Kolsvarundan OBS! Läs detta!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jaha då var kolsvarundan avverkad. Tanken var att öka tempot för att försöka hänga med bättre, men det slutade i några avåkningar och en rullning. Slog inte sönder bilen så mycket, men jag tappade tid. Det var en knepig tävling, men jättekul som vanligt.

Sedan debatten om set ups. Visst påverkar set upen, men förra året så fick jag en set up av "Kenzo" som han hade till sin Cittra, när han gick över till peugeot. Jag använde samma set up til den Xsara WRC som jag då körde i serien. Jag kom ändå inte ens i närheten av toppen. RBR är som i verkligheten, man måste vara vass bakom ratten också och det är inte jag. men jag åker härbak i spåret och har skitskoj.

Stort tack till er som jobbat till ett kul rally.

Mvh Bengan
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Då har man precis torkat efter en blöt kväll i skogen..
Började alldeles för försiktigt på SS1, vis av ordentliga krascher på den sträckan förut, men så sakta hade de inte behövt gått :smt012 men men kom ju imål iaf.
Höjde sedan tempot några snäpp och hade i det stora hela ett problemfritt rally, bara nån smågrej här o där, får se hur långt de räcker..
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

ja vad ska man säga min bästa tävling i serien gick kanon efter att jag fick ett erbjudande att köpa en skoda fabia 06 och jag slog till.jag har vart och testat lite inför tävlingen i england men jag hade ändå inte så många mil i bilen.
ss1,2,3 gick hyfsat gick lite kantigt m.m. men sen på ss4,5,6 så gick det KANON så äntligen kanske man blir bästa jämte bo i ett rally och det är jag ganska nöjd att va :D och man kanske kan få en bra placerig i tävlingen också :)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Bengt Andersson wrote:Jaha då var kolsvarundan avverkad. Tanken var att öka tempot för att försöka hänga med bättre, men det slutade i några avåkningar och en rullning. Slog inte sönder bilen så mycket, men jag tappade tid. Det var en knepig tävling, men jättekul som vanligt.

Sedan debatten om set ups. Visst påverkar set upen, men förra året så fick jag en set up av "Kenzo" som han hade till sin Cittra, när han gick över till peugeot. Jag använde samma set up til den Xsara WRC som jag då körde i serien. Jag kom ändå inte ens i närheten av toppen. RBR är som i verkligheten, man måste vara vass bakom ratten också och det är inte jag. men jag åker härbak i spåret och har skitskoj.

Stort tack till er som jobbat till ett kul rally.

Mvh Bengan
Nej setupen är ju inte allt men ska du tillhöra toppen måste du kunna göra en setup till just din körteknik :)
Sen om man skulle få en setup som tillhör tex Kenzo så kör jag inte i heller på långa vägar lika snabbt som honom :cry: Det tror jag vem som helst förstår.
Sen har jag varit lite fräck o "lånat" :roll: lite olika setuper som ligger tillgängliga. Efter det har jag jämnfört mina setuper med dom jag lånat.
I vissa fall har jag tagit lite från båda o i vissa fall tyckte jag min egen var bättre :D

En annan rolig grej är att jag kommit på vad som hindrat mig i utvecklingen när det gäller G25 ratten. Kör just nu samma tider eller till o med lite bättre än när jag använde PS2 kontrollen :wink:
O grejen var graderna i Globala ins. hade 334 innan o nu ligger graderna på 205 riktigt jävla skoj alltså :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Sebastian Johansson
Posts: 33
Joined: 2007 Oct 21 7:44 am

Post by Sebastian Johansson »

fan snart börjar jag grina :smt022
det funkar inge bra mitt rbr har blivit avbruten hur många gånger som helst
ska göra ett nytt försök senare men funkar det inte då blir det att göra om datorn helt :smt021
Sebastian "Nollan" Johansson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Sebastian Johansson wrote:fan snart börjar jag grina :smt022
det funkar inge bra mitt rbr har blivit avbruten hur många gånger som helst
ska göra ett nytt försök senare men funkar det inte då blir det att göra om datorn helt :smt021
Vilken version av pluginet använder du? Läs här vad Wally sker på pluginsidan:
Wally på pluginet wrote:What version of plugin are you using? Try one simple thing. Create new Windows profile (users in control panel) and try to run RBR under it. You can also try to disable secure logins, if you have some too strict settings in Internet Explorer, it can be done via adding these lines to RichardBurnsRally.ini:

[RBRTMSettings]
SecureLogin = false
Matz Grahn
Posts: 77
Joined: 2007 Jan 01 7:13 pm

Post by Matz Grahn »

ärligt nån som har nå setuper till n12an att dela med sig? var ungefär som bambi på hal is
att man alltid har på sig skorna me stålhätta
Björn Borgqvist
Posts: 9
Joined: 2007 Dec 01 8:28 pm

Post by Björn Borgqvist »

Råkade hamna här på sidan ikväll och fick plötsligt lust att köra lite RBR igen.
Lite trixande för att få det att funka först då jag uppgraderat till Vista.

Utan någon som helst träning hoppade jag rakt in i deltävlingen med en gammal klassisk Xsara WRC.

Trots att jag inte kört på minst ett halvår blev det ganska hyffsade tider mot slutet :)

Hade glömt hur kul spelet är, nu hoppas jag ha tid att köra resten av den här säsongen och förmodligen nästa säsong också!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Björn Borgqvist wrote:Råkade hamna här på sidan ikväll och fick plötsligt lust att köra lite RBR igen.
Lite trixande för att få det att funka först då jag uppgraderat till Vista.

Utan någon som helst träning hoppade jag rakt in i deltävlingen med en gammal klassisk Xsara WRC.

Trots att jag inte kört på minst ett halvår blev det ganska hyffsade tider mot slutet :)

Hade glömt hur kul spelet är, nu hoppas jag ha tid att köra resten av den här säsongen och förmodligen nästa säsong också!
Välkommen tillbaka!
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Detta var ett rally som jag såg fram emot. Jag gillar när det är lite svårkört osv. Började bra men måste säga att i USA var det nått grymmt halt. Sen kom tanner 2, halkade ner för en slänt och fick hjälp av publiken, ibland känns de som att man åker på ren blankis, de gick kasnke ett par km i timmen men ändå så skulle bilen kana ända ner til släntens botten, tappade 32sek på den sträckan (tror jag). Allt gick sedan bra tills jag inför de två sista sträckorna hel galet valde fel däck, kollade bara så de stog Intermidiet, och de gjorde de. Sen när man ska dra iväg så har man fått på asfalts slicks. Det var en upplevelse jag inte kommer glömma i första taget men jag tyckte det gick förvånandsvärt bra med slicksen, dock var de HAAALT.

Tack för ett rally som bjöd på lite överskningar och jag är imål så jag är rätt nöjd ändå, har ju en förmåga att inte komma imål nu mer.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Matz Sundström wrote:ärligt nån som har nå setuper till n12an att dela med sig? var ungefär som bambi på hal is
Du kan testa min set up om du vill ?

mail ?

//Per
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Nu va hemma tävlingen avklarad. Gick rätt så ok fram till ss 4 där jag fegade för mycket, eftersom jag visste att en av konkurrenterna hade genat. Men de straffade sig direkt på de snabba partiet. Snuddade vid en reklam skylt o snurrade. Sen va de fullt ös igen och då gick de bra. Men Wiberg o Tegnvallius är kvar. så man får väl se om de räcker :D Tack för en bra tävling Erik
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Vilken slutspurt man kör på sista sträckan...snacka om sinnesfärd :P !!
Gjorde som man brukar efter en CFH, Fullgas och hoppas på det bästa ;)

Bra kört alla hoppas jag håller 3:e platsen nu bara ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Per Isacsson wrote:
Du kan testa min set up om du vill ?

mail ?

//Per
det var dig jag fick en regn setup av va?
den är KANON! på torrt grus :P
har snott din asfaltssetup från en repris av L-E torp tävlingen också...
åhh vad mycket bättre det känns :D
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Har spenderat senaste tiden med att fullfartstesta Volvon, när jag hunnit, så att sätta sig i Swiften igen var en rejäl omställning. Jag hann bara med några enstaka testvändor innan start och här är vad som hände...

SS1
Ganska ok, men det fanns definitivt en hel del sekunder att kapa. Sträckan är rätt ok men ingen favorit och vädret gillade jag inte.

SS2
Osäkerheten med bilen och framför allt greppet resulterade i en medelmåttig tid. Var av vägen en gång men tog mig tillbaks utan större bekymmer. Läskigt var det dock, hade kunnat sluta betydligt sämre.

SS3
En av de värsta sträckor jag känner till. Smalt, krokigt, gropigt, grässträng i mitten och till råga på allt inte särskilt väl notat... Men tiden blev trotts allt ok, inte så många sekunder efter.

SS4
Rejält trött på regnet och det obefintliga fästet blev det tillslut en miss med otrolig understyrning som följd. Kändes som jag drev längre och längre ut hur länge som helst samtidigt som farten sjönk och det kändes tillslut riktigt långsamt när det slog i några stora stenbumlinger på vänsterkanten. Smällen var inte så farlig men det blev ett kast på bilen som ställde sig på tvären och sköt iväg till andra sidan av vägen där jag återfick kontrollen och trodde jag skulle kunna köra upp på vägen igen, men det tog lugnt och säkert stopp i buskarna. Fick ta publiken till hjälp och det rann iväg 30-40 sekunder.

SS5
En bitvis läskig sträcka men nu när regnet dragit vidare fanns det gott om fäste och då är jag med bland topp-tiderna i klassen igen. Skönt, men med all tid jag förlorat i halkan ganska tröstlöst ändå. I mål såg jag att det var 20 sekunder upp till 3:e platsen och en knapp minut till bakomvarande bil. Inget som kommer ändras på avslutande sträckan om ingen råkar ut får något tänkte jag och började fundera på att bara ta det safe och köra imål.

SS6
Väl ute på sträckan kunde jag i alla fall njuta av fästet som jag längtat efter på de första 4 sträckorna, så jag satsade rätt hårt ändå. Men utan att ta för stora risker. Det räckte ganska långt och visst skulle det funnits lite mer tid att hämta om jag gett järnet...

Totalt en inte så kul tävling, passade inte min personliga smak vare sig i val av sträckor eller väder, men så är det ibland. Jag är mest glad över att tävlingen fungerade tekniskt så jag kom imål överhuvud taget vilket vart problematiskt senaste två gångerna. :D Jag tackar och bockar för arrangemanget ändå och motståndet som ser ut att växa till sig. Klassen börjar bli riktigt tuff! Bra kört allihopa! 8)
Post Reply