Användarnamn i forumet

Vad är bra och vad behöver förbättras
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Användarnamn i forumet

Post by Erik Persson »

Från och med årsskiftet kommer jag bara att tillåta användarnamn i vårt forum enligt följande format:
Förnamn Efternamn

Alla som har andra varianter kommer att meddelas och jag kommer att rätta till eftersom. Jag vill ha det rent och snyggt så därför vill jag fixa till det här. Regeln har funnits länge, men vi har en del gränspuckar. Och alla kommer att ska rättas till utan undantag.

Jag kommer alltså att rätta till:
fornamn_efternamn
nick
fornamn.efternamn
f.efternamn
etc.

Användarnamn som inte uppfyller dessa krav kommer att raderas 080107 om inget svar har inkommit på de privata meddelanden jag skickar ut.

Alla som nu vet med sig att de har ett felaktigt användarnamn får mer en gärna skriva sitt riktiga namn i denna tråd så ska jag rätta till det eftersom.



Vill gärna påminna om att vi har en regel som säger att ni ska ha ert riktiga namn även på pluginsidan. Om man vill ändra användarnamnet där skriver man lättast i forumet till pluginsidan. Skriv då ett inlägg i stil med detta:

Rubrik: Change username
Text: Would you please change my username. My current username is "gamlanamnet" and I want to have the new username "Fornamn Efternamn".
Thanks.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 26 6:35 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

För att fortsätta på petiga saker :twisted: När man ändå är igång och fixar till sitt namn på pluginet så se till att gå in i era inställningar och välj LAND ni som inte gjort det så ni får flaggan framför namnet :wink:
Post Reply