var det nått grymmt halt. Sen kom tanner 2, halkade ner för en slänt och fick hjälp av publiken, ibland känns de som att man åker på ren blankis, de gick kasnke ett par km i timmen men ändå så skulle bilen kana ända ner til släntens botten, tappade 32sek på den sträckan (tror jag). Allt gick sedan bra tills jag inför de två sista sträckorna hel galet valde fel däck, kollade bara så de stog Intermidiet, och de gjorde de. Sen när man ska dra iväg så har man fått på asfalts slicks. Det var en upplevelse jag inte kommer glömma i första taget men jag tyckte det gick förvånandsvärt bra med slicksen, dock var de HAAALT.
Tack för ett rally som bjöd på lite överskningar och jag är imål så jag är rätt nöjd ändå, har ju en förmåga att inte komma imål nu mer.
Tack för ett rally som bjöd på lite överskningar och jag är imål så jag är rätt nöjd ändå, har ju en förmåga att inte komma imål nu mer.
-
- Posts: 159
- Joined: 2007 Jan 02 9:01 am
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Nu va hemma tävlingen avklarad. Gick rätt så ok fram till ss 4 där jag fegade för mycket, eftersom jag visste att en av konkurrenterna hade genat. Men de straffade sig direkt på de snabba partiet. Snuddade vid en reklam skylt o snurrade. Sen va de fullt ös igen och då gick de bra. Men Wiberg o Tegnvallius är kvar. så man får väl se om de räcker Tack för en bra tävling Erik
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
Har spenderat senaste tiden med att fullfartstesta Volvon, när jag hunnit, så att sätta sig i Swiften igen var en rejäl omställning. Jag hann bara med några enstaka testvändor innan start och här är vad som hände...
SS1
Ganska ok, men det fanns definitivt en hel del sekunder att kapa. Sträckan är rätt ok men ingen favorit och vädret gillade jag inte.
SS2
Osäkerheten med bilen och framför allt greppet resulterade i en medelmåttig tid. Var av vägen en gång men tog mig tillbaks utan större bekymmer. Läskigt var det dock, hade kunnat sluta betydligt sämre.
SS3
En av de värsta sträckor jag känner till. Smalt, krokigt, gropigt, grässträng i mitten och till råga på allt inte särskilt väl notat... Men tiden blev trotts allt ok, inte så många sekunder efter.
SS4
Rejält trött på regnet och det obefintliga fästet blev det tillslut en miss med otrolig understyrning som följd. Kändes som jag drev längre och längre ut hur länge som helst samtidigt som farten sjönk och det kändes tillslut riktigt långsamt när det slog i några stora stenbumlinger på vänsterkanten. Smällen var inte så farlig men det blev ett kast på bilen som ställde sig på tvären och sköt iväg till andra sidan av vägen där jag återfick kontrollen och trodde jag skulle kunna köra upp på vägen igen, men det tog lugnt och säkert stopp i buskarna. Fick ta publiken till hjälp och det rann iväg 30-40 sekunder.
SS5
En bitvis läskig sträcka men nu när regnet dragit vidare fanns det gott om fäste och då är jag med bland topp-tiderna i klassen igen. Skönt, men med all tid jag förlorat i halkan ganska tröstlöst ändå. I mål såg jag att det var 20 sekunder upp till 3:e platsen och en knapp minut till bakomvarande bil. Inget som kommer ändras på avslutande sträckan om ingen råkar ut får något tänkte jag och började fundera på att bara ta det safe och köra imål.
SS6
Väl ute på sträckan kunde jag i alla fall njuta av fästet som jag längtat efter på de första 4 sträckorna, så jag satsade rätt hårt ändå. Men utan att ta för stora risker. Det räckte ganska långt och visst skulle det funnits lite mer tid att hämta om jag gett järnet...
Totalt en inte så kul tävling, passade inte min personliga smak vare sig i val av sträckor eller väder, men så är det ibland. Jag är mest glad över att tävlingen fungerade tekniskt så jag kom imål överhuvud taget vilket vart problematiskt senaste två gångerna. Jag tackar och bockar för arrangemanget ändå och motståndet som ser ut att växa till sig. Klassen börjar bli riktigt tuff! Bra kört allihopa!
SS1
Ganska ok, men det fanns definitivt en hel del sekunder att kapa. Sträckan är rätt ok men ingen favorit och vädret gillade jag inte.
SS2
Osäkerheten med bilen och framför allt greppet resulterade i en medelmåttig tid. Var av vägen en gång men tog mig tillbaks utan större bekymmer. Läskigt var det dock, hade kunnat sluta betydligt sämre.
SS3
En av de värsta sträckor jag känner till. Smalt, krokigt, gropigt, grässträng i mitten och till råga på allt inte särskilt väl notat... Men tiden blev trotts allt ok, inte så många sekunder efter.
SS4
Rejält trött på regnet och det obefintliga fästet blev det tillslut en miss med otrolig understyrning som följd. Kändes som jag drev längre och längre ut hur länge som helst samtidigt som farten sjönk och det kändes tillslut riktigt långsamt när det slog i några stora stenbumlinger på vänsterkanten. Smällen var inte så farlig men det blev ett kast på bilen som ställde sig på tvären och sköt iväg till andra sidan av vägen där jag återfick kontrollen och trodde jag skulle kunna köra upp på vägen igen, men det tog lugnt och säkert stopp i buskarna. Fick ta publiken till hjälp och det rann iväg 30-40 sekunder.
SS5
En bitvis läskig sträcka men nu när regnet dragit vidare fanns det gott om fäste och då är jag med bland topp-tiderna i klassen igen. Skönt, men med all tid jag förlorat i halkan ganska tröstlöst ändå. I mål såg jag att det var 20 sekunder upp till 3:e platsen och en knapp minut till bakomvarande bil. Inget som kommer ändras på avslutande sträckan om ingen råkar ut får något tänkte jag och började fundera på att bara ta det safe och köra imål.
SS6
Väl ute på sträckan kunde jag i alla fall njuta av fästet som jag längtat efter på de första 4 sträckorna, så jag satsade rätt hårt ändå. Men utan att ta för stora risker. Det räckte ganska långt och visst skulle det funnits lite mer tid att hämta om jag gett järnet...
Totalt en inte så kul tävling, passade inte min personliga smak vare sig i val av sträckor eller väder, men så är det ibland. Jag är mest glad över att tävlingen fungerade tekniskt så jag kom imål överhuvud taget vilket vart problematiskt senaste två gångerna. Jag tackar och bockar för arrangemanget ändå och motståndet som ser ut att växa till sig. Klassen börjar bli riktigt tuff! Bra kört allihopa!